onsdag 5. oktober 2011

Her skal vi være.

 Rica Parken Hotel ligger sentralt i Ålesund sentrum, med to minutters gange til butikker og andre fasiliteter.

For de av dere som kommer med fly, så stopper flybussen rett utenfor hotellet.  Pass bare på at dere går på bussen som det står Sentrum på, og at dere gir beskjed om at dere skal til Rica Parken.
Andre busser stopper også like ved hotellet.



Det er stor parkeringskjeller under hotellet for dere som kommer med bil. Hvis dere ønsker å parkere ute så er det gratis parkering i Ålesund  sentrum lørdag og søndag. 
Lenke til kart med mulighet for veibeskrivelse finner dere HER


Butikkene skal holde til i GangeRolv C, mens middager, foredrag, utstilling og mingling vil foregå i GangeRolv A/B.

Frokost og lunch blir i restauranten.

Registrering blir i vår informasjonsskranke, som vi setter opp i foajeen i 2. etg.  Denne blir rett utenfor GangeRolv A/B.


 
Vi kan dessverre ikke lokke med flott høstvær, ettersom værmeldingene for helgen er elendige.  Men det gjør kanskje ikke så mye - det er jo ideelt sy-vær :-)
Velkommen til Vestlandstreff 2011!


fredag 30. september 2011

En uke igjen!

Nå er det bare en uke til Treffet starter - helt utrolig hvor fort tiden har gått!  Vi gleder oss enormt, selv om sommerfuglene flakser hektisk i magen og arrangementskomiteen har litt angst for at det er noe vesentlig vi har oversett.

Ca 100 glade damer har meldt seg på, mange skal på kurs, mens noen få kun skal være til stede.  Vi synes dette er et akkurat passe antall personer å holde styr på, og vi ser fram til å treffe dere alle neste fredag eller lørdag!

Til orientering - det blir dessverre ikke Dropin-kurs.

Et lite tips til dere som skal på kurs - ta med dagslyslampe hvis dere har!  Det er god generell belysning i rommene, men trenger dere litt mere må dere sørge for dette selv.  Ta gjerne med en liten skjøteledning også, selv om hotellet har sagt de har dette i milevis.

Vår utstilling er delt i to.  "Hviskeleken" har gått i quiltelaget vårt i ca et år, og resultater fra dette vil bli stilt ut.  Hva "Hviskeleken" er vil bli forklart på utstillingen.  Den andre delen av utstillingen har vi kalt "Noe å ha det i".  Tittelen taler vel for seg selv?

Sees om en uke!

mandag 19. september 2011

Programmet er fastsatt!

FREDAG:
18:00 – 19:30             Registrering i foajeen ved GangeRolf A/B. 
19:00 – ca 22:00         Middag i GangeRolf A/B.  Meny:  Kyllinggryte.
                                   Deretter følger foredrag av Annie Eikenes. 
                                  Tema: Barn og symaskin. 


LØRDAG:
08:30 -                        Registrering i foajeen ved GangeRolf A/B.
09:00 – 09:30             Åpning (i GangeRolf A/B)
10:00 – 18:00             Kurs
13:00 – 14:00             Lunch (koldt-tallerken) i restauranten 
13:30                          Møte for lagsrepresentantene, avgjørelse om Vestlandstreff 2013.
20:00                          Festmiddag (GangeRolf A/B). 
                                   Meny:  Ørretcarpaccio, Oksefilet og Mørk Sjokolademousse.

Butikkene er åpne fra 09:30 – 12:00 og 13:00 – 19:00 (GangeRolf C)

SØNDAG:
10:00 – 14:00             Kurs
14:00                          Lunch (buffet)
15:00                          Avslutning, show and tell (GangeRolf A/B)

Butikkene er åpne fra 09.30 – 15.00

NB!  Fra kl 10.00 både lørdag og søndag skal GangeRolf A/B være ”minglerom”


OPPSETT KURS:

KURS
ROM
DAG
Andre Wallenborg
Løvsal 1 (20 bord)
Lørdag og søndag
Hilde Lien / Tine Eckeroth
Løvsal 2 (11 bord, deltakerne har med pc)
Lørdag
AnnAKa
Løvsal 3 (11 bord)
Lørdag og søndag
Britta Rundgren
Rica 5 (12 bord)
Lørdag og søndag
Annie Eikenes
Loungen (10 bord)
Lørdag og søndag
Ann Karin Myren
Rica 3 (et stort bord med plass til 8 symaskiner)
Lørdag
Ann Karin Myren
Rica 4  (”stryke- og skjærerom”)
Lørdag

søndag 11. september 2011

Det nærmer seg!

Arrangementskomiteen er i full sving med de siste forberedelsene, og vi kjenner at vi har sommerfugler i magen av spenning og forventing!  Vi gleder oss :-) 

Det er fremdeles mulig å melde seg på både kurs og treffet generelt, så hvis det er noen etternølere der ute er det bare å hive seg rundt og sende oss en epost!

Detaljert program og mere informasjon kommer snart - følg med!

tirsdag 28. juni 2011

Hjertesukk...

Vi har nå sendt ut fakturaer med bekreftelse på påmelding til kurs, måltid og overnatting.  Fakturaene er satt opp i henhold til opplysningene vi har fått ved påmelding. 
Mitt hjertesukk går på at flere nå sender oss melding om at de ikke vil betale for det ene eller det andre som de opprinnelig hadde satt i påmeldingen.  Vi har hele tiden sagt at påmeldingen var bindende - dette gjelder selvfølgelig både kurs, måltid og overnatting.
Vi har satt opp et budsjett som balanserer ganske greit, men våre bestillinger til hotellet og til kursholderne er basert på opplysninger vi sitter med fra påmeldingene.  I og med at vi - som Vestlandstreff før oss - har valgt å legge treffet til et hotell, så må vi bl.a. betale leie av lokalene.  Dette er innbakt i prisen på måltidene, og vi regner ikke med at vi vil gå med overskudd pga bespisning.  Hvis en eller to som er påmeldt plutselig trekker dere og ikke vil betale så kan det være dere som velter hele budsjettet slik at vi går med underskudd...

Personlig synes jeg det er leit at vi som jobber med å arrangere Vestlandstreff 2011 må bruke mye tid på dette temaet, i stedenfor å fokusere på videre planlegging.  Vi har tatt på oss oppdraget fordi vi synes det er kjekt å jobbe med arrangementet, men ønsker ikke å bruke tid på å krangle om utsendte fakturaer så lenge det hele tiden er sagt at påmeldingen er bindende. 

Med ønske om en god og kreativ sommer!
Siri Schulerud, leder for arrangementskomiteen.

tirsdag 7. juni 2011

Påmeldingfristen er ute!

... og vi har hatt opptelling av påmeldte deltakere.  Dessverre må kurs 1 og 2 gå ut på grunn av for få deltakere, de som har meldt seg på der får tilbud om plass på 2.valget sitt.  Alle andre får plass på kursene de hadde ønsket opprinnelig :-)

Bekreftelse på påmelding (inkl. kurs) kommer som faktura.  Denne sendes ut i løpet av de neste to ukene.  Vi minner om at det er BINDENDE påmelding!

mandag 9. mai 2011

Forlenget påmeldingsfrist

Det viser seg at informasjon om treffet og kursene ikke har nådd ut til så mange som vi hadde ønsket, og det er derfor ledige plasser på alle kursene.  Vi går derfor ut med ny informasjon og forlenget søknadsfrist - denne settes til
torsdag 26. mai

Videre har vi satt ned prisen på Deltaker uten kurs pr dag (dvs deltakeravgift) til kr 50,- pr. dag.  Av tekniske årsaker vil det fremdeles stå kr. 250,- på skjemaet, men ny pris er altså 50,-.  De av dere som har krysset av på dette allerede blir også fakturert kr. 50 pr dag og ikke kr. 250,- 

Hvis dere ønsker kun lunch og ikke middag, er dette fullt mulig å bestille.  Vi har satt en pris på ca 475,- pr dag for lunch samt kaffe og kaffemat (kake og/eller frukt) i pauser.  Ønsker dere kun lunch eller kun kaffe/kaffemat så går dette også an - send oss beskjed så får dere opplyst pris.