Skoleplassen skal vera eit utvida kollegium for nærmiljøskulane. Hovudtanken er å samarbeida, dela erfaringar, idéar, planar m.m.og drøfta ting med kollegaer.
Følg også La grendeskolene leve! , Landslaget for nærmiljøskolen og Fådelt skole - del tips og triks på Facebook.
Legg vekk husmannsånden og del med andre!
Ta kontakt: skoleplassen@lufs.no
Les intervjuet med Fabrice Caline som mener at fjernundervisning kan bidra til at små skoler kan tilby elevene et bredere fagtilbud. Det kan også føre til at ungdommer kan bo hjemme og få et opplæringstilbud i sitt nærmiljø.
I et innlegg her på skoleplassen, datert 8.april i år, skriver jeg litt om hvilken betydning det kan ha for skoler med få elever og aldersblandet organisering å delta i eller også opprette nettverk for slike skoler. I samme innlegget ligger et notat som alle skolene i nettverk Mjøsa fikk etter møtet på Lundstein skole.
Morten Kroglund har vært student ved Høgskulen i Sogn og Fjordane på studiet - Arbeid i små skular og oppvekstsenter.
Geir Moseng har vært student ved Høgskulen i Sogn og Fjordane på studiet - Arbeid i små skular og oppvekstsenter.
Små skoler, da tenker jeg først og fremst på skoler med mindre enn 100 elever, føler seg ofte alene i nettverk i egen kommune. Slike nettverk er knyttet til fag eller trinn. Dette er selvfølgelig nyttig å delta i for alle lærere og skoleledere uansett skolestørrelse. Likevel sitter ofte de små skolene med noen utfordringer som ikke er felles med andre skoler i kommunen.
En ny og spennende bok er utgitt med Randi Sætherstuen som redaktør. I boken finner du praktiske eksempler på god planlegging og læringsarbeid i aktive nærmiljøskoler med aldersblanding. Eksemplene er knyttet til boka " Nærmiljøskoler og aldersblanding" med sidehenvisninger til kapitler og avsnitt.
Som det er skrevet om før på LUFS sine hjemmesider, har Lund skole organisert elevene i aldersblandede grupper fra skolestart 2015. I september i år, var det nettverksmøte i fådeltnettverk Mjøsa på skolen. På møtet delte lærerne på 3. -4.trinn sine erfaringer fra det første året og oppstarten på inneværende skoleår i aldersblandede grupper.
Individuell vekst i eit aldersblanda fellesskap
Mange barn går i ein fådelt skule og få tenkjer kanskje over at dette har noko å seie for læringsutbyttet barna får. Denne oppgåva ser på korleis ein kan tilpasse opplæringa i aldersblanda grupper for at kvar enkelt elev skal få utfalde seg fagleg på sitt nivå. Det er ei bacherloroppgåve så det er sjølvsagt ikkje alle aspekt ved slik type undervisning som kan bli trekt fram, men ein får ein smakebit på det mange ser på som mest krevjande ved aldersblaning og fådelte skular.
Som det står i oppgåva har eg sjølv gått i fådelt barneskule og har dårlege erfaringar der i frå. Gjennom studiet var eg i praksis på ein fådelt skule og var veldig spent. Eg fekk eit heilt nytt syn på denne «skuletypen» og ønskjer no å drage med meg denne erfaringa til fulldelte skular òg.
LUFS ønsker alle lesere av skoleplassen et riktig godt nytt skoleår. Det er spennende å starte opp igjen etter en lang sommerferie for både lærere, elever og foreldre. Mye er nytt, med de muligheter for utvikling som ligger i det. Samtidig vil vi som arbeider i den aktive nærmiljøskolen, møte de kjente utfordringene med planarbeid, god organisering av elevene og bruk av aldersblanding i læringsarbeidet. Skoleplassen, sammen med de andre tilbudene LUFS har, er tenkt å fungere som et nettverk for oss som arbeider i nærmiljøskolene som ofte har få elever.
Ny bok skrevet av Hanne Jevnaker, Randi Sætherstuen og Dag Bjørnar Mork som utgjør Pedagogisk Utvalg i LUFS. Den er utgitt på Pedlex forlag.
LUFS - landslaget for nærmiljøskolen
har ansvaret for drifta av
Skoleplassen.
Organisasjonen har si eiga heimeside:
lufs.no
Skulen er ein 1-10-skule med 62 elevar.Hyen er ein kombinert skule med 18 elevar på ungdomstrinnet, og 43 på mellom- og barnetrinnet. Her er 24 jenter og 37 gutar. Den største klassa er på 10 elevar medan den minste har 2 elevar. Difor må klasser ofte slåast i ho
Flekke skule og barnehage ligg i Fjaler kommune i Sogn og Fjordane og er ein tre-delt barneskule med elevar frå 1. til 7. trinn.
Abonner på nytt på Skoleplassen
Din e-post-adresse: