Feil som går på for eksempel tegnsetting, mellomrom eller orddeling, kan lett oppstå under skrivearbeidet. Noen ganger er det også nødvendig å bearbeide hele teksten språklig før den sendes ut til de aktuelle mottakerne. Det må gjerne foretas endringer i grammatikk, syntaks, semantikk og stil, slik at teksten får en korrekt språkdrakt og lettere treffer sin målgruppe.
Vi hjelper deg med de fleste typer tekster, blant annet
- avis- og fagbladartikler - reklamemateriell - brosjyrer - forretningsbrev - presentasjoner - bøker - manualer - veiledninger - etc.
Send oss teksten du ønsker å gjøre noe med, og vi sørger for at språket blir lettlest og flytende og uten ortografiske eller grammatiske feil – slik at det blir budskapet i teksten som kommer klarest fram!
Kan vi gjøre nettsidene dine enda bedre? Send oss en e-post med linken til nettstedet du ønsker å få korrekturlest eller språkvasket, og vi utarbeider forslag til forbedring. Syntaks, grammatikk og skrivefeil korrigeres og teksten gjøres lettere forståelig uten "tunge" setninger og ulogisk oppbygning – slik at firmaet ditt presenterer seg profesjonelt også på nettet!
Vi tilbyr også produksjon av norsk- og tyskspråklige tekster og Internett-sider. Ofte må man skrive formelle tekster til andre personer, firmaer, myndigheter, o.l. Tekster er skriftlig kommunikasjon som stiller bestemte krav til innhold, oppsett og formuleringer. Det er derfor hensiktsmessig å følge de retningslinjer som finnes. Budskapet i teksten er viktigst og må komme fram på en klar måte – slik at mottakeren kan gå direkte til innholdet og lett finne ut hva teksten dreier seg om.
Vi kan hjelpe deg med:
- forretningsbrev (bl.a. forespørsel, tilbud, bestilling) - privatbrev - fullmakter - klager, reklamasjoner og purringer - attester - CV-er og stillingssøknader - brosjyre- og reklametekster - nettsider - etc.
Din kommunikasjonssituasjon, hva som skal meddeles og overføringsmåte (mediet), avgjør vårt ordvalg. Vi legger vekt på enkelt språk og korrekt høflighet – for å unngå uønskede tolkninger og misforståelser hos mottakeren.