TORE's SIDE
Rabindranath Tagore
Tirsdag 16. april, 4 turer med Spark Evo 1.Reiste ut kl 15 på ettermiddgen. Bra vær, litt vind. Pe... Les mer
SNEGLEPRATEN
Tirsdag 16. april, 4 turer med Spark Evo 1.
Reiste ut kl 15 på ettermiddgen. Bra vær, litt vind. Per var der når jeg ankom. I den fjerde flukten oppdaget jeg plutselig en bil kommende kjørende ut på åkeren rett under der vi flyr. Han startet med noe oppmålingsarbeide og så ut som om han skulle holde på en stund. Kan ikke fly med folk i flyfeltet så da pakket jeg sammen.
Totalt 31 turer med Spark Evo 1 i år.
Elvåga tappes ut
Ved Bremsrud på andre siden av Nøklevann strømmer det nå vann ut av det gamle røret som vi alltid har kalt Ekko-røret. Kommunen er i gang med å tappe ned vannstanden i Elvåga hele 4 meter og noe av vannet ledes gjennom fjellet til Nøklevann. Demningen mellom Nord Elvåga og Fri Elvåga skal utbedres.
Dette måtte jeg se og busset til Ulsrud og gikk over Sarabråtåsen til Mariholtet. Etter deilig lunsj her gikk jeg langs med Fri-Elvåga mot Ellingsrud T-bane stasjon. Fri-Elvåga er den minste delen av Elvåga helt i nord. Her er det lov å bade.
Og lite vann var det. Arbeidene med demningen skal være ferdig våren 2025.
Lørdag 13. april, 7 turer med Spark Evo 1.
Sol og pent vær i dag men mye vind, særlig i kastene. Det hindret ikke meg å fly. Det ble syv turer med min gamle Spark modell. Tre turer P- og fire turer med trening på F- programmet. Gikk helt greit å fly oppe men landingene var det som verst. Var alene på plassen.
Totalt 27 turer med Spark Evo 1 i år.
Beklager, du tapte
Du fikk 175. Du tapte mot tore@jemtegaard.net med 6 poeng.
Filler'n
På gardeball
Flammen til Espen
Mandag 8. april, 2 turer med Nuance.
Nye forsøk med ny polsk regulator og Nuance flyet mitt. Det gikk bra to turer. Men midt i en tre-kant loop bråstoppet motoren og jeg måtte foreta en nødlanding som resulterte i skade på understellet.
Motoren fikk jeg ikke start på. Var det motor eller regulator som feilet. Hjemme testet jeg med min gamle regulator og nå starter den fint. Tilbake til byggebordet.
Totalt 4 turer med Nuance i år.
Du kan få en kork av meg til det siste øyet. Om noen uker kan du spandere på deg sikkelige fly briller 👓. Pengene kan Espen bare beholde 💰
Det er Espen som har innført den nye appen din. Jeg spurte om han kunne flytte millionene dine over til meg. Midlertidig. Du får dem tilbake når vi er i Hanstholm.
Første start 2024
Trillet Eliminatoren ut av garasjen i dag og monterte inn ny-oppladet batteri. Stengte for tappeskruen i bunn av forgasseren for den har stått åpen i vinter. Choken har også stått i stilling "på" i vinter for at den ikke skulle sette seg fast slik den gjorde forrige vinter.Måtte kjøre en stund på starteren før motoren tente. Men så gikk den fint og videosnutt ble sendt Arvid.
Tok en liten test-tur rundt i Bernten og opp Dikkabakken før jeg satte den inn igjen. Alt ok. Tid for olje og plugg skift?
Tirsdag 2. april, 2 turer med Nuance.
Har jobbet de siste dagene med å gjøre Nuance min super konkurransemodell klar for sesongen. I dag tok jeg en tur ut på flyplassen for å teste den. Det var mye vind så jeg tok kun to turer for det var skummelt under landingene. Men flyet og den nye regulatoren fungerte som det skulle. Da er vi i gang.
Totalt 2 turer med Nuance i år.
Skummelt det der med Xenon-lys på gamle mc'er. Men det berører ikke meg fordi jeg har nye øyne. Og da ser jeg bedre i mørket enn foruten lys.
Tur til Østmarkskapellet
Bladde i Menighetsbladet og fikk se at det skulle være påskegudstjeneste i Østmarkskapellet i dag. Kjenner godt kapellet som landemerke på mange av mine turer men aldri hvert inne og overværet en gudstjeneste. Bra mål for turen min i dag.
Gikk hjemmefra over Bergkrystallen og ned en hemmelig oldtidsvei ned til Skulleruddumpa. Herfra er det strake veien rett opp til kapellet. Da jeg kom til Rundvann begynte kirkeklokken å kime. Den kvinnelige presten stod i bakken opp til kapellet og hilste de besøkene velkommen. Og jeg var ikke alene, jommen ble det ganske fullt der inne.
Her fikk jeg høre hele påskehistorien til Jesus, det var som en liten påskekrim. Tatt imot som en konge, de med makta likte det ikke, ble forrådet og så dømt til døden.
Etterpå ble det kirkekaffe og vafler. Traff foreldrene til Ida der og vi satt sammen og pratet en stund.
Så gikk jeg videre på turen min forbi Milorg-hulen og ned til Rustasaga og hjem via Østensjø. Fin dag men sliten.
Å filler'n. Jeg har vært ute og gått tur. Skal skynde meg ut og sjekke det.
Fikk du forresten med deg nyheten om at alle motorsykler fra før 1958 må være utstyrt med Zenon lykter? Forskriften gjelder fra 1. april
Tore, en av naboene har ringt meg. Han sier det renner vann fra utekrsna di!. Har du glemt å stenge av utevannet?
Ser ut som om kongen og dronningen er spesielt trygg når Mikkel er på vakt for han har fått en medalje. Flott!
Lørdag 30. mars, 6 turer med Spark Evo 1.
I dag kom Ketil og Jens Kristian også ut på flyplassen og vi hadde en fin dag med flyging sammen. Jeg begynner å kjenne regulatoren bedre og får til fin flyging. Eksperimenterer mer med trottelkurven men går tilbake til nesten lineær kurve. Varme i klubbhuset og felles lunsj. Bra dag.
Totalt 20 turer med Spark Evo 1 i år.
Fredag 29. mars, 5 turer med Spark Evo 1.
Mer testing av min nye regulator D3. Har justert en del parametere ved hjelp av pc og et usb adapter som fulgte med. Nå måler jeg det samme turtallet på bakken som det jeg hadde med den gamle regulatoren.
Men her må det mye tilvenning til. Jeg gjør trottelkurven mer lineær. Det hjelper litt.
Totalt 14 turer med Spark Evo 1 i år.
Onsdag 27. mars, 2 turer med Spark Evo 1.
Reiser ut på flyplassen etter jobb for å teste min nye ESC eller motorstyring. Den heter D3, er polsk og har den egenskapen at den holder turtallet på motoren konstant der du setter trottelstikka. Det blir en helt annen måte å bruke trottelen på under flyging. Veldig uvant for motoren bremser mer under de forskjellige manøvrer.
Ble ikke fornøyd da motoren ikke ga like mye effekt som med den gamle regulatoren.
Totalt 9 turer med Spark Evo 1 i år.
Men Vipps fungerer. Om du vippser kr 5000,- 200 000 ganger burde det fungere. Tusen takk!
Hadde planer om å overføre et par millioner til deg idag, men jeg fikk ikke logget meg inn i Sbanken.
.
Jeg ser av bildet at Skoda'n har toppfart 240 km/t. Gloffen min går bare i 150 km/t?
Ikke is eller snø på Knatten. Nå har jeg gloffet hjem. Værmeldingen er ikke veldig bra! Beinet er bedre!
Var på påsketur i byen i ettermiddag. Etter middag ble det besøk på Klingenberg og filmen "håndtering av udøde". Meget spesiell film, bra filming men en tynn historie som tok litt lang tid å fortelle. Moralen i filmen er å holde seg borte fra folk som livner til etter de dør.