Etablere Barnehage

Nyttig veileder for deg som vil starte barnehage

“Almost all creativity involves purposeful play”

Abraham Maslow
Hjem

Hei mitt navn er Baard Stian Helgerud, jeg bor i Oslo, Norge. Profesjonelt så driver jeg med container utleie. På fritiden så driver jeg med at hjelpe individer at nå sine drømmer. Denne siden er skapt for at være din veileder/guide når du ska etablere en barnehage. Send gjerne en epost til meg på post@etablerebarnehage.no hvis du har noen inspill.

Tjenester

Rådgiving

Jeg tilbyr gratis rådgiving, hvis du ønsker at etablere en barnehage så er jeg riktig mann at spørre.

Veileder

Jeg tilbyr gratis veiledning til alle som trenger det. På denne siden under seksjonen “Blog” så finner du forberedelser/godkjenninger du må ha for at starte en barnehage

Nyhetsbrev

Bli medlem i mitt newsletter for at få gratis informasjon om barnehage oppstart!

Hvordan etablerer jeg en barnehage?

Steg1: Vurdere behovet for barnepass i samfunnet. Før du bestemmer deg for å åpne en virksomhet som gir barn-omsorgstjenester, bør første skritt være å undersøke markedet for at tjenesten i din kommune. Det er flere måter du kan få denne informasjonen, men kanskje den beste måten å gjøre dette på er å snakke direkte til lokale foreldre å avgjøre de konkrete barneverns behovene i samfunnet der du ønsker å gjøre forretninger. Prøv noen av følgende: Intervju flere familier og spør foreldrene hva slags barnepass de kunne dra nytte av, og i hvilken grad denne typen tjenester er allerede gitt av lokale bedrifter. Se på statistikk for samfunnet, herunder antall arbeider familier med barn i en passende alder, antall siste ekteskap, og inntektsfordelingen av disse familiene.

Steg 2:

Identifisere eksisterende barneverns virksomheter. Neste skritt bør være å finne ut hvem dine potensielle konkurrenter er. Hvis det er en rekke bedrifter i ditt område som tilbyr en viss type barnepass, ville det være best for deg å skille deg ved å servere et behov ennå udekket i samfunnet. Vurdere noen av følgende ved vurdering av potensielle konkurrenter: 

*Hvilken aldersgruppene allerede blir servert?

*Hva er timer av de andre virksomheter?

*Hvilke typer barnevernstjenester finnes allerede i din kommune?

*Hvor mange av disse typer virksomheter eksisterer allerede i samfunnet?

  • Steg 3:

    Avgjør om du vil operere en hjemme-baserte eller treningssenterbasert barneomsorgen virksomhet. Mens bestemte typer barnepass du kan bestemme seg for å tilby er mange, er det i utgangspunktet to former for barneomsorgen bedrifter:.  en virksomhet drives ut av ditt hjem eller en virksomhet drives på en selvstendig stedet [ Hvilken type barnepass virksomheten du ønsker å kjøre vil avgjøre hva du trenger å ta hensyn til i budsjettet og hvilke juridiske krav som du må overholde.
    Ved avgjørelsen, mener at hjemmebaserte barneverns bedrifter generelt har færre utgifter og lavere overhead, har mer fleksibel arbeidstid, og er mer praktisk for deg og, sannsynligvis, de foreldre som har behov du vil bli servering.  De juridiske kravene for å operere en hjemme-baserte barneomsorgen virksomheten er også generelt mindre strenge enn for en sentrum-baserte barneomsorgen virksomhet. 
    På den annen side, til et senter-baserte forretnings mens sannsynligvis dyrere etablere og drive-vil gi større plass slik at du kan utvide virksomheten og tjene større inntekter.

    Steg 4:

    Bestem hva slags barneomsorgen virksomheten du ønsker å bruke. Etter å ha bestemt om du ønsker å betjene barnepass virksomhet hjemme eller i en selvstendig anlegg, er neste skritt å bestemme hvilken type barnepass du ønsker å tilby. Kanskje den beste måten å begynne å tjene denne beslutningen er å undersøke din motivasjon for å gå inn i barneomsorgen virksomhet. [6] Ved å vurdere hvorfor du ønsker å komme inn i denne type virksomhet i første omgang, kan du bedre forstå hva du ønsker å tilby samfunnet.

    Ønsker du å gi omsorg basert rundt en bestemt tro?
    Ønsker du å tilby et læringsmiljø fokusert på å bygge eller forsterke ferdigheter?
    Ønsker du å tilby en plass for barn til å komme og spille?
    Bestemme hva slags tjeneste du vil tilby opp foran vil ikke bare tillate deg å bygge den virksomheten du vil, men det vil også tillate deg å budsjettere for de tingene du trenger for å kjøre et slikt senter effektivt (pedagogisk materiale, leker, etc. ).

    Steg 5: 

    Lag et budsjett. En av de viktigste tingene du kan gjøre når du forbereder å starte en bedrift er å lage et budsjett. Dette vil hjelpe deg med å planlegge for fremtiden for virksomheten din, og sørge for at den har mulighet til å lykkes basert på finansiering du har tilgjengelig for deg. Du bør vurdere oppstart utgifter, årlige utgifter og månedlige driftskostnader. Når du gjør ditt budsjett, bør du vurdere følgende typer utgifter:
    Lisensiering, inspeksjon og forsikringsavgifter.
    Medisinsk testing og rydding.
    Sikkerhetsinnretninger (f.eks røykvarslere , brannslukningsapparater , karbon-monoksid detektorer, førstehjelpsutstyr , barne korrektur forsyninger, etc.).
    Mat, leker og utstyr for planlagte aktiviteter.
    Lønn for fremtidige ansatte.
    Reklame / juridiske / profesjonell service avgifter.
    Husleie, boliglån, og redaktør.

    Steg 6:

    Velg et navn for din virksomhet. En av de viktigste trinnene i prosessen er å velge et navn for din virksomhet, fordi det er det som vil representere dine tjenester til omverdenen. Ditt navn skal være fengende, lett å huske, og bør indikere hvilken type tjeneste du vil gi. [9]

    Du må sjekke med statssekretær kontor for staten å sikre at foreslåtte navnet ikke er i strid med et annet navn for tiden på posten med statssekretær.

    Steg 7:

    Velg en selskapsform . Det finnes flere forskjellige typer juridiske strukturer for potensielle virksomheten, hver med sine egne fordeler og ulemper. For eksempel, hvis du opererer som en eneeier, vil du ha sannsynligvis ha en enklere tid innlevering skatter. Men hvis du opererer som et aksjeselskap eller et begrenset ansvar selskap, vil du være i stand til å begrense ansvar for alt som skjer mens du styrer virksomheten til de midlene som du plassert i din virksomhet (dvs. du vil ikke være personlig ansvarlig ). 


    Du bør sterkt vurdere å snakke med en lokal advokat med erfaring i forretningsutvikling / struktur for å få en god forståelse av de ulike typer strukturer tilgjengelig for deg før du velger en.

    Steg 8:

    Velg en plassering. Hvis du har tenkt å betjene barnepass forretning ut av ditt hjem, så dette trinnet er allerede fullført. Hvis du planlegger å åpne et eget anlegg, men må du velge en som er i en god plassering som du har råd basert på budsjettet. Du må også vurdere, avhengig av tilgjengelige midler, enten du vil kjøpe eller leie denne plassen. Hvis du er ute etter et sted utenfor hjemmet ditt, bør du vurdere følgende faktorer når du gjør ditt valg: 

    Plasseringen er praktisk for foreldrene?
    Betyr offentlig transport tjene foreslåtte plasseringen?
    Området er trygt?
    Er plass tilstrekkelig for den virksomheten du har tenkt å kjøre der?
    Har den tilstrekkelig kjøkken / bad / inventar?

    Steg 9:

    Ta kontakt med fylkets reguleringsplan kontor. Du må sørge for at foreslåtte plasseringen er i samsvar med lokale zoning lover. For å gjøre dette, ta kontakt med fylkets reguleringsplan kontoret og spørre om hvorvidt den foreslåtte plasseringen er riktig regulert til barnepass. 

    Steg 10 : Forbered anlegget for inspeksjon. Dette bør bestå av oppgaver som å installere kabinett låser, sette opp stellebord hvis du betjene spedbarn og / eller småbarn, sette opp røykvarslere , og sette elektriske uttak dekker. Du må kanskje også å legge inn en nødevakuering plan.
    Hvis du ikke bestått første gang, vil du sannsynligvis bli gitt en mulighet til å rette opp feil og sørge for å bli inspisert igjen.

    Steg 11: 

    Planlegg nødvendige inspeksjoner. Avhengig av jurisdiksjon, vil du sannsynligvis nødt til å få en rekke inspeksjoner for å sikre at den foreslåtte plasseringen er i samsvar med lokale helse- og sikkerhetslover. Du må kanskje planlegge noen eller alle av følgende:
    En brann-sikkerhet inspeksjon.
    En helse inspeksjon.
    En miljø helse inspeksjon.

    Steg 12:

    Skaffe nødvendige lisenser. I de aller fleste tilfeller må du søke om og få innvilget riktig lisensiering for å ta vare på barn. Den type lisensiering du trenger vil avhenge av din jurisdiksjon. Din lokale kommune bør være i stand til å fortelle deg hvilke lisenser du må skaffe for å drive barnepass virksomhet.

    Skatteetatens kontor bør også være i stand til å gi deg en oversikt over de konsesjonskrav som gjelder for deg, som du bør lese nøye. Denne prosessen vil sannsynligvis innebære noen eller alle av de følgende: 
    Møtende en orientering session hvor du vil lære om statlige og lokale krav for å drive virksomheten og i samsvar med gjeldende statlige lov.
    * Fylle ut et konsesjonssøknad.
    * Betale en lisensavgift.
    * Arbeide med lisensiering byrået som det vurderinger forretningsplan, inspiserer anlegget ditt, og fullfører konsesjonsprosessen.
    * Tar klasser med fokus på HLR, førstehjelp og lignende.
    * Gjennomgår en bakgrunnssjekk (og fingerprinting) for deg og eventuelle fremtidige ansatte.
    * Gjennomgår medisinsk testing / vaksinasjoner for deg og eventuelle fremtidige ansatte.

    Steg 13:

    Samsvarer med gjeldende skatteregler . Avhengig av hvilken type juridiske strukturen du har valgt for din bedrift, vil du har å stri med ulik skatteforpliktelser , inkludert skjemaene du vil bruke og hvilke typer skatter du må betale.
    Som med å velge en juridisk struktur for din bedrift, er skatterett ganske komplisert, og du bør sterkt vurdere å verve en skatt spesialist for å sikre at du betaler skatt på riktig måte og i samsvar med gjeldende lov.

    Kjøp nødvendig utstyr. Den type barneomsorgen bedrift du ønsker å operere i stor grad vil diktere hva slags utstyr og / eller materialer du trenger for å få i orden å drive virksomheten lykkes. Barn i ulike aldre har ulike behov og interesser, og hva slags aktiviteter du vil tilby vil selvsagt kreve forskjellig utstyr for å operere effektivt. Du vil sannsynligvis trenge å skaffe noen eller alle av følgende: 


    * Barnestore møbler (bord, stoler, pulter, etc.).
    * Kunst og håndverk materialer (blyanter, fargestifter, papir, sikkerhets saks, etc.).
    * Leker (spill, puslespill, dukker, action figurer, Legos, byggeklosser, etc.).
    * Barnebøker.
    * Sunn, næringsrik snacks / måltider.
    * Lagringstanker for personlige eiendeler, kleshengere for jakker, etc.

    Ansette medarbeidere. Avhengig av størrelsen på barneomsorgen virksomheten du ønsker å bruke, kan du trenger å leie ekstra ansatte til å hjelpe deg med den daglige driften av anlegget ditt. Vær forsiktig når du velger dine ansatte, som de vil arbeide i nær kontakt med barna i din varetekt, og som arbeidsgiver, vil du være ansvarlig for sin oppførsel på jobben. Når man skal vurdere en potensiell kandidat, så ha følgende i bakhodet:
    Prøv å finne kandidater som har tidligere arbeidserfaring fra arbeid med barn (for eksempel barnevakter, lærere, leiren rådgivere, osv).
    Pedagogiske legitimasjon er viktig også. Se etter potensielle ansetter som har fått faglig opplæring i barnepass, barneoppdragelse, barns utvikling, eller et lignende felt.


    Selv om det ikke nødvendigvis er en juridisk krav i alle jurisdiksjoner, bør du også vurdere om en potensiell utleie har ingen relevante sertifiseringer, som HLR eller opplæring i førstehjelp.
    Avhengig av lovene i din spesielle tilstand, vil du også sannsynligvis trenger for å sikre dine ansatte har gått visse bakgrunnen sjekker, for eksempel statlige og føderale kriminal-record-historie sjekker eller barne misbruk sjekker.

    Utvikle en markedsføringsstrategi. Enhver vellykket virksomhet er avhengig av en god markedsføringsstrategi som gjør samfunnet klar over de store tjenester du vil tilby. Før du begynner reklame, prøve å ta litt tid og tenke på den informasjonen du ønsker å formidle. Tenk på følgende: [24]
    Tenk på hvordan du vil beskrive den spesielle tjenesten du har tenkt å tilby. Hvordan er det annerledes / bedre enn det som allerede er der ute? Hva aldre tjener du? Hva vil dine timer være?
    Tenk om den prisen du vil lade, basert på tidligere markedsundersøkelser, slik at du kan være konkurransedyktig med andre barneverns bedrifter i området.
    Tenk om fordelene steds tilbud (stor parkeringsplass, trygt, praktisk, etc.).
    Hvis du har ansatte, tenke på hvordan å markedsføre dem også. Hvilke kvalifikasjoner / sertifisering / spesialiteter gjøre de bringer til din bedrift?

    Reklamere. Du bør begynne å annonsere om tre måneder før barnepass virksomheten er satt til å åpne. [25] Hvis du har midler, vil avis, radio og TV-annonser sannsynligvis gi deg størst eksponering, men disse annonseformater kommer ikke billig. Vurdere noen av de følgende, rimeligere alternativer også, selv om du har råd til mer konvensjonelle annonsering: 
    Jungeltelegrafen.
    Publisering løpesedler / plakater i det offentlige rom i samfunnet (sørg for å få tillatelse fra eieren av eiendommen / bygningen du har tenkt å sette løpesedler på først, though!).


    Distribuere brosjyrer / visittkort på bibliotekene, kirkemøter, PTA møter, nabolag sammenkomster, etc.
    Plassere en annonse i klassifisert delen av en lokal avis.

    Utvikle en daglig tidsplan. Du må også bestemme hva, om noen, vil dine daglige aktiviteter være. Noen barn-omsorg virksomheten tilbyr lite struktur-de gir veiledning og lage leker / spill / mat tilgjengelig for barna å bruke, men har ingen fast rutine eller tidsplanen. Andre tar en mer planmessig tilnærming, med avsett tid til lek, læring, napping, etc., basert på alder på barna blir tatt vare på.

    Ta litt tid og tenke på hva du vil tilby barna for hvem du vil være omsorgsfull, og hva slags timeplan du vil tilby.
    Hvis du er usikker på hvordan du skal begynne, kan du prøve å spørre foreldre i ditt område hva de ønsker foreldre anlegget for å tilby eller kanskje hvordan de strukturerer sine barns tid hjemme.

Kontakt

Oslo, Norge
231345345
Secured By miniOrange