top of page

eValg for bedrifter og organisasjoner

Friske Fakta er Norges største leverandør av eValg til norske bedrifter og organisasjoner

Friske Fakta har utviklet et teknisk opplegg for å gjennomføre valg av ansattes representanter til styret og arbeidsmiljøutvalget (AMU).

Opplegget sikrer formkrav, anonymitet, sikkerhet og umiddelbare resultater – og minimalt med administrasjon for valgstyret.

Anonymitet

Vårt system krypterer all kommunikasjon mellom de ansatte og våre servere, som ligger i Europa. Alle rapporter er 100% anonyme og selvfølgelig i tråd med GDPR.

Sikkerhet

Stemmene er sikret både elektronisk og fysisk i Microsoft Azure. Det gjøres løpende backup.

Epost, sms, brev - eller en kombinasjon

Det er mange kanaler å gjennomføre valg i. Sammen finner vi den beste løsningen for din bedrift. Vi har opplegg for alt.

Umiddelbart rapport

Allerede dagen etter avsluttet valg leverer vi vår sluttrapport, som kan vedlegges valgprotokollen.

Hånd i hånd med valgstyret

Å gjennomføre valg i samarbeid med Friske Fakta, sikrer bedriften alt man forventer. Tydelig kommunikasjon, ingen tekniske problemer eller andre overraskelser.
 
Ethvert oppdrag er tydelig spesifisert, tidsplanen klargjøres, databehandleravtale skrives og kostnadene er alltid lave og forutsigbare. 
Etter tidsplanen

Vi leverer alltid etter oppsatt tidsplan, uansett om den i utgangspunktet er knapp. Det skal aldri stå på oss.

Hele og halve stemmer

Ifølge Representasjons-forskriften §26 har ansatte i deltidsstilling halv stemme. Vi beregner dette automatisk.

Valgkretser

Mange bedrifter opererer med valgkretser av ulike slag. Vi støtter også dette.

Ingen forkastede stemmer

Vår teknologiske løsning sikrer at ingen kan stemme mer enn én gang, og heller ikke på feil måte. Derfor vil alle stemmer være gyldige.

Brosjyre_600.png
Få tilsendt maler for tidsplan (gratis!)

Når et valgstyre skal gjennomføre et valg, kan en mal for tidsplan for valget være en god start. Skaff deg maler gratis her! 
Epost er nå sendt til deg.
Sjekk eventuelt spamfilter.

Noen av våre fornøyde kunder

Fornøyd: Telenor
Fornøyd: DNB
Fornøyd: Ruter
Fornøyd: Mowi
Fornøyd: ANEO
Fornøyd: Vy
Fornøyd: Postnord
Fornøyd: TINE
Fornøyd: IFE
Fornøyd: Brødrene Dahl
Fornøyd: Posten
Fornøyd: DB Schenker
Fornøyd: Avinor
Fornøyd: Plantasjen
Fornøyd: Norwegian

Kundeundersøkelser

Tilfredse kunder er trofaste kunder

Med vår kundeundersøkelsesplattform får du tilgang til omfattende innsikt som kan bidra til å styrke svake områder i virksomheten.

 

Er dine antagelser i tråd med virkeligheten? Er dine kunder tilfredse, og besitter du tilstrekkelig innsikt i deres oppfatninger om din bedrift og de produkter/tjenester du leverer?

 

Å forstå hva kundene faktisk anser som sterke og svake sider gir deg en unik mulighet til å forbedre hele organisasjonen.

 

Vet du hva som er mest betydningsfullt for akkurat dine kunder?

 

Er det ekspertise, oppfølging, prisstruktur, reklamasjonsbehandling eller leveringstid som står øverst på prioriteringslisten for dine kunder? Eller er det andre aspekter som dominerer?

6 råd for gode kundeundersøkelser

Basert på 20 års erfaring

Fokusér på ett område

Spør på rett tidspunkt

Vær klar og tydelig

Vær kortfattet

Ta affære med en gang

Gjenta løpende

Portrett av Smilende Mann

Medarbeider-undersøkelser

Det er tusen gode grunner til å måle ansattes tilfredshet på jobb. Og antagelig ingen gode grunner til å la være.

01

Sikre de ansattes engasjement over tid

Anonyme undersøkelser er et uvurderlig format for ærlige tilbakemeldinger, forbedrings-forslag, bekymringer osv. 

02

Gi arbeidstakerne en stemme

Alle meninger bør frem! Ris og ros.

04

Lær og skap videre vekst

03

Øk tilfredsheten og skap bedre resultater

Produktiviteten hos fornøyde medarbeidere er god.

05

Mål over tid

Hvordan utvikler arbeidsmiljøet og tilfredsheten seg? Se trender og se hva fokusområdene bør være.

Få nøyaktig status for å gjøre riktige beslutninger. Sunn utvikling kommer ikke av seg selv.

Vi hjelper din bedrift eller organisasjon med å gjennomføre medarbeiderundersøkelser - skreddersydd til formålet.

 

Ærlige svar sikres ved fullstendig anonymitet. Med Friske Fakta får man en løsning alle deler av organisasjonen er fornøyd med. Inkludert de ansatte, ledere, fagforeninger og IT-sjefen.

HR Norges tips for gode medarbeider undersøkelser

01.

Involvér topp- og linjeledelse fra start.

02.

Definér målene, og tilpass spørsmål/utsagn spesifikt til virksomhetens strategi. 

03.

Samkjør med undersøkelser i virksomheten, for eksempel kundeundersøkelser.

04.

Bruk en ekstern leverandør for utsendelse, datainnsamling, dataanalyse og sparring for å sikre kvalitet, nøytralitet og integritet.

05.

Planlegg prosessen fra start til slutt, herunder oppfølging og hvordan resultatene skal brukes. Integrér i «årshjulet».

06.

Skap transparens og eierskap gjennom kommunikasjon og involvering, og skap gjerne sunn konkurranse mellom avdelingene.

07.

Bruk de beste, og avdekk «best practice».

08.

Lag en kommunikasjons-plattform.

09.

Lag handlingsplaner og mål for den enkelte leder og avdeling/funksjon. Følg opp – igjen og igjen.

Fakta om oss

20

20 år i 2024

20%

Av Norges 500 størstebedrifter

velger oss

10M

Svar innhentet og analysert

15

Land vi

leverer til

Uendelige muligheter for datainnsamling

Snakk med oss om din bedrifts neste prosjekt

Friske Fakta er din forsikring for vellykkede undersøkelser.


Be gjerne om et møte online eller en prat over en kopp kaffe.

bottom of page