søndag 27. april 2008

Skarveheimen

Tirsdag:
I dag møtte vi opp på skolen 09.00 og vi skulle ha avreise til Breistølen. Vi tok bussen opp til Lærdal og bytta buss der. Vi kom igang med å pakke om pulken og klare for å gå på ski.
Vi begynte sent og kom i gang i tre tiden. Mange motbakker møtte oss i begynnelsen i dag. Etter noen timer med skigåing tok vi å lagde oss middag klokka 18.00, vi måtte lage oss middag før det ble kaldt og solen gikk ned. Etter middag la vi av sted til Bjordalsbu her skulle vi ligge i telt for natten. Dette ble en sen kveld.

Onsdag:
I dag hadde vi langt å gå. Vi gikk nesten helt til lungsdalhytta. I dag var det mye nedover bakker og ellers var dette en grei dag. Solen skinte og varmet oss godt.

Torsdag:
I dag gikk vi til Lungsdalhytta, her var det en betjent hytte som turistforeningen har. Her var det mange som kjøpte seg solo og litt annet snaks. Etterpå skulle vi gå det bratteste på turen oppover. Med pulken som vi har med oss er dette veldig tungt, så tre og tre måtte ta pulken. I dag skulle vi til kongshelleren. Her skulle vi bo i hytte, alle gledet seg og gikk ekstra fort de siste kilometerne på slutten. I dag var det en som kjente det begynte å svi på øynene. Dette var tegn på snøblindhet.

Fredag:
I dag hadde vi en hviledag. Noen gikk på tur mens andre satt i hytteveggen og nøt solen. På ettermiddagen hadde vi forskjellige konkurranser med skihopp og orientering. På kvelden hadde vi festmiddag med damens tale og herrenes tale og diplom til alle. Dette var en virkelig bra kveld.

Lørdag:
I dag skulle vi gå geiteryggshytta, her ble det en liten rast og vi møtte samen Jan Eira som stod i disken.
Vi gikk litt lengre enn geiteryggshytta fordi da var det ikke å gå så langt på søndagen til Finse. I dag skulle vi slå opp teltet raskest mulig. den gruppa som vant var Team Harmony, (altså Katrine og Heidi) Vi satte opp teltet, med liggerunderlag og soveposen med middagen på kok og kuldegrop på 10 minutter.

Søndag:
I dag hadde vi avreise nokså tidlig, skinnende sol og klare for å gå til Finse. I dag gikk turen nokså fort, på hele turen har det vært et stigende tempo. Brune og solbrente fornøyde elever kom fram til Finse, gikk alle inn på hotellet og Ragne hadde bestilt frukt og vi fikk brus. Dette smakte herlig etter en langtur.
Vi hadde god tid på Finse før toget kom, så vi slappet av og nøt solen atter engang.
Tre ord som sitter igjen etter turen er sol, stigende tempo med godt humør!