Pressemelding, desember 2020

Snopp blir Albin

 
2020_01_Albin_gjengen-01.jpg

– I snart 15 Ă„r har vi hjulpet smĂ„ og store selskap med identitetsarbeid og merkevarebygging. Enten de er helt nye eller har vĂŠrt her lenge, har alle et lĂžpende behov for Ă„ se seg selv i en verden som er i konstant endring. Vi er intet unntak, smiler Mathias Nervik. De siste Ă„rene har vĂŠrt svĂŠrt innholdsrike for byrĂ„et, som bĂ„de har flyttet pĂ„ seg og ansatt to nye medarbeidere.

– DrĂžmmen om et annerledes kontor har vi hatt lenge, forteller HĂ„vard Bartnes. Jakten startet for flere Ă„r siden, og da de kom over den nedlagte bensinstasjonen i BreidablikkgĂ„rden pĂ„ Nordsia i Steinkjer, sĂ„ de uante muligheter. – Vi snakker titt og ofte med kundene vĂ„re om viktigheten av Ă„ snu pĂ„ nye steiner, og se ting fra andre perspektiv. Dette lokalet blir den perfekte arena for inspirasjon og nye impulser. For Ă„ ikke snakke om takhĂžyde, bokstavelig talt, smiler Gisle Grindvik.

Med stÞrre lokaler og Þkende oppdragsmengde var det ogsÄ naturlig Ä knytte sterkere bÄnd til noen av samarbeidspartnerne. FÞrst ble fotograf og tekstforfatter Lena Johnsen en del av byrÄet. Siste tilskudd til familien er grafisk designer og illustratÞr Torgeir Aarsund Trapnes.

– Med nytt hus og friske hoder var det naturlig Ă„ ta et dypdykk i oss selv, og bestemme oss for hvem vi skal vĂŠre fremover. En omprofilering fĂžltes helt riktig nĂ„, forteller Gisle. Samtidig med omprofileringen trer han inn i rollen som daglig leder.

2020_01_Albin_gjengen-02.jpg

Gleder seg

NĂ„ ser gjengen frem til litt mindre omstilling, samt Ă„ nyte godt av arbeidet som er lagt ned. – Endringsprosesser er krevende, og man kjenner innimellom at man mĂ„ grave dypt for Ă„ finne seg selv. Men nĂ„ som vi ser resultatet var det verdt hvert eneste sekund, kommer det samstemt fra hele gjengen. Rolig blir det derimot ikke – et byrĂ„ som fokuserer pĂ„ resultater har falt i god jord i markedet.

– Vi samarbeider med et vidt spekter av kunder. Her finner du bĂ„de kunstnere og bankvirksomheter. Du finner kommuner og bedrifter som har eksistert i over 150 Ă„r, og du finner startups med bare noen uker pĂ„ tegnebrettet. For noen av disse er vi en samtalepartner, for andre en markeds- og innovasjonsavdeling med ansvar for alle kanaler og plattformer – og publiseringen pĂ„ dem. Vi trives i begge rollene, sĂ„ fremt vi ser at det gir resultater, forteller Mathias. – Gode opplevelser gjĂžr som oftest det.

Og navnet? Det er en hyllest til nysgjerrigheten, rĂžper Gisle med et lurt smil. Navnet Albin stammer fra et mĂžte med en nysgjerrig og vitebegjĂŠrlig gutt med samme navn. Vi kjente oss umiddelbart igjen i hans sterke trang til Ă„ forstĂ„ hvordan alt henger sammen! Store deler av tiden vĂ„r bruker vi til Ă„ samle svar, og nĂžste opp i hvorfor svarene er som de er. FĂžrst da kan vi forutse situasjonene og angripe dem med en klar plan. Veien dit bestĂ„r i stor grad av Ă„ stille viktige og riktige spĂžrsmĂ„l. Vi pleier Ă„ si at spĂžrsmĂ„lstegnet er vĂ„rt viktigste vĂ„pen – og Albin passer pĂ„ at vi aldri glemmer Ă„ bruke det.

Albin selv har ikke fÄtt beskjed om at et byrÄ i Steinkjer har blitt oppkalt etter ham. Men kjenner vi ham rett, finner han ut av det pÄ egen hÄnd.

← til forsiden