2024

                                                Aktuelle saker

Lys i garasjene

Styret har bestilt utskifting av lysrør/lamper i garasjene. LED med sensorer vil bli montert i løpet av vår/forsommer.

Så fremt det ikke er kritisk, vil det ikke bli foretatt reparasjoner frem til da.

 

Generalforsamling 2024

Årets ordinære generalforsamling vil bli avholdt på Grendehuset, tirsdag 21.mai.

 

                                             2023

                                                Aktuelle saker

Beboermøte – Energikartlegging

Avholdes på Grendehuset, TIRSDAG 12. DESEMBER 2023 kl. 19:00

Fellesutgifter fra 01.01.2024

Styret har satt opp budsjett for 2024.For å dekke opp for økte utgifter og beholde en solid økonomi har vi vedtatt å øke fellesutgiftene med 10% fra 01.01.2024.

Spesielt kommunale avgifter øker og er hovedårsak til økningen.

Økningen utgjør mellom kr 230,- og kr 350,- pr andel pr mnd.

Eventuelle endringer i vilkårene/renten på lånene våre kommer i tillegg.

 

NY e-post adresse

Vi har fått ny e-post adresse:
Fint om alle bruker denne heretter

PROTOKOLL GF 2023

Protokollen finner du her

GENERALFORSAMLING 2023 innkalling

Innkalling til årets GF finner du her

GODT NYTT ÅR 2023

                                             2022

04.01.23

Oslo kommune henter juletrær mandag 12 januar: Krysset Hellerudgrenda og Stormyrveien x Krokstien
Siste frist for levering: klokken 07:00
se linken til Oslokommune her
Benytt anledningen til å bli kvitt treet ditt.

 

                                                Aktuelle saker

VIKTIG info

Viktig informasjon om grunnmuren i noen av boligene i borettslaget. info.

PARKERING ved GRENDEHUSET

Mandag morgen 5. september, starter arbeidene med å utbedre parkeringsplassene ved Grendehuset.

Plassen blir dermed stengt en drøy uke.

Vi jobber også med å etablere fire ladeplasser for gjester og beboere foran Grendehuset

LADEBOKSER nye priser

P.g.a. prisendringer fra leverandør må vi justere prisen for levering og montering av nye ladebokser. Fra 1. august er prisen kr 29.500,-

Bestilles via styret.

PROTOKOLL fra GF 2022

Her finner du protokollen fra årets generalformling

OPPDATERINGER pr 16 mai 22

Nytt fibernett.

Planen var å være ferdig med graving/asfaltering til 17. mai. P.g.a. mer krevende forhold enn forutsatt,

mye stor stein i bakken, blir de nok ikke ferdig som planlagt, dessverre. Bare å beklage.

Dugnader.

Komplisert med dugnader så lenge arbeidene med fibernettet pågår.

Satser på en god og forsinket dugnad i slutten av mai. Vi får tilkjørt et lass med bark denne uken så de som

trenger det til fellesområdene kan gi beskjed til styret så skal vi prøve å få kjørt ut noe ved anledning.

GENERALFORSAMLING 2022 innkalling

Generalforsamling 2022 blir avholdt 24 mai 2022 kl 19. Innkalling finner du her

OPPUSSING av BAD

Styret har avdekket at det ved oppussing av bad gjøres inngrep som ikke er bra. Bl.a. er det avdekket at det legges rør i yttervegger, vegg mot naboer og i tak mot loft.  Dette medfører at det med stor sannsynlighet fryser.

All oppussing av bad må varsles og godkjennes av Styret.

Viktig informsjon om multimur

INFORMASJON Våren 2022

FEIING AV VEIER

Starter senest mandag 28 mars.

Bidra gjerne med å feie/rake grus ut i veiene.

 

 

NYTT FIBERNETT.

Som kjent skal Telenor legge nytt fibernett hos oss. De starter med kabelpåvisning førstkommende mandag

og trolig med gravearbeidene i slutten av uka.

Merker etter kabelpåvisning viser hvor det ligger kabel og ikke hvor det skal graves.

Planen er å bli ferdig med selve gravejobben før 17. mai. Installasjon i hver enkelt leilighet blir gjort etter dette.

Telenor / Tessta Connect AS deler ut ytterligere informasjon i løpet av uka.

Noen steder må det graves fra vei til nærmeste husvegg, i hovedsak ved inngangspartier. Beklager ulempene.

GENERALFORSAMLING 2022

Årets ordinære Generalforsamling vil bli avholdt i mai/juni.

Saker som ønskes behandlet på Generalforsamlingen må være styret i hende innen

Søndag 27. mars 2022.

For å sikre en effektiv og god behandling av saker som ønskes behandlet av årsmøtet må det:

- gå klart frem at saken ønskes behandlet av årsmøtet

- formuleres et konkret forslag til vedtak som det kan stemmes over

Forslagsstiller anbefales å oppgi kontaktinformasjon (mobil/e-post) for eventuelle avklaringer/spørsmål knyttet til forslaget. Navnet på forslagsstiller vil framkomme i saksfremstillingen.

 

VALG: Det skal velges tre medlemmer til styret, alle for to år.

I tillegg skal det velges minst to varamedlemmer, to medlemmer til valgkomiteen og to medlemmer til grendehuskomiteen.

Forslag på kandidater leveres snarest til valgkomiteen, som består av:

Åsmund Dahlen Hgr 91 C

Terje Rusten Hgr 67

Anna Therese Steen-Utheim Hgr 64

Per Sakshaug Hgr 101

Geir Storvik Hgr  3

GODT NYTT ÅR 2022

JULETRÆR

08.01.22
Oslo kommune henter juletrær mandag 10. januar: Krysset Hellerudgrenda og Stormyrveien x Krokstien
Siste frist for levering: klokken 07:00
Benytt anledningen til å bli kvitt treet ditt.

 

                                             2021

                                                Aktuelle saker

29.12.21

Styret ønsker alle et godt nytt år.

Hjemmesiden vår er nå renset for spam og trygg for bruk

Facebook

HUSK å bli med i gruppen Informasjon fra Styret Hellerudtoppen Borettslag på  Facebook

 

EKSTRA ORDINÆR GENERALFORSAMLING 2021 protokoll

01.12.21

Protokoll fra  ekstra ordinær General Formling protokoll eo GF 2021

EKSTRA ORDINÆR GENERALFORSAMLING 2021 innkalling

Innkalling til ekstra ordinær General Forsamling  finner du her

VED /gratis

06.11.2021

Det er felt noen trær ved tun 5 og 6 i løpet av uka. Beboere kan forsyne seg. Førstemann til mølla.

Forutsettes lagret på eget rådighetsområde, ikke på fellesområder.

Blir fjernet i løpet av neste uke hvis det ikke er hentet av dere

OPPDATERING

GARASJE NORD NEDRE PLAN:

Det er avtalt ferdigstillelse av arbeidene på nedre plan tirsdag 26. oktober.

Det kan parkeres i garasjene igjen på kvelden, etter kl 20:00.

MERK :

Det må ikke monteres noe på den nederste delen av bakveggen eller sideveggene, d.v.s. en meter opp fra bakken.

Store deler av betongen i konstruksjonen er tilkoplet strøm for å kontrollere korrosjon på armeringen (meget lav spenning, ingen fare ved berøring).

 

 

GARASJE NORD MIDTRE PLAN

Da er det avtalt oppstart av arbeidene, på høyre side fra innkjøringen, onsdag 27. oktober kl 07:00.

Bilene må ut og det vil dessverre ikke være mulig å bruke ladeboksene i denne perioden, ca 2,5 uker.

Alt av løse gjenstander på gulvet må ryddes bort og alle betongflater ryddet slik at de er tilgjengelig.

Ta gjerne kontakt hvis spørsmål.

FELLESGJELD / FELLESUTGIFTER

10.10.21

For bl.a. å finansiere pågående prosjekter og vedlikehold er det tatt opp et nytt lån på 12 mill. kroner for nedbetaling over 10 år.

Lånet som ble tatt opp i 2017 i forbindelse med bytte av vinduer er nå nedbetalt.

Dette betyr at det ikke blir noen endring i fellesutgiftene p.g.a. det nye lånet

OPPDATERING

05.10.21

Betongarbeidene i garasje sør ble ferdigstilt i dag. Elektrisk tilkobling gjenstår.
Blir veldig bra 👍

VIKTIG:

Det er ikke tillatt å montere noe på stolper og grønn vegg.

Starter på nederste plan i garasje nord i morgen 6. oktober.

UTBEDRING GARASJENE

02.10.21

Da blir arbeidene i garasje sør ferdigstilt på tirsdag 5/10 og fortsetter i nedre plan garasje nord på onsdag 6/10.

Berørte beboere har fått egen mai

 

VINDUER PÅ LOFT

02.10.21

Arbeidene med bytte av vinduer starter mandag 18. oktober på tun 1.

Detaljert fremdriftsplan og informasjon sendes berørte beboere.

 

TELENOR refusjon

28. 09. 21.

Vi har fått kr 150,- pr andel x to mndr, totalt kr 60.300,- for problemene vi hadde i vinter/vår.

I tillegg får vi kr 100,- pr andel i en måned, totalt kr 20.000,- for problemene de hadde med T-We nå forleden.

INFORMASJON

26. 09. 21

Busker og trær.

Alle som har busker og trær på eget rådighetsområde og som vokser ut i veiene oppfordres til å klippe og beskjære disse. Det vil forenkle brøyting og annen nødvendig kjøring.

Større trær bør beskjæres slik at de bl.a. ikke skygger for naboen.

Vi bor i lag.

 

LEDIG GARASJEPLASS

Vi har ledig garasjeplass for leie på øvre plan garasje sør.

Søknad til styret innen 1. oktober.

Tildeling etter ansiennitet.

Tips gjerne naboen.

OPPDATERT info GARASJENE

Utbedring betongskader i garasjene.

Skadene viser seg å være mer omfattende enn antatt.

Det blir derfor noe forsinkelser i forhold til tentativ fremdriftsplan.

Første feltet er forsinket med ca 3 dager.

Brukerne på de ulike feltene varsles nærmere pr e-post.

GARASJER Sør

29 08 2021

Mandag 30 aug. starter Consolvo AS arbeidet med å utbedrebetongskadene i garasjene sør.

Først ut er akse A og B på nedre plan. Arbeidene er beregnet til å vare i 2,5 uker.

Det betyr at alle i akse A og B ikke kan bruke sin plass i denne perioden.  Se fremdriftsplan nedenfor. Bilene må være ute av garasjen før kl 07:00 på mandag 30. august.

Bruk gjesteparkering.Det utføres ikke parkeringskontroll i denne perioden.

Plassene i akse C kan benyttes, men man må parkere minst 1 meter fra søylene mellom akse B og C.

ALLE må rydde slik at områdene rundt søylene er frie for ulikt utstyr.

Plassene i akse D berøres ikke i denne omgang, men det blir mindre kjørebane så vær forsiktig ved inn- og utkjøring.

Ny informasjon kommer når første fase nærmer seg slutten.

Beklager ulempene dette medfører.

PLANLAGTE GJØREMÅL

Informasjon om aktiviteter de nærmeste 2-3 månedene.

Utelys:

Det skal byttes kabler på en del strekk mellom stolper. Merket i dag. I hovedsak på nedre gjesteparkering og i veien ned til tun 2. Denne veien vil derfor i perioder bli stengt. Oppstart mandag 16. august.

Garasjene:

Utbedring av skadet betong. Trolig oppstart i uke 34. Nærmere informasjon kommer.

Vinduer på loft:

Det skal byttes en del vinduer på loft. Trolig oppstart i 42/43. Nærmere informasjon kommer.

Lekeapparater:

Oppgradering av lekeapparater på tun 1, 2, 5 og 7. Uavklart oppstart.

OPPDATERT info 13 07 21

GARASJE NORD.
Da er midtre og øvre plan igjen åpent for bruk.
GOD SOMMER

REHABILITERING GARASJE NORD

I forbindelse med nødvendig rehabilitering av garasje nord vil de to øverste planene være steng i følgende perioder:

Midtre plan fra torsdag 1. Juli kl 21:00 til lørdag 17. Juli kl 18:00

Øvre plan fra søndag 4. Juli kl 21:00 til lørdag 17. Juli kl 18:00

På øvre plan skal gammel asfalt freses vekk og det skal legges ny støpeasfalt.P.g.a. disse arbeidene må taket i midtre plan stemples opp.

tillegg skal bl.a. dilatasjonsfugen utbedres og det skal lages flere nedløp fra øvre plan.

 Det vil ikke bli utført parkeringskontroll i disse periodene og dere må finne alternativ parkering. Pass på at utrykningskjøretøyer ikke blir hindret.

Det vil ikke være mulig å bruke ladeboksene på disse to planene og brukerne må finne andre løsninger. Hurtiglading på ladestasjoner.

Alle løse eiendeler på høyre side øvre plan, sett fra porten, må fjernes.

Del 2 med utbedring av betongstolper vil bli utført senere og vil bli varslet særskilt. Dette gjelder begge garasjeanleggene.

Beklager ulempene og satser på at mange er bortreist i perioden.

PLANTEKASSER

Det har kommet ønsker om å sette opp plantekasser i borettslaget, nærmere bestemt på fellesområdene.

Erfaring fra andre borettslag et at dette er populært 1. sesong, så avtar interessen og kassene blir stående å forfalle.

Man må forvente at kassene ser stygge ut fra september til mai.

Tross dette, er styret positivt innstilt til dette og har kartlagt egnede områder i samråd med Guthorm Hoff AS.

Foreløpig er tun 1, tun 2, og tun 6 som er aktuelle.

Får å få dette til å fungere er det bestemt at:

  • styret bestemmer hvor kassene skal stå
  • det må opprettes en frivillig «hagegruppe» bestående av minst 2 personer som i samråd med styret skal drifte prosjektet.
  • hver kasse må ha en hovedansvarlig
  • tiltaket skal i utgangspunktet ikke utløse noen kostnader for felleskapet (utover eventuelt et mindre bidrag til investeringen)
  • ved evt mislighold blir den ansvarlige pålagt å fjerne kassene.
  • hageavfall må kjøres bort, ikke komposteres på området eller kastes i skogen. Se forøvrig info  om håndtering av hageavfall.

Er du interessert i å delta i en slik gruppe?

Og, er du interessert i å være ansvarlig for en kasse ?

Ta kontakt med styret.

 

 

PROTOKOLL fra GF 2021

Protokoll fra årets General Forsamling

Protokoll GF 2021

GRILLING

Minner om at:

Ved grilling på balkonger/terrasser/plattinger, må stor forsiktighet utvises. På grunn av brannfaren bør grilling foregå i god avstand til husvegger.

Det er kun tillatt å benytte elektrisk eller gassgrill. Tenk også på grillrøyk som kan være sjenerende for naboene.

Inntil videre er det ikke tillatt å bruke kull eller ved i bålpanner.

Sak om bålpanner skal opp på Generalforsamling når det blir mulig.

GENERALFORSAMLIG 2021

Årets generalforsamling holdes diditalt.
Alle skal ha fått mail med innkalling, sakspapirer og brukerveiledning for dette.
Gå til : usbl.no" min side" Digitalt møte
Tid og sted:
Torsdag 03.06.2021(kl. 18:00) til 10.06.2021(kl. 18:00)
Har du av en eller annen grunn ikke mottatt dette ta kontakt med styret post@hellerudtoppen.no eller  vka@usbl.no

GENERALFORSAMLIG 2021 innkalling

STYRENYTT

Siste styrenytt finner du her

30 05 2021

GENERALFORSAMLNG 2021

Årets ordinære generalforsamling blir gjennomført digitalt. Fint om alle går in på Min Side på usbl.no og oppdaterer informasjonen, spesielt e-post adressen.

TRAFIKKSIKKERHET

Som et lite forsøk på å senke farten og begrense kjøring på internveiene er det satt opp noen nye skilt (flere kommer).

Andre mulige tiltak:

Oppfordre ved bestilling at det kjøres i gangfart.

At man avtaler å møtes/hente ved bommene ved levering.

D3E4863E-7C90-402E-B888-1D09F52FE096
7575A0B3-F584-4F03-8469-BA038811EAFC

DUGNADER våren 2021

  • Grunnet smittefare vil det ikke bli arrangert dugnader våren 2021, men som i fjor blir veiene feid etter påsken.

Alle oppfordres til å bidra med rydding/kosting i forkant av dette. Treger du sekker, river,  koster kontakt styret.

Mer info kommer.

  • Utleie av grendhus blir trolig gjenopptatt etter sommerferien, så det er mulig å booke frem i tid allerede nå.

 

STYRENYTT

Siste styrenytt finner du her

07 03 2021

RENOVERING AV BAD

RENOVERING AV BAD

13 02 21

Styret har avdekket at det ved oppussing av bad gjøres inngrep som ikke er bra. Bl.a. er det avdekket at det legges rør i yttervegger, vegg mot naboer og i tak mot loft.  Dette medfører at det med stor sannsynlighet fryser.

F.o.m. i dag 13. februar 2021 skal derfor all oppussing av bad varsles og godkjennes av Styret.

 

MULTIMUR

Viktig informasjon om grunnmuren i noen av boligene i borettslaget. info.

GODT NYTT ÅR 2021

Styret ønsker alle beboere et godt og friskt år 2021.

 

                                                Styrenytt 2021

                                              2020

                                                 Aktuelle saker

JULETRÆR

Oslo kommune henter juletrær 8 jan 2021.

Se vedlagt link for nærmere info

STYRENYTT

09 12 20

Siste styrenytt finner og FORENKLET BRUKSANVISNING for RØYKVARSLERE

Vi oppfordrer alle tun til å ta fellessjekk av varslingsanlegget.

 

06 12 2020

BRUKSANVISNING RØYKVARSLERE 2020

BRUK AV GARASJER

I husordensreglene står det : garasjene skal ikke brukes som lager.

Dette medfører bl.a. at enkelte biler står langt ut i kjørebanen og er til hinder for oss alle når vi skal parkere. Prøv også å parkere mest mulig rett på egen plass, ikke på skrå. VIS HENSYN.

Alle oppfordres derfor til å rydde sine plasser. Det oppfordres til at minst mulig lagres i garasjene. Dekk kan lagres og må gjerne henges opp på vegg.

TENK BRANNFARE

UTELYS

Vi har dessverre en jordfeil på utelysanlegget vårt.

Vi har derfor vedtatt å bytte ut all innmat i stolpene for å utbedre dette.

Samtidig vil alle stolpetoppene bli byttet til lamper med LED.

Arbeidene starter i uke 42.

GRENDAFEST 2020

GRENDAFEST 2020 - AVLYSES
Grunnet situasjonen med Covid-19 arrangeres det ikke Grendafest i år.
Vi satser på bedre tider neste år slik at vi kan avholde vår årlige fest.
God sommer videre!
Vennlig hilsen festkomiteen,
Astrid, May-Lill, Remi og Anna

STYRENYTT

01 07 2020

Siste styrenytt og rapport fra OSLO TERMOGRAFI om termotilstanden for våre hus finner du her

27 06 2020

Byggteknisk rapport.

 

GENERALFORSAMLING 2020 protokoll

VALGKOMITEENS INNSTLLING 2020

Dette er årets innstilling som valgkommiteen fremlegger på Generalforsamlingen 24.06.20

STYRENYTT

20 06 2020

Siste styrenytt finner du her

GJESTEPARKERING

Fra 1. juli innføres ny ordning for registrering av gjester. I stedet for dagens Gjestekort skal gjestene registreres digitalt.

Det blir fortsatt mulig å bruke gule gjestekort.

Se utlevert informasjon.

For parkering utover 3 dager må det fortsatt brukes eget kort utstedt av styret. Det samme gjelder ved bruk av beboerparkering ved Grendehuset.

Parkeringsbestemmelser 2020

 

GENERALFORSAMLING 2020 innkalling

STYRENYTT

04 06 2020

Viktig informasjon fra  styret om Generalforsamling 2020 og maling av garasjene.

info finner du her

TRAFIKKREGULERING

24 05 2020

Bymiljøetaten har planer om tiltak for å bedre trafikksikkerheten i Hellerudveien. Dette berører oss som bor på "toppen"

Styret oppfordrer derfor hver enkelt til å ta del i denne prosessen.

Digitalt nabolagsmøte

Oslo kommune ønsker at beboere skal kunne uttale seg og komme med spørsmål og innspill i saken. Vi vil derfor arrangere en digital spørretime på Facebook, den 27. mai kl. 18:00 til 19:30. 

Trykk på lenken for mer info og påmelding: Nabolagsmøte om trafikksikkerheten i Hellerudveien.

Innspill og spørsmål kan også sendes til e-post:postmottak@bym.oslo.kommune.no. Frist for å komme med innspill er 17.06.2020. Merk henvendelsen 11/00674. Disse henvendelsene vil bli vurdert og besvart etter fristen.

Fullstendig info fra Oslo kommune

Hellerud

RØYKVARSLERE

Firesafe vil i perioden torsdag 28 mai - fredag 5 juni bytte ut røykvarslere i alle boligene.

For nærmere info og tidsplan se 21 05 2020 og Firesafe 2020.

GENERALFORSAMLIG

Grunnet koronavirus blir årets generalforsamling utsatt inntil videre.

Nærmere informasjon kommer.

STYRENYTT

29 03 2020

Feing av veiene i borettslaget er planlagt til 6 og 7 april.

2 april vil det blir lagt ut river, koster og søplesekker på alle tunene slik at de som ønsker kan hjelpe til med å koste grus ut i veiene. Dette gjør det enklere å samle opp mest mulig med feiemaskin.

Grunnet smittefare vil det ikke bli arrangert dugnader på vårparten.

Minner om vedlikeholdsplikt av egne gjerder. Mange av disse trenger reparasjon og maling.

 

BARNA VÅRE

25 03 2020

Meldinger styret får tyder på at IKKE alle foreldre følger myndighetenes oppfordringer og retningslinjer for barna lek utendørs i disse smittetider.

GJØR DET, VIS HENSYN OG TA VARE PÅ HVERANDRE.

BYTTE AV PULVERAPPARATER

23 03 2020

Som tidligere varslet er bytte av røykvarslere utsatt inntil videre. Bytte av pulverapparater kan derimot gjennomføres.

Det gamle apparatet settes ut på dørmatten før kl 08.30 torsdag 26 mars 2020  Nytt apparat vil bli levert også på dørmatten i løpet av samme dag. 

Det vil ikke være kontakt mellom beboer og teknikker.

 

TRIMROM koronavirus

23 03 2020

Grunnet utbruddet av koronaviruset blir trimrommet stengt inntil videre.

HAGEAVFALL

23 03 2020

Husk at hageavfall skal ikke kastes uti skogen men leveres til gjenbruksstasjonen.

 

Hageavfall

STYRENYTT

22 03 2020

Siste styrenytt finner du her

22 03 2020

CORONA Virus

13 03 2020

I disse corona-tider, har styret vedtatt å utsette varslet utbytte av røykvarslere inntil videre.

 

STYRENYTT

09.02.20.

Siste styrenytt finner du her

09 02 2020

JULETRÆR

05 01 2020

Oslo kommune henter juletrær i området vårt  etter disse reglene:

Juletrærne må være på hentestedet når renovasjonseteten kommer dit, men du kan sette ut treet i forkant. Husk også at juletrærne ikke kan leveres med pynt eller være pakket inn 

Tirsdag 07.01.20 hentes ved :

Krysset Venåsvegen og Bjørnstadbakken
Hentetidspunkt: klokken 12.00


Venåsvegen 29
Hentetidspunkt: klokken 12.00


Grankollveien 6
Hentetidspunkt: klokken 12.00


Krysset Hellerudgrenda og Stormyrveien x Krokstien
Hentetidspunkt: klokken 12.00


Krysset Rundtjernveien og Landerokollen
Hentetidspunkt: klokken 12.00


for mer info se https://www.oslo.kommune.no/avfall-og-gjenvinning/nar-hentes-avfallet/henting-av-juletrar/#gref

 

Styrenytt 2020

2019

Aktuelle saker

VAKTMESTER - BRØYTING

 

30 11 2019

Vaktmester Jul er dessverre fortsatt sykemeldt.

Vi har derfor engasjert Guthorm Hoff AS for brøyting og strøing inntil videre.

 

LADING AV EL-BIL - INFRASTRUKTUR

 

30 11 2019

Dessverre er det blitt noen forsinkelser, men planen nå er:

Installasjonen blir ferdig i uke 49 og så vil programmering og testing bli utført i uke 50.

Det skulle bety at i uke 51 skal det være klart.

Gamle ladebokser blir demontert og samlet inn for overlevering til eier.

Mer info kommer så snart den er klar.

STYRENYTT

Siste styrenytt finner du her

02 11 2019

LADING AV EL-Biler. OPPDATERING

12 10 2019

Vedlagt finner du informasjon om oppdatering av infrastrukturen i garasjene.

Oppgradering av infrastruktur 2019

 

 

08 10 2019

Styret har inngått avtale med DATEK AS for oppgradering av infrastruktur.

Ytterligere informasjon vil bli gitt ved rundskriv i løpet av noen dager.

Anlegget forventes å være i drift før jul.

 

LADING AV EL-Biler

09 09 2019

Styret er i prosess med DATEK Installasjon AS om oppgradering av infrastruktur  i garasjeanleggene.

Såfremt ikke noe spesielt dukker opp skal anlegget være i drift før jul.

Ytterligere informasjon  kommer så snart den foreligger.

GRENDAFEST

For 3 år på  rad har grendafestkomite med Anna i spissen stått for nok en vellykket grendafest.

 

Over 90 feststemte beboere hygget seg en fin lørdags ettermiddag. Elvebredden sørget for variert grillmat.

Barna fikk ansiktsmaling av klovnen ABBY og Thomas S sørget for god musikalsk stemning.

 

GRENDAFEST 2019

 

31 august inviterer Grendafestkomité til fest. Sammenkomsten holdes på tun 5 samme som i fjor.

Grendefest 2019

 

HJEMMESIDE

30 07 2019

Hjemmesiden vår har fått helt ny drakt.

LADING AV ELBIL 

18 07 2019

Det er dessverre ikke lenger kapasitet for lading av flere EL-biler med dagens anlegg i garasjene.Vi har derfor i samarbeid med Norsk Elbilforening startet arbeidet med å oppgradere infrastrukturen i anlegget. Frem til dette er på plass må brukere uten egen kurs/ladeboks finne alternative løsninger som hurtiglager, kommunale parkeringsplasser, kjøpe senter etc.

I tillegg til oppgradert/ny infrastruktur vil det nye anlegget kreve nye ladebokser som kommuniserer for måling av forbruk og avregning/betaling.

REVIDERT FREMDRIFTSPLAN FOR MALERARBEID

GENERALFORSAMLING 2019 protokoll

TELENOR

18 05 2019

Da er de endelig klare til å begynne å bytte ut utstyr hos oss. De første blir varslet denne uken for montering neste uke.

GENERALFORSAMLING 2019 innkalling

FEING AV PIPER

29 04 2019

Brann og Redningsetaten har bestemt å utføre ettersyn i alle boenhetene før neste fyringsesong dvs sept/okt 2019. Om nødvendig blir pipene feid kort tid etter utført tilsyn.

PRECISERING

26 04 2019

Planter som vokser opp etter vegg trenger ikke å graves opp/fjernes. Disse kan få vokse på et espalier så lenge de ikke fester seg i veggen/panelen.

OPPFORDRING

10 04 2019

Oppfordring fra beboer og styret:

Kjære naboer. Vær så snill å ta med søpla hjem igjen dersom det er fullt. Slik så det ut på vei ned til tun 2 i ettermiddag. Ikke bra for miljøet og ikke hyggelig for nabolaget.

VAKTMESTER

07 04 2019

Vaktmester Jul er dessverre sykemeldt inntil videre.

Det betyr at vi sliter litt med å få unna oppgaver. Bl.a. feiing av veiene. De vil bli feid f.o.m. mandag 15. april.

Hvis noen har lyst og energi så er det fint om dere kan rake grus ut i  veien til da. Trenger du utstyr så ta kontakt med styret.

NY AVTALE MED TELENOR

24 03 2019

Telenor (CanalDigital) er dessverre noe forsinket med leveransen av nytt utstyr, men forventer å være i gang i månedsskiftet mars /april.

SAKER STRYRET JOBBER MED

24 03 2019

  • Utbedring Radon
  • Kontroll Isolasjon/trekk
  • Maling av husene
  • Nytt gjerde ved Grendehuset  inkl gjesteplasser med lading
  • Utbedring av mur Hgr 4/6
  • Feiing av pipene
  • Tilbud på bytte av stoppekraner
  • Generalforsamling 23. mai

På lengre sikt:

  • Nye dekker i øvre plan i garasjene (lekkasje)
  • Oppgradering lekeplasser
  • Oppgradering av el-anlegg i garasje for lading av el-biler

MALEARBEIDENE

Oppstart montering av stillaser mandag 11/3 på tun 8.

Tilsvarende datoer for tun 7 og 6 er 18/3 og 25/3

Styrenytt 2019

2018

Aktuelle saker

LADING AV ELBILER

11.11.18.

Styret har vedtatt å øke betaling for lading av el- og hybridbiler fra 01.01.2019. Betalingen økes fra kr 160,- til kr 200,- pr måned. Grunnen til økningen er økte strømpriser og en liten inndekning av investeringene som borettslaget har gjort.

YTTERDØRER

17.07.18.

Det er nå bekreftet levering 10. september. Montering vil starte umiddelbart etter denne datoen. Den enkelte blir kontaktet for nærmere avtale. Innen fristen har over 40 bestilt ny ytterdør. Sannsynlig levering fra fabrikk er månedsskiftet august/september. Det betyr montering i løpet av september/oktober.

OPPDATERTE VEDTEKTER

Oppdaterte vedtekter etter generalforsamling 23.05.2018 finner du her

2017

Aktuelle saker

GENERALFORSAMLING 2017 protokoll

BYTTE AV VINDUER , KONTROLLMÅLINGER

Denne er noe forsinket og vil starte i uke 21.  Hver enkelt varsles skriftlig før befaring. All måling skal være gjennomført i løpet av juni.

GENERALFORSAMLING 2017 innkalling

Styrenytt 2017