Announcements

Tyveri i felles garasjeanlegg/Theft in common carpark - torsdag 8. februar 2024

Styret gjør oppmerksom på at det nylig har vært inbrudd i felles garasjeanlegg hvorpå det ble stkålet en EL-Sykkel. 

Vær på vakt og følg med om dere ser uvedkommende.

Ikke glem å tenkt sikkerhet skulle dere se uvedkommende før dere eventuelt tar direkte kontakt.

Mvh Styret

 

Fyrverkeri i Stavanger / Fireworks in Stavanger - fredag 8. desember 2023

Regler rundt oppskyting av fyrverkeri i Stavanger 2023! (Informasjon kopiert fra Stavanger Kommune's Web side)

Norsk:

  • Det blir oppskyting av felles fyrverkeri ni steder i Stavanger kommune nyttårsaften. Velkommen!
  • Det er forbudt å bruke fyrverkeri i tettbebyggelse, i småbåthavner og andre steder med brannfarlig materiale.
  • Forbudet gjelder også hele Stavanger sentrum og trehusbebyggelsen i byen.
  • Du må ikke bruke fyrverkeri i naturen når gresset er tørt.

Det er planlagt Felles fyrverkeri ni steder Stavanger.

Utfyllende informasjon finner du her:

Fyrverkeri | Stavanger kommune

Rules regardig firework in Stavnager 2023 (Information copied from Stavanger Kommune's Web page)

  • Joint fireworks will be set off at nine locations in Stavanger municipality on New Year's Eve. Welcome!
  • It is forbidden to use fireworks in built-up areas, in marinas and other places with flammable material.
  • The ban also applies to the entire center of Stavanger and the wooden housing development in the city.
  • You must not use fireworks in nature when the grass is dry.

Joint fireworks in 9 locations.

For further information please follow this link:

Fireworks in Stavanger | City of Stavanger

With this message the board in Kalhammaren Sør Felt A wishes you all a very merry christmas and a happy new year.

Stay safe and be kind ❤

Kind Regads

The Board (Vivian, Jörn, Christian, Sindre and Brian)

 

 

 

 

 

Parkeringplass til leie! - søndag 22. oktober 2023

             Hei! 

             
             

Plass 25.

600kr i mnd. 

Ikke el-lader. 

Kontakt kun på epost: ingrid_jaastad@hotmail.com

 

 

 

Dugnad 13.05.23 kl. 12:00 - søndag 16. april 2023

Hei og velkommen til årets dugnad! Alle beboere er invitert å gjøre en innsats for at bomiljøet vårt er kjekt og innbydende :)

Oppmøte på parkeringsdekket kl. 12 lørdag 13.05.23. Foreløpig uvisst hvor lang tid ting tar, men vi holder på til vi er ferdige. Møt opp, om så bare for en halvtimes tid hvis det er det du har mulighet til!

Det komme 3 containere dere kan kaste ting i. Disse blir stående fra torsdag 11.05. - søndag 14.05.

Plan for dugnaden:

  • Rydding av fellesområder som garasje og sykkelområde
  • Rydding av trappeoppganger og bodområder – Alt som er lagret og/ eller plassert på felles områder vil bli kastet. Vennligst benytt anledning til å fjerne det du måtte ønske å beholde. Kontakt styret vedrørende spørsmål rundt dette punkt.
  • Blomsterbed ved hus og garasje skal lukes og pyntes med bark 
  • Plukke søppel på hele vårt område.
  • Rydde lekeplassen og benker

Kle deg for en liten arbeidsøkt, og ta gjerne med arbeidshansker om du har. Styret har plasthansker, søppelsekker og ellers utstyr som trengs.

Vi ser frem til å se akkurat DEG lørdag 13.05! Vi spiser pizza og koser oss litt sammen når vi er ferdige. Dette er en ypperlig mulighet for å bli bedre kjent med dine naboer :)

Styret

Sameiet Kalhamaren Sør Felt A

 

Utlevering av maling/ Utlån av båndsliper! - onsdag 12. april 2023

Til alle seksjonseiere og Stavanger Kommune i sameie Kalhammaren Sør Felt A!

Nå ser det endelig våren rett rundt hjørnet og det er jammen deilig.Vi har alle ventet lenge på den!

Jeg var på en runde i sameie vårt hvor jeg legger merke til mye grønske på utvendig list på rekkverk. (Spesielt i 2 og 3 etg)

Ønsker å be alle om å ta en runde her for å fjerne/vaske grønske. Dette vil hjelpe på hvordan det ser ut her hos oss.

Vi ber også Seksjonseiere i 1 etg om å høytrykkspyle sin balkong for å fjerne skitt og grønske. ( ikke bruk for høyt trykk)

Minner samtidig om viktigheten på rengjøring av sluk på balkong. Sluk må rengjøres ved jevne mellomrom for å unngå blokkering og lekkasjer. Husk at ved en lekkasje på grunn av mangelfull rengjøring, kan seksjonseiere holdes ansvarlig for kostnader for utbedring av skader ifb lekkasje.

Skulle noen trenge løfteverktøy for å løfte opp flis over sluk skal dette henge i bodområde. Hvis ikke dere finner dette i bodområde sender dere en mail til styret så ser vi på dette sammen.

Styret takker for alles innsats i å ivareta bo-miljøet og bygninger.

Skulle det være behov for maling og eller grønskefjerning, send mail til styret.Vi kan gjerne arrangere innkkjøp av dette hvis dette kan hjelpe til at alle tar en runde på sin balkong.

Jeg (Vivian) har også båndsliper ( inkludert lader) som kan lånes, skulle noen ønske å slipe ned for eks rekkverk før maling.

Husk at mail til styret må inneholde fullt navn, telefon nummer, hus nummer og seksjonsnummer.

Hvis din seksjon er utleid ber styret deg informere deres leietakere videre.

Ved behov for nevnt utstyr må forespørsel komme fra seksjonsiere.

Ønsker samtidig å takke alle for innsats ifb utfordring rundt avfall. Her ser vi at det er blitt bedre, men vi trenger full fokus på resikulering av papp/papir/glass/metall/mat og hageavfall.

For our English speaking owners: Please use google translate or contact Vivian for a quick walkthrough of email.

På forhånd takk.

Mvh

Styret ved Vivian/95498297 

 

LEDIG INNVENDIG PARKERINGPLASS TIL LEIE I FELLES GARASJEANLEGG! - onsdag 12. april 2023

Norsk:

Det er en parkeringsplass til leie i felles garasjeanlegg, hvis dette skulle være av interesse.

Det er ikke installert Ladeboks på parkeringsplass.

Kontakt Ceseah Regencia på Mob 40578492 for videre direkte dialog.

Hvis noen har 2 biler, og benytter seg av parkeringsplass på felles gjesteparkering, vil styret anbefale at dere leier en plass i garasjeanlegg, da styret fremover vil kjøre fokus på biler som står feilparkert.

Engelsk:

Available car park for rent (Indoor)

No El-car charger has been installed.

Contract Ceseah Regencia på Mob 40578492 for further direct dialogue is of interest.

There is a few that has 2 cars so please use this opportunity to move your car from our quest parking as it is not allowed to use this as a firm parking spot.

Thank you.

 

Kind Regards

Vivian

 

Nyttig informasjon ifb med Jul og Nyttår 2022/2023 - onsdag 21. desember 2022

Rørsystemet:

Vi nærmer oss tiden med mye fet mat og benytter anledningen til å minne om rørsystemet og kloakkpumpene våre. Vi har også fått en del nye beboere i løpet av året.

Hovedregelen er: I rørsystemet vårt skal det kun kastes 3 ting: avfallsvann, avføring og toalettpapir.

Det skal ikke kastes fett, våtservietter, sminke- og babyservietter, kjøkkenpapir, annet tørkepapir, Q-tips, bind, kluter, snusposer, sigarettsneiper o.l. i rør og toaletter.

Om hvordan du enkelt behandler fett, kan du klikke på denne linken (ha på lyd):

https://www.youtube.com/watch?v=w8fx9KRz_NY

Juletrær:
Det gjøres oppmerksom på at juletrær (naturtrær) hentes av Renovasjonen den 11. eller 12. januar.

Fyrverkeri nyttårsaften

Stavanger kommune har besluttet at vår eiendom ligger innenfor kommunens totalforbudssone for oppskyting av fyrverkeri. Kommunen arrangerer oppskyting av fellesfyrverkeri fra Vågen, Byhaugen, Vålandstårnet, Madlatua, Varden, Jåttavågen og Kiwi-banen på Hundvåg, Vikevåg og Judaberg.

 

Hærverk på bil garasjeanlegg - torsdag 15. desember 2022

Hei alle i Kalhammaren Sør!

I perioden 24 November til 12 Desember hadde vi en hendelse i form av hærverk i innvendig garasjeanlegg. Noen har, med vilje, skrapt opp en bil, som resulterte i ganske store skader.

Vi er nå ute etter å sjekke om noen i sameie har sett noe som kan hjelpe eier av bilen videre.

Hvis du har vært vitne til noe setter vi stor pris på om du/ dere kan sende en Mail til styret. Informasjon vil behandles konfidensiellt.

På forhånd takk!

Mvh Styret, på vegne av bileier.  

Tyveri i felles garasjeanlegg! - onsdag 2. november 2022

Hei!!

Det er registrert tyveri i vårt felles garasjeanlegg. ( 2 November)

I forbindelse pågående utbedring av struktur måtte vi fjerne port. Styret ber alle være oppmerksom på hva dere velger å lagre i garasjeanlegg og at alt som oppbevares her er, som alltid, er på eget ansvar.

Mvh Vivian  

LEDIG INNVENDIG PARKERINGPLASS TIL LEIE I FELLES GARASJEANLEGG! - lørdag 29. oktober 2022

Det er en parkeringsplass til leie I felles garasjeanlegg, hvis dette skulle være av interesse.

Det er installert Ladeboks på parkeringsplass.

Kontakt Jorunn Helen Nilsen på Mob 97677087 for videre direkte dialog.

Hvis noen har 2 biler, og benytter seg av parkeringsplass på felles gjesteparkering, vil styret anbefale at dere leier en plass I garasjeanlegg, da styret fremover vil kjøre fokus på biler som står feilparkert.

Dette er en gjesteparkering, ikke en parkeringsplass vi kan benytte til fast parkeringsplass desverre. 

Utlevering av maling/ Utlån av båndsliper! - fredag 29. april 2022

Til alle seksjonseiere og Stavanger Kommune i sameie Kalhammaren Sør Felt A!

Nå ser det endelig ut som våren er på vei og det er jammen deilig.Vi har alle ventet lenge på den!

Jeg var på en runde i sameie vårt hvor jeg legger merke til mye grønske på utvendig list på rekkverk. (Spesielt i 2 og 3 etg)

Ønsker å be alle om å ta en runde her for å fjerne/vaske grønske. Dette vil hjelpe på hvordan det ser ut her hos oss.

Vi ber også Seksjonseiere i 1 etg om å høytrykkspyle sin balkong for å fjerne skitt og grønske. ( ikke bruk for høyt trykk)

Minner samtidig om viktigheten på rengjøring av sluk på balkong. Sluk må rengjøres ved jevne mellomrom for å unngå blokkering og lekkasjer. Husk at ved en lekkasje på grunn av mangelfull rengjøring, kan seksjonseiere holdes ansvarlig for kostnader for utbedring av skader ifb lekkasje.

Skulle noen trenge løfteverktøy for å løfte opp flis over sluk skal dette henge i bodområde. Hvis ikke dere finner dette i bodområde sender dere en mail til styret så ser vi på dette sammen.

Styret takker for alles innsats i å ivareta bo-miljøet og bygninger.

Skulle det være behov for maling og eller grønskefjerning, send mail til styret.Vi kan gjerne arrangere innkkjøp av dette hvis dette kan hjelpe til at alle tar en runde på sin balkong.

Jeg har også båndsliper ( inkludert lader) som kan lånes, skulle noen ønske å slipe ned for eks rekkverk før maling.

Husk at mail til styret må inneholde fullt navn, telefon nummer, hus nummer og seksjonsnummer.

Hvis din seksjon er utleid ber styret deg informere deres leietakere videre.

Ved behov for nevnt utstyr må forespørsel komme fra seksjonsiere.

Ønsker samtidig å takke alle for innsats ifb utfordring rundt avfall. Her ser vi at det er blitt bedre, men vi trenger full fokus på resikulering av papp/papir/glass/metall/mat og hageavfall.

For our Enlish speaking owners: Please use google translate or contact Vivian for a quick walkthrough of email.

På forhånd takk.

Mvh

Styret ved Vivian/95498297 

Dugnad 21.05.22 kl. 12 - onsdag 20. april 2022

Dugnad lørdag 21.05.22 kl. 12

 

Hei og velkommen til årets dugnad! Endelig kan vi alle treffes igjen og gjøre en innsats for at bomiljøet vårt er kjekt og innbydende :) 

 

Oppmøte på parkeringsdekket kl. 12 lørdag 21.05.22. Foreløpig uvisst hvor lang tid ting tar, men vi holder på til vi er ferdige. Møt opp, om så bare for en halvtimes tid hvis det er det du har mulighet til!

 

Som varslet på e-post vil det komme containere dere kan kaste ting i. Disse blir stående fra torsdag 19.05 - søndag 22.05. På grunn av kort varsel vil vi ikke kaste ting på fellesområdene i år, men flott hvis alle tar i et tak og kaster det de måtte trenge i disse. 

 

Plan for dugnaden:

  • Rydding av fellesområder som garasje, trappeoppganger, bodområder og sykkelområde.

  • Blomsterbed skal lukes og pyntes med bark. 

  • Plukke søppel på hele vårt område.

  • Rydde og rake på lekeplassen. 

 

Kle deg for en liten arbeidsøkt, og ta gjerne med arbeidshansker om du har. Styret har plasthansker, søppelsekker og ellers utstyr som trengs.

 

Vi ser frem til å se akkurat DEG lørdag 21.05! Vi spiser pizza og koser oss litt sammen når vi er ferdige. Dette er en ypperlig mulighet for å bli bedre kjent med dine naboer :)

 

LEDIG INNVENDIG PARKERINGPLASS TIL LEIE I FELLES GARASJEANLEGG - Onsdag 05.01.2022 - onsdag 5. januar 2022

Det er en parkeringsplass til leie I felles garasjeanlegg, hvis dette skulle være av interesse.

Kontaktperson:

Sverre Hansen Finsland
Veritashammaren 25, leilighet H0302
Mail: Sverre.Finsland@lyse.net
Tlf: 91784461

Parkeringsplass: nr. 45

Pris: 900kr pr måned

Ikke El-billader.

Hvis noen har 2 biler, og benytter seg av parkeringsplass på felles gjesteparkering, vil styret anbefale at dere leier en plass I garasjeanlegg, da styret fremover vil kjøre fokus på biler som står feilparkert.

Dette er en gjesteparkering, ikke en parkeringsplass vi kan benytte til fast parkeringsplass desverre.

Mvh Styet på vegne av Sverre. 

LEDIG INNVENDIG PARKERINGPLASS TIL LEIE I FELLES GARASJEANLEGG - fredag 24. mars 2017

Det er en parkeringsplass til leie I felles garasjeanlegg, hvis dette skulle være av interesse. 

Kontaktperson:

Morten Byrkja.

Tlf: 99 79 79 25 12 eller mail: byrkjam@hotmail.com

Hvis noen har 2 biler, og benytter seg av parkeringsplass på felles gjesteparkering, vil styret anbefale at dere leier en plass I garasjeanlegg, da styret fremover vil kjøre fokus på biler som står feilparkert.

Dette er en gjesteparkering, ikke en parkeringsplass vi kan benytte til fast parkeringsplass desverre.

Mvh Styet på vegne av Morten. 

 

 

Innbruddsforsøk i Veritashammaren 1 etg / Attempted burglary in 1st floor in Veritashammaren! - torsdag 25. august 2016

 

Følgende beskjed er sendt til styret:


"I natt, 24.08.16 kl 0230, hadde jeg innbrudsforsøk i leiligheten.Vedkommende som prøvde å komme inn soveromsvinduet hadde medbrakt en kost med langt skaft til å vippe opp sikringen med, åpnet vinduet på vid gap!"

Styret ber alle om å bruke sirkingen (bolten) på soveromsvindu, og vi anbefaler ikke la vindu stå åpent hvis man ikke er hjemme eller på nattestid.

Kontakt politiet i slike saker.

The board has received the following message from a section owner in a 1st floor flat:

"Last night, 24.08.2016, at 02:30, there was an attemted burglary in my flat.The person tried to enter through my bedroom window. The person had a broomstick with them, which the person used to undo the secruity lock."

The window have a Security Bar and the board advised everyone to use this, at all times, when not home, also at night.

If a situation like this happens to you, you need to contact the police asap.

Lets stay safe!
 

Ulovlig parkering på felles parkeringsplass / lokk - onsdag 22. juni 2016

Etter flere klager mottatt fra vårt nabo-sameie ser vi oss nødt til å gjenta følgende:

Vår felles parkeringspark er en gjesteparkering, ikke en parkeringsplass som kan brukes av beboere. Til dette har vi egne parkeringsplasser i felles garasjeanlegg.

Har man behov for 2 parkeringsplasser, må man leie en.

Gjør også oppmerksom på at oppmerkede plasser er privateide.

Feilparkerte biler taues bort på eiers regning og risiko.

Vi ber om at dette respekteres.

På forhånd takk.

Mvh

Styret

 

LEDIG INNVENDIG PARKERINGPLASS TIL LEIE I FELLES GARASJEANLEGG! - fredag 1. april 2016

Det er en parkeringsplass til leie I felles garasjeanlegg, hvis dette skulle være av interesse. 

Kontaktperson:

Tor Olav Ytredal

Tlf: 918 29 853 eller mail: toyttoyt@me.com

Pris: 6000 Kr I året / 500 Kr Per mnd.

Hvis noen har 2 biler, og benytter seg av parkeringsplass på felles gjesteparkering, vil styret anbefale at dere leier en plass I garasjeanlegg, da styret fremover vil kjøre fokus på biler som står feilparkert.

Dette er en gjesteparkering, ikke en parkeringsplass vi kan benytte til fast parkeringsplass desverre.

Mvh Styet på vegne av Tor Olav Ytredal  

Regler for fyrverkeri i området! - onsdag 30. desember 2015

Til alle!

Husk at vi ligger innenfor kommunens
forbudssone, og at det derfor ikke er
tillatt å sende opp fyrverkeri i området
hos oss nyttårsaften.

Les mer her:

http://www.stavangeravisen.com/art.asp?id=59484

Mvh

Styret.
 

SØPPEL! - mandag 30. november 2015

SØPPEL!

 

Vi går mot juletider og som vi alle vet, øker volum av avfall på denne tiden av året.

 

Vi ber derfor alle om å ha full fokus på kildesortering.

 

  • Bioavfall (mat- og hageavfall) kastes i brun dunk. Dunken tømmes hver. 14. dag.

 

  • Papp og papir kastes i grønn dunk og tømmes hvetr 4.uke.

 

  • Restavfall kastes i grå / sort dunk. Dunken tømmes hver 14.dag.

 

  • Farlig avfall og elektrisk avfall legges i rød dunk. Tømming bestilles via henteavfall.no 

     

Mvh Styret.

 

YTTERDØRENE - mandag 30. november 2015

HOLD YTTERDØRENE LUKKET!

Pass på at ytterdørene er skikkelig lukket til.
Når du går inn/ut av døren, lukke døren inntil karmen slik at den smekker i lås.
Det er kaldt og dørene er av tre. De slår seg i kulden.
Sørg for å lukke dem til, og gi dem gjerne et ekstra dytt om nødvendig.

Mvh Styret.
 

STRØMSTANS - torsdag 28. mai 2015

Melding til Sameiet Kalhammaren Sør Felt A

Leil: Alle!

Viktig vedlikehold gjør at det blir strømstans tirsdag 02.06 kl. 23:30 til onsdag 03.06 kl. 03:30

NB! Strømmen kan bli koblet inn tidligere.

Vennlig hilsen

Lyse Elnett AS

 

DUGNAD 9 MAI 2015 - lørdag 9. mai 2015

Hei,


Da er dato for årets dugnad satt.

09 MAI - 12:00 TIL 16:00

 

Pizza og kos til slutt.

Håper dere alle kan stille!

 

Jo flere som stiller, jo mindre kost må vi betale for at vaktmester må utføre oppgaver vi selv kan fikse.

Sees da.

Mvh

Styre
t! 

 

 

DUGNAD 9 MAI 2015 - mandag 27. april 2015

Hei,


Da er dato for årets dugnad satt.

09 MAI - 12:00 TIL 16:00

 

Pizza og kos til slutt.

Håper dere alle kan stille!

 

Jo flere som stiller, jo mindre kost må vi betale for at vaktmester må utføre oppgaver vi selv kan fikse.

Sees da.

Mvh

Styre
t! 

 

 

ULOVLIG PARKEING PÅ GJESTEPARKERING - torsdag 23. april 2015

Det er dessverre en del beboere som benytter seg av gjesteparkeringen i stedet for å parkere i parkeringshuset. De som eier to biler er også nødt til å finne en annen løsning. Det er ikke tillatt å benytte seg av to parkeringsplasser. Vi håper alle respekterer dette. Tusen takk!

                                            Hilsen styret

 

Innbruddsforsøk i nabo sameie/ attempted burglary in our neighbour sameie - mandag 15. desember 2014

VIKTIG INFO TIL ALLE BEBOERE!

Torsdag kveld den 11 desember var det et innbruddsforsøk i en sokkelleilighet i vårt nabosameie.

Mann i 25-35 års alderen som snakket norsk med utenlandsk/østeuropeisk aksent.

Dette er 1 av 2 hendelser som har funnet sted og derfor ønsker styret å minne alle beboere om å være observante - noter mistenkelig adferd, nummerskilt på mistenkelige biler, osv.  Ikke slipp ukjente folk inn i huset, uansett årsak. Ser du noen som ikke hører hjemme på sameiet – spør hvem de er og hva de gjør. Hvis de har uærlige hensikter er sannsynligheten stor for at de stikker når de skjønner at her er det folk som følger med. Dersom du reiser bort i julen husk å avtale med en nabo om å sette ut/ta inn bossdunken din, avbestill post og aviser, osv. Ikke gjør det lett for «tyven» å se at du er bortreist. Til slut: ikke nøl med å ringe politiet dersom du observerer mistenkelig/ulovlig aktivitet eller føler deg utrygg.


Thursday evening  11th December there was an attempted break-in in a basement Apartment, in our neighbour sameie.

The male perpetrator ran off after he was confronted trying to get in through the terrace door. The incident has been reported to the police. The Board wishes to remind residents to be observant – please make a note of any suspicious behavior, car number plates, etc. Do not let people you do not know into the houses, no matter what. If you see someone who has no reason to be on our property – ask who they are and what they are doing. If the person has dubious intentions then most likely they will leave once they realise that we have observant residents. If you are going to be away over the holiday period please remember to arrange with a neighbour to put out/collect your rubbish bin, cancel post and newspaper deliveries, etc. Don’t make it easy for burglars to see that you are not home. Finally, do not hesitate to ring the police if you see suspicious/illegal activities or feel unsafe.

Mvh / Kind Regards Styret / Board - Vivian

 

RENSING AV RIST / NEDLØP PÅ DIN TERRASSE! - mandag 3. november 2014

Til beboere i Kalhammeren Sør Felt A.

Høsten er nå kommet med mye nedbør og løvfall.

Vi har i dag fått melding om at det er kommet vann inn i en leilighet som kan  skyldes tett sluk på terrasse.

Vi vil på det sterkeste anmode om at sluker på terrasser må kontrolleres jevnlig (minst en gang pr mmd) på høst og vinter, slik at vi unngår vanninntrenging i leilighetene.

Risten må løftes opp og alt smuss må fjernes.

Seksjonseier er selv ansvarlig for skader på leiligheter som skyldes tette sluker i terrasser.

Hilsen

Styret, 30.10.2014

 

Escape routes, smoke detectors, etc. / Rømmingsveier m.m. - torsdag 16. oktober 2014

Styret ønsker og minner om:

 
I tilfelle brann, er ganger og trapperom rømmingsveier. Det er derfor ikke tillatt å ha sykler, barnevogner eller andre hindringer i gangene. Disse kan innebære en alvorlig fare dersom man må ta seg ut i røyk og mørke.

Husk at i din leilighet skal det være minst 2 røykvarslere og et 6 kg brannslukkingsapparat. Dette er lovpålagt.

Noe av det mest fornuftige man kan gjøre, er å tenke igjennom hvor det kan oppstå brann i din leilighet, og tenke igjennom – i detalj – hva du skal gjøre i tilfelle det begynner å brenne. Da kan du forhåpentligvis handle hurtig og rasjonelt når situasjonen oppstår.

Tenk også på eventuelle naboer som du tror kan trenge hjelp til å forlate bygningen.
****************************************************************

In case of fire, the hallways and staircases are our escape routes. It is therefore not allowed to keep bicycles, baby carriages (prams) or other obstacles in the halls. They represent a serious risk while making your way out of the building through smoke and darkness.

Remember that your apartment should have at least two smoke detectors, and a 6 kilo fire extinguisher. This is mandatory by law

One of the most sensible things you can do, is to think about how a fire could start in your apartment. And think through, in detail, what you should to do in case a fire starts. Then, hopefully, you can act quickly and efficiently should the situation arise.

Please also think about neighbors that might need help to leave the building.

 

 


 

Ferie 2014 - tirsdag 8. juli 2014

Hei,

På grunn av ferie i Juli mnd 2014, vil mail bli besvart fra og med 30.07.2014.

Takker for forståelse for dette.

God sommer.

Mvh

Styret. 

Fantastisk innsats under dugand 2014!! - lørdag 10. mai 2014

Hei,

Tusen takk til alle som stilte på dugnad i dag, 10 Mai 2014.

Det var en fantastisk gjeng med stor arbeidslyst og masse humor!

Ønsker dere alle en flott 17 Mai feiring med masse sol!

Mvh

Styret.



 

Stavanger Kommune henter avfall - NY SERVICE FRA 2014 - søndag 4. mai 2014

Stavanger kommune har fra og med i år innført at de gratis kommer og henter større ting som skal kastes.

Dette gjelder f.eks. stoler, bord, sofaer, sofagrupper, skap, madrasser, kjøleskap, vaskemaskin, tørketrommel, komfyr og fryseboks.

Ring Renovasjonen på telefon 51 80 08 00, eller bestill henting på www.hentavfall.no.

Gjenstanden(e) settes ut sent kvelden før henting, eller senest kl 0730 samme dag.

Det må ikke stå i veien for biltrafikken/naboer.  Gi også gjerne en melding til styret om at du setter noe ut til henting.

Skulle det ikke bli hentet som avtalt, purr i Renovasjonen.

Mvh Styret. 

Grillsesongen er i gang! - tirsdag 29. april 2014

HeI!

Nå er grillsesongen i gang og i denne forbindelse ønsker styret og minne alle på forbud mot all åpen ild ute.

Viser til info via link: http://www.stavanger.kommune.no/no/Aktuelt/Forbud-mot-all-apen-ild-ute/

Sameiets fellesområder er ikke egnet til engangsgriller dessverre og ber alle om og ta hensyn til dette.

Ønsker alle en flott vår/sommer.

Mvh

Styret.

 

DUGAND 10 MAI - 12:00 TIL 16:00 - tirsdag 29. april 2014

Hei,

Da er dato for årets dugnad satt.

10 MAI - 12:00 TIL 16:00.

Håper dere alle kan stille!

Sees da.

Mvh

Styret! 

VIKTIG INFO IFB UTSKIFTNING AV VINUDER OG BALKONGDØRER. - fredag 28. mars 2014

VIKTIG INFO IFB UTSKIFTNING AV VINUDER OG BALKONGDØRER.
Informasjonsskriv ifb oppstart BravoBygg.doc
Mvh

Styret

 

MERKING AV RINGEKLOKKER / NAMETAGS ON DOORBELLS - mandag 17. mars 2014

MERKING AV RINGEKLOKKER! /  NAMETAGS ON DOORBELLS!


 

MERKING AV RINGEKLOKKER!

Seksjonseier/beboer har ansvaret for at ringeklokker er merket med riktig navn.

Sameiet har en avtale med Bo Service om levering av merkelapper.

Alle beboerne skal bruke samme standard på merkelappene. Andre merkelapper enn de som leveres og monteres fra Bo Service vil bli fjernet. Kostnad for fjerning vil falle på seksjonseier/beboer.

Ved eierskifte/beboerskifte må ny beboer sørge for å bestille merkelapper og  disse blir da skiftet av Bo Service. Kostnadene dekkes i kontrakt med Bo Service.

Kontakt detaljer til Bo Service:

Direkte telefon: +47 90 66 64 45

E-post: stale@boservice.no

For mer informasjon ta kontakt med styret eller Bo Service.

NAMETAGS ON DOORBELLS!


The section owner / tenants are responsible for labelling the doorbell with correct name.

Sameiet has an agreement with Bo Service for delivery of labels. The same standard shall be used on the labels. Labels not delivered by Bo Service will be removed, and any cost incurred, will be the section owner/tenants responsibility.

By change of section owners / tenants, the new owners/tenants are responsible for replacing the old labels. The expense is covered in our contract with Bo Service.

Contact details Bo Service:

Direct no: +47 90 66 64 45

E-post: stale@boservice.no

If you need more information please contact the board or Bo Service.

 

 

Tildeling av kontrakt ifb utskiftning av vinduer/balkongdører og inndekking av balkonger. - mandag 17. februar 2014

Hei alle sammen,

Styret har nå, på venge av alle sameierene, signert kontrakt med Bravo Bygg ifb utskiftning av vinduer/balkongdører og inndekking av balkonger.

Bravo bygg vil i uke 8 være på befaring i vårt område, inkludert på balkongene.

Det vil ikke være nødvendig med tilgang inn til leilighetene på dette tidspunkt.

Nærmere info vil bli gitt på generalforsamling nå i Mars.

Innkallelse er på vei.

Mvh

Styret
 

Sameiemøte / Generalforsamling 06.03.2014 - mandag 17. februar 2014

Styret ønsker eiere og leietakere i Sameiet Kalhammaren Sør Felt A velkommen til sameiemøte i lokalene til Tasta idrettsforening.
  
Tidspunkt kl 18:00 den 6/03-2014.








Når det gjelder saker som skal fremmes på møtet er denne fristen satt til 24. februar 2014.

Alle saker skal leveres skriftlig til styret innen denne dato.

En sak som fremmes for sameiermøte må inneholde overskrift, forklarende tekst hva saken

angår og forslag til vedtak. Videre må den være datert og underskrevet av forslagsstiller.

Forslag sendes til mail samversor@yahoo.no eller leveres til styret.

Full saksliste samt revidert regnskap 2013 og budsjett 2014 vil bli sendt pr mail, vil også bli publisert på web. http://veritashammaren.no De som ikke har mail vil få tilsendt innkalling via vanlig postgang.

  
Vennlig hilsen
  
Styret
 

JUL OG NYTTÅR 2013 / 2014 - fredag 20. desember 2013

Hei alle sammen!

Styret ønsker alle beboere i sameiet Kalhammeren Sør Felt A, en rikitg God Jul og ett Godt Nyttår.

Mvh

Styret v/ Vivian Evensen 

ER DET NOEN SOM HAR EN PARKERINGSPLASS TIL LEIE? - tirsdag 5. november 2013

Hei,

Leietaker i hus nummer 25, er ute etter og leie en parkeringsplass.
Han heter Dag Blaich, og kan treffes på telefon nummer 90702026.
All videre dialog og en eventuell avtale, gjøres utenom styret.

Mvh Styret. 

Instruks ved utelåsing fra leiligheter - lørdag 7. september 2013

Instruks ved utelåsing fra leiligheter!

Dersom beboere skulle være så uheldige å låse seg ute fra leilighetene sine, kan Bo Service kunne yte hjelp.

Ring vakttelefon 915 82 821;

  • Boservice AS har ikke nøkkeladgang til leilighetene. Låsene må derfor bores opp, og ny låssylinder settes inn.
  • Ved bestilling av boring av lås må beboer legitimere seg.
  • Boservice AS forholder seg til liste over beboere og seksjonseier. Bo Service forholder seg til den sist oppdaterte, og oversendte listen fra styret.
  • Det er kun beboer som kan bestille boring av lås.
  • Timepris mellom kl. 07:00 til 15:00: NOK 550,- + kostnad for ny låssylinder.
  • Timepris utenom arbeidstid: NOK 550,- + overtidstillegg + kostnad for ny låssylinder.
  • Kost dekkes av seksjonseiere/beboerene selv.
 

NY KONTRAKT FOR VAKTMESTERTJENESTER! - søndag 1. september 2013



Sameiet har sagt opp avtalen med Gorgon Vaktmester og signert en ny avtale med BO Service fra og med 01.09.2013.

I samarbeid med Bo Service har vi utarbeidet følgende instruks for bestilling av ekstra nøkler til leiligheter;

Boservice AS, forholder seg til jevnlig oppdatert liste over beboere og seksjonseier.

Det er kun seksjonseier som kan bestille ekstra nøkler.

Bestilling vil kunne gjøres mellom kl 07:00 og 15:00, mandag til fredag, ved henvendelse til telefon 51 62 48 74.

Nøkkel vil bli sendt pr. postoppkrav.

Pris: NOK 550,- + kostnad for nøkkel + porto.

Mvh

Styret.

 

Krav om måling av Radon i utleieboliger. - onsdag 21. august 2013

Krav om måling av  Radon i utleieboliger.

Styret har mottatt hendvendelser angående krav til måling av Radon.

Vi har følgende informasjon:

Strålevernforskriften stiller krav til radonnivået i utleieboliger. Kravene gjelder fra 1. januar 2014. Bare en radonmåling kan avsløre om en utleiebolig har et radonproblem.

Ansvaret for dette faller på seksjonseier.

Styret har sjekket og kan informerer om at Brannvesenet Sør-Rogaland IKS har inngått et samarbeid med Radonassistanse AS om radonmålinger i boliger.

En målepakke for måling i to rom koster 360 kroner, og kan bestilles på www.radonassistanse.no. Trykk deg inn på kampanje på venstre side, brukernavn: HELSE, passord: 2011

Kontakt person i Radon Assistanse er: Jacob Berner -  993 71 074.

Mvh Styret.

 

Web-side for Veritas-utbyggingen/Information site for the Veritas-build - fredag 5. juli 2013

Hei!
 
Det er utarbeidet en informasjonsside på internett om Veritas-utbyggingen med adresse www.rbg101.no, og som driftes av Block Berge Bygg AS.
 
An information website (in Norwegian) for the Veritas-build has been published with the address www.rbg101.no, updated by Block Berge Bygg AS.

Kind Regards

The Board 

Fullførelse av balkong prosjek! - tirsdag 11. juni 2013

Hei alle sammen,

Styret beklager at denne beskjeden kommer litt i seneste laget.

Til info,

Muremester Heskje og Bravo Bygg begynner i dag, Tirsdag 11.06.2013, på jobben med å fullføre jobben som gjenstår i alle 3 etg. Styret er informert om at jobben vil pågå denne uke i tillegg til neste uke (Uke 24 og Uke 25)

Det må beregnes endel aktivitet i området i denne perioden og dere vil også se endel arbeidsfolk på deres balkonger.

Vi beklager den ekstra påkjenning dette vil ha for dere, og takker for forståelse.

Skulle dere ha spørsmål eller kommentarer ber vi dere sende mail til styret på følgende email addresse: samversor@yahoo.no. Merk subject felt med: balkongprosjekt, i tillegg til ditt navn, hus nummer og leilighets nummer.

Mvh

Vivian Evensen, for styret, Kalhammeren Sør Felt A 

Omprogrammering av garasjeåpner / Re programming the car park opener - mandag 10. juni 2013

OMPROGRAMMERING AV GARASJEÅPNER!

Styret i begge sameiene, som disponerer garasjen, har bestemt at vi nå må omprogrammere garasjeåpnerene våre, da dette ikke er gjort på mangen år.

 

Port Teknikk vil komme Fredag 21.06.2013 for å omprogrammere porten, og styret vil være tilstedet.

 

Det vil være mulig for alle våre beboere som har parkeringsplass i garasjeanlegg til å møte styret utenfor garasjeport 21.06.2013, klokken 16:15, for omprogramering av deres brikke.

 

For de som ikke kan møte på dette tidspunkt/dato, kan kontakte styret for omprogrammering, eller snakke med dine naboer.

 

Kontakt detaljer til styreleder/medlemmer finnes på sameiets hjemmeside.

 

https://www.resultat24.no/Default.aspx?alias=www.resultat24.no/veritashammaren

 

Her må dere ha mottatt bruker navn og passord  for tilgang.

 

Hvis noen av dere ikke innehar dette, må dere sende en mail til vår regnskapsfører og be om dette. Vennligst henvis til ditt navn, hus nummer og leilighets nummer i denne mail.

 

post@resultat24.no

 

Skulle det være en utfordring inntil dere får brikken deres omprogrammert, kan dere bruke hus nøkkel inntil videre.

 

Hilsen

  Styret.

****************************************************************

Re programming the car park opener.

 

The board has decided to re program our car park opener, as this has not been done for many years.

 

Port Teknikk will come the 21st of June to change the code for the car park gate, and the board will be present for this.

 

We have arranged for all to meet 21st of June at 16:15, to get your car opener re programmed.

 

If for some reason this date and time does not suit you, you can contact the board for assistance, or speak to your neighbours.

 

Contact details for the board can be found on our web page:

 

https://www.resultat24.no/Default.aspx?alias=www.resultat24.no/veritashammaren

 

To access web page you will need a user name and a log in.

 

If you do not have this, you will need to send an email to our accountant and request this. Please refer to you name, house number and flat number in this email.

 

post@resultat24.no

 

Until your code key is ready, you can also use your house key to open the gate.

 

 

Kind Regards

 

The board.

 

Innbrudd og observasjon av uvedkommende! - tirsdag 7. mai 2013

Til info,

 

BOLIGSAMEIET VERITAS TERRASSE, hadde innbrudd i sine boder 4/5 Mai 2013, og det er i tillegg observert uvedkommende i vårt garasjeanlegg. (Under trappen ved nedgang fra gjesteparkering)

 

Styret ønsker å gjøre alle oppmerskom på dette slik at vi alle holder øyner og ører åpne.

 

Tenk sikkerhet før dere tar kontakt med uvedkommende, for konfrontasjon, da det er blitt funnet sprøyter.

 

Ring politiet om dere føler dere truet.

 

BOLIGSAMEIET VERITAS TERRASSE experienced a break in, down in their storage rooms 4th/5th of May, as well as there has been observed people in our car park, underneath the stairway.

 

The boards wants everybody to keep their eyes and ears open!

 

Think safety before confronting anyone, as we also found syringes in the garage/car park.

 

Call the police if you feel threaten!

 

SAMEIET HAR INNGÅTT NY AVTALE IFB VASK AV OPPGANGER! - onsdag 10. april 2013


Sameiet har inngått en avtale med Jordan Renhold AS, for vask av alle oppganger i alle våre 14 hus, med en prøvetid på 3 mnd.

Jordan begynner i uke 20, og vil vaske annenhver Fredag fra og med denne uken. I uke 20 faller 17 Mai på en Fredag så da vil Jordan vaske i løpet av uken. De vil også starte oppdraget med å bone alle oppganger i uke 20.

Det vil bli hengt opp lister som skal signeres av personell ved utført tjeneste annenhver uke. Skulle dere se at det ikke signeres er det fint om dere kan sende en mail til styret: samversor@yahoo.no

Veldig viktig at dere alle følger litt med selv og gir beskjed om dere skulle være misfornøyd med utført jobb. Også hyggelig å høre om dere er fornøyd selfølgelig.

Følgende tjenester er inkludert:

Hver 14 dag utføres:

Vask av trapper fra topp til bunn i alle oppganger.
Rengjøring av inngangsdører.
Flekkfjerning på vegger og lister (til 1,5 m), første gang, elles vedlikehold.
Tørke av gelender og vindusposter

Oppgaver som utføres 1 gang i mnd:

Tørke av lysbrytere.
Tørke av postkassene.
Støvtørke lampetter.

Boning 1 gang i året, før 17 Mai hvert år.

Ta gjerne kontakt på samversor@yahoo.no, skulle noen ha spørsmål eller kommentarer.

Mvh

Styret.
 

DUGNAD LØRDAG 25 MAI 2013 - onsdag 10. april 2013

DUGNAD LØRDAG 25 Mai 2013,

Oppmøte/Meet: øvre parkerinsplass klokken 12:00.

Varighet til c.a 16:00

Styret har planlagt en dugnad Lørdag 25 Mai 2013, og vi hadde satt stor pris på om så mangen som mulig kan stille i noen timer for å hjelpe oss/hverandre med å få orden på våre felles områder.

Lister med oppgaver som skal utføres, vil være klar til dugnadsdagen.

Håper at  dere alle tar dere tid til å stille, både eie og leie!

Dugnad vil som vanlig avsluttes med pizzakos.

Takker på forhånd for oppmøte.

******************************************

The 25th of May we are looking for volunteers to help out for a few hours.

The overview over tasks to be done, will be ready at the day.

After completions of tasks, we will get together for some pizza and drinks.

Many thanks in advance for helping out!

Kind Regards

Styret / Board 

Utbedring av garasjefasade - mandag 8. april 2013

Gulv og Tak har idag begynt å rengjøre garasjeveggen. Arbeidet med rengjøring og reparasjon av veggen vil fortsette utover uken. 

OPPDATERING ANGÅENDE SPYLING AV TAKNEDLØP OG RENSING AV DRENKUMMENE! - fredag 22. mars 2013


Se følgende tilbakemelding mottatt fra Stene Renovasjon ifb spyling av taknedløp og rensing av drenkummer:


Da har vi gjennomført spyling av taknedløp og sugt opp sand/slam i alle drenskummer. Den øverste husrekken hadde fellesdrenskum,
2 hus pr. drenskum ( størrelse ca. 0,4m3 betong ), mens nedre rekke har 1 kum pr. hus ( størrelse ca.0,2m3 plast ).

Som avtalt startet vi torsdag ( 07.03.13 ) med dette. Alle taknedløp har avløp til drenskummer, og disse rørene ble spylet ( trykk 250bar/80ltr.min )
rene for sand. I tillegg suget vi opp sanden i drenskummene mens dette foregikk. Alle drenskummene var 90-100% fulle med sand/slam.

Mesteparten av innholdet som var oppi drenskummene var rød sand/slam i fra takpannene.( totalt oppsuget sand/slam mengde var 3,6 tonn )

Dette arbeidet som ble utført bør ha en bra effekt for mindre mulighet for fuktutslag og soppdannelse i kjellere, for nå vil vannet igjen få tilbake normal gjennomstrømning.

Mvh
Stene Renovasjon as
V/Jarle Stene

 

Balkongprosjekt - 3 Etg - mandag 4. mars 2013

TIL INFO:

Angående ferdigstillelse av balkonger i 3 etg.

For å kunne utbedre membran jobb i 3 etg, må temperatur være på minimum 5 grader for å kunne benytte membranlimet.

Utbedring vil bli fullført så for det lar seg gjøre.

Mvh

Styret.

 

UTSPYLING AV DRENERING - STENE RENOVASJON - mandag 4. mars 2013

TIL INFO:

Torsdag 07.03.2013, vil Stene Renovasjon starte jobben med utspyling av vår drenering og i denne forbindelse ønsker vi å informere dere om at det kan forekomme noe ekstra trafikk rundt våre boliger samt noe støy.

Vi er forespeilt følgende tidsspekter:

Normalt tidsforbruk vil være 2 dager, med start ca. kl. 07.30 - 14.30

Oppstart Torsdag 07.03.2013.

Takker på forhånd for forståelse for dette.

Håper selfølgelig at dette går sin vandte gang, uten for mye bry for våre kjære naboer.

Mvh

 

Styret

 

Ferdigstillelse av balkong prosjekt - mandag 25. februar 2013

Hei alle sammen.

Representanter fra Bravo Bygg og Muremester Heskje vil i løpet av uke 9 utføre utbedringer på balkongene i 2 etg.

Det vil også være nødvendig med utbedringer på alle balkongene i 3 etg, men dette må vi vente med til frosten er forsvunnet.

Mvh

Styret

 

SAMEIEMØTE 11.03.2013 - torsdag 21. februar 2013

Hei,

Velkommen til Sameiemøte

Styret ønsker eiere og leietakere i Sameiet Kalhammaren Sør Felt A velkommen til sameiemøte i lokalene til Tasta idrettsforening.

Full saksliste samt revidert regnskap 2012 og budsjett 2013 vil bli sendt pr mail, vil også bli publisert på web.http://veritashammaren.no
De som ikke har mail vil få tilsendt innkalling via vanlig postgang.

Tidspunkt kl 18:00 den 11/03-2013.


Med vennlig hilsen

Styret

 

HOLD YTTERDØRENE LUKKET! - tirsdag 22. januar 2013

Pass på at ytterdørene er skikkelig lukket til.
Når du går inn/ut av døren, lukke døren inntil karmen slik at den smekker i lås.
Det er kaldt og dørene er av tre. De slår seg i kulden.
Sørg for å lukke dem til, og gi dem gjerne et ekstra dytt om nødvendig.

Mvh

Styret. 22.01.2013 

EKSTRA ORDINÆRT SAMEIEMØTE - tirsdag 20. november 2012

Hei alle sammen,

Styret ønsker å kalle inn til ekstra ordinært sameiemøte Sameiet Kalhammaren Sør Felt A.
Dato: 04.12.2012
Klokken: 18:00
Sted: Tasta idrettsforening

Det er sendt ut mail til alle seksjonseiere 20.11.2012 i tillegg til at skriv er hengt opp på hoveddør i alle oppganger.

Håper å se så mangen så mulig der.

Mvh

Styret. 

Informasjon fra Det Norske Veritas/Information from Det Norske Veritas - fredag 16. november 2012

Hei!
 
Vi har blitt informert av Det Norske Veritas at det vil blitt litt betongsaging i området mellom deres hovedinngang og parkeringsanlegget på lørdag 17.11.2012. En betongkasse for beplantning skal reduseres i størrelse, da biler til stadighet støter bort i den. Noe som ikke er populært hos bileierne.
 
Samtidig har man begynt på en renovering i 4. etasje. I denne forbindelse er det plassert et par containere i svingen før bommen til DNV og veien inn til vårt parkeringsanlegg. Disse vil bli stående ca. 2-3 uker. Kjør forsiktig! Renoveringen er beregnet ferdig 1. februar 2013.
 
Og for de som lurer på det, er gravingen som til tider pågår i området til DNV nede ved sjøen, nødvendige prøveboringer/-takinger som gjøres i forbindelse med den planlagte utbyggingen. Det vil ikke skje noe konkret med hensyn til byggearbeid før neste år.
 
 
We have been informed by Det Norske Veritas that there will be some sawing in concrete in the area between their main entrance and parking building on Saturday 17th November 2012. A concrete container for plants will be reduced in size, as cars constantly bump into it. Something which is not popular among the car owners.
 
At the same time DNV has started som renovation work on their 4th floor. A couple of containers/skips are placed in the curv in the road leading down to DNV’s boom, and our garage, where they will stay for the next couple of weeks. Drive carefully. The renovation is estimated to be completed by the 1st February 2013.
 
And for those of you who are wondering, the digging taking place on DNV’s property down by the sea is due to necessary tests in connection with the proposed devolopment of their property. Construction work will eventually start some time next year.


Mvh

Styret 

Oppdatering angående balkongprosjekt - søndag 4. november 2012




Murmester Heskje har vært i sving med reklamasjonsjobber på våre terasser i 2 etasjer. Arbeidet skulle være avsluttet 1 november 2012.

Pr dagens dato er ikke jobben gjort ferdig på grunn av at det var feil med membranen på omtrent samtlige terasser i 2 etasje. Heskje har lovet arbeidet ferdig til førskommende onsdag, 07.11.2012.
Det er ikke sikkert det heller holder, men undertegnede trykker på så godt jeg kan.
Det som nå skjer er at hver terasse blir ferdigstillt og kontrollert av undertegnede.
Det blir montert nye bordkledningsbord (nederste bord) i noen av terassene på grunn av at de har vært av og på mange ganger.
(Var leveringstid på bordkledningsbord)

Jeg vil be dere og være litt tolmodige, for nå blir ikke terassene godkjent før de er 100% reparert.

Når alle terassene i 2 etasje er kontrollert og funnet i orden vil det bli kontrollert 2 terasser i 3 etasje, for og sjekke om det der er gjort samme feilene.

Skulle det være spørsmål eller kommentarer kan dere kontakte meg på email:
 
sigbjorn.myrvang@norled.no
Mobil nr: 99219513.

Mvh

Styret, ref Sigbjørn Myrvang.
 

DUGNAD Lørdag 01. desember 2012, - tirsdag 23. oktober 2012

Oppmøte: Øvre parkeringsplass klokken 12:00

Styret har planlagt en dugnad lørdag 01. desember 2012. Vi håper så mange som mulig kan stille opp for å få orden på  fellesområdene.

Takker på forhånd for oppmøte.
MVH

Styret

Ved spørmål, ta kontakt med Kristian 98469440

 

KONTAKTPERSON FOR STYRET SOMMER 2012 - mandag 2. juli 2012

Hei,

På grunn av sommerferie vil det i perioden 26.07.2012 til og med 15.08.2012, være styremedlem Line Kjonerud som har hovedansvaret.
Vennligst ta direkte kontakt med henne på telefon nummer: 0047 930 13648

Ønsker alle en riktig fin (solfylt) sommer.  :-)

Mvh

Vivian Evensen, Styreleder, Kalhammeren Sør Felt A 

BALKONGPROSJEKT 2012 - torsdag 14. juni 2012

Informasjon ifb balkongprosjekt.

Entrepenør, Muremester Heskje, har bekreftet at balkongprosjektet nå er fullført, og i den forbindelse er det sendt ut en mail til alle beboere i 2 og 3 ,hvor styret ber seksjonseierene om å gå igjennom sjekklisten som er sendt med mail.
Dette dreier seg kun om kommentarer på det kosmetiske.
Skulle det være kommentarer MÅ denne listen sendes tilbake til styreleder, Vivian Evensen, innen 04.07.2012.
De som skulle ha kommentarer, men ikke sender skjema innen utgang av 4 Juli 2012, må selv stå for utbedring av mangler på deres kost.

Det må nevnes at det fortsatt gjenstår å ikubbe balkongene, eller dekke innsiden av balkongveggene, da dette ikke var inkludert i kontrakt mot Muremester Heskje.
Styret har bestemt at vi vil gi beboerene en mulighet til å nyte sin balkong i løpet av sommeren, så dette vil ikke bli utført før til høsten.

Benytter også muligheten til å takke ALLE for stor forståelse ifb forsinkelser av dette prosjektet.
Det har vært en lang lang vei for oss alle, men nå ser vi endelig lys i tunnelen!

Mvh Vivian Evensen, Styreleder Kalhammeren Sør Felt A
 

Takk for oppmøte dugnad/Thanks for helping out in regards to "dugnad" - tirsdag 15. mai 2012

Hei,

Styret ønsker å si takk til alle som møtte på dugnad i dag 15.05.2012.
Det er fantastisk og se at oppmøte tar seg opp.
Jo flere oppgaver vi kan fikse i fellesskap. vil sparer oss alle penger i det lange løp

Håper alle dere andre har anledning til å møte neste gang.

Igjen, tusen takk for oppmøte.

Hilsen Styret.

Guys, Thank you so much for attending our "dugnad" today 15th of May.
It is so nice to see that so may could turn up as this saves us all money in the long run.

Hope to see even more people next time.

Thanks again,

Kind Regards from the board.
 

Dugnad 15.05.2012 - fredag 20. april 2012

DUGNAD 15 Mai 2012,

Oppmøte: Øvre parkerinsplass klokken 17:00

Styret har planlagt en dugnad 15 Mai 2012, og vi hadde satt stor pris på om så mangen så mulig kan stille i noen timer for å hjelpe oss med å få orden på våre felles områder.

Sist var det nesten rørende hvor mangen av dere som tok dere tid til å stille, så vi håper på samme oppmøte denne gangen også!  :-)

 

Takker på forhånd for oppmøte.

Hvis spørmål, ta kontakt med Vivian 95498297

 

Ansvar for egenkontroll - onsdag 8. februar 2012

Styret ønsker å påpeke at det er beboers plikt å foreta egenkontroll i leiligheten. Dette gjelder alt fra ventilasjon, brannvarslere, vite hvor vannlås befinner seg, holde sluker åpne og lignende.

Styret har sett eksempler på dårlig ventilasjon i leilighetene og ønsker å påpeke at villaventanlegget skal stå på til enhver tid for å forhindre danning av fukt, råte og dårlig inneklima. Det anbefales også å til alle tider ha en minimumstemperatur på 17-18 grader i leilighetene.

Mvh
Styret
 

Forespørsel etter fullmakt ifbm med befaring - Balkongprosjet - Januar 2012 - fredag 18. november 2011

Hei alle sammen,

Det er i dag sendt ut en mail til alle de vi har email addresse til ifbm forespørsel etter fullmakt ifbm med befaring - Balkongprosjet - Januar 2012.

De vi ikke har email addresse har mottatt ett brev i deres postkasse.

Vennligst svar på dette og send/lever tilbake innen 16.12.2011.

Ta kontakt om det skulle være spørsmål rundt dette.

Mvh

Vivian Evensen, for styret Kalhammeren Sør Felt A, Tlf: 95498297
 

Angående naboklager - torsdag 10. november 2011

Angående naboklager!

Styret ønsker å gjøre våre beboere oppmerksom på at klager ikke kan tilbakedateres, og hvis en beboer har problemer de syns er vanskelig og ta tak i selv, kan de sende en mail til styret.
Alle klager derimot må være sakelige og med referanse til leilighetsnummer og dato på når problemet inntraff.
Etter mottatt mail vil styret ta en gjennomgang for å vurdere situasjon og en eventuell videre aksjon.

Mvh

Styret
 

Oppdatering av balkongprosjekt 10.11.2011 - torsdag 10. november 2011

Oppdatering ifbm balkongprosjekt 10.11.2011

Vi hadde i dag en teknisk befaring av 6 utvalgte balkonger.

Tilstede:

 

Harald Rodvelt – Sivil Ingeniør

Arne Hystad - Entrepenør

Vivian Evensen for styret

Det er endel kosmetiske utbedringer som må på plass og dette vil bli utført av muremester Heskje.

Når dette er fullført er det planlagt en ny befaring av alle 56 balkongene.

 Vi ser for oss en befaring i Januar 2012.

 Ta kontakt skulle det være spørsmål.

 Mvh

 Vivian Evensen, For styret.

 

NY RUTINE PÅ TILGANG TIL FELLES BOD - torsdag 29. september 2011

Hei,

Styret har nå innført en ny rutine vedrørende tilgang til felles bod.
Styret så det nødvendig å skifte lås da fellesutstyr, som ble lagret her,desverre har forsvunnet.
Styreleder,styremedlemmene og varamann innehar en kopi av nøkkel, så de som ønsker tilgang til bod bees kontakte en av disse for lån av nøkkel.
Kontaktinformasjon på styreleder, styremedelmmene og varamann finner dere under fanen "styret".

Hilsen Styret.
 

OPPDATERING AV BALKONG PROSJEKT - torsdag 29. september 2011

Hei alle sammen,

Som dere sikkert har lagt merke til så er det en forsinkelse i balkongprosjektet desverre. Dette er hovedsaklig på grunn av mye nedbør og vind.
Det er nå planlagt en ferdigstillelse av flislegging og fuging 03.10.2011.

Det er kommet 3 tilleggsoppgaver som skal utføres av kontraktør som ikke er inkludert i dato gitt ovenfor.

Dette dreier seg om følgende oppgaver:

1: Mure igjen og male over 8 stk hull i balkong tak i 1 etg.

2: Fingjøre/tette igjen, så godt det lar seg gjøre rundt nedgang til avløpsrør (som er i bruk) i både 1 etg og 2 etg. Her ble det nevnt av kontraktør at avløpsrørene ikke kan støpes inn helt ,da det skal være mulig og løsne på rørene ved for eksempel blokk og diverse, men vi ble enig om at Heskje skulle gjøre skadene i betong så kosmetisk pent som mulig.

De 2 overnevnte punktene er avtalt inkludert i kontraktspris.

3: Montering av nye avløpsrør i 2 og 3 etg.

Punkt 3, her vil ekstra kost som dekker nødvending innkjøp av rør/klemmer og bend bli lagt til den avtalte kontraktspris, men dog uten påslag, og da uten ekstra kost for montering/utførelse av arbeid. 

Det er også planlagt en "ikubbingsjobb", men dette har vi ikke tatt en avgørelse på per i dag. Vi vil komme med informasjon når dette er avgjort.
Med ikubbing menes det at mellomrommet mellom balkonene (på fronten av balkongene) vil bli dekket av treklosser.
 
Vi i styret takker for stor forståelse og tolmodighet fra alle våre beboere igjennom dette prosjektet,da det forståelig har vært en utfordring for oss alle.

Ta gjerne kontakt skulle det være spørsmål eller kommentarer, helst på mail.

Mvh

Styret.



  

Farstad Glass Fase 3 - mandag 15. august 2011

Farstad Glass Fase 3 blir gjennomført 24.08.2011 og 25.08.2011.
Det er sendt ut mail til de beboerene dette vil gjelde.

Mvh

Vivian Evensen, For styret. 95498297
 

Status fremdrift balkongprosjekt - fredag 12. august 2011

Status per idag på ferdigstillelse av balkongprosjektet er at den fortsatt følger fremdriftplan datert 07.07 (henger i alle oppganger). Ferdigstillelse er altså utgangen av uke 36.

For informasjon vil det altså bli benyttet grå fugemasse på alle flisfarger, dette for det er den eneste fargen som vil holde seg fargemessig utvendig. Den vil også være den fugemasse som vil jevnt over passe de alternative flistypene vi hadde som valgalternativer. (Ref. Murmester Heskje) 

Balkongprosjekt - torsdag 23. juni 2011

Styret har mottatt og godkjent ny løsning for balkongene og avventer revidert kostestimat og fremdriftsplan senest i løpet av neste uke. Balkongprosjektet vil starte opp umiddelbart etter godkjenning av kostestimat og fremdriftsplan. Oppdatert fremdriftsplan vil henges legges på nett og henges på alle inngangsdører.

Styret 

Oppdatering balkongprosjekt - torsdag 9. juni 2011

Styret ønsker med dette å informere beboerne i mer detalj om hvorfor balkongprosjektet ikke har hatt synlig fremdrift den siste tiden. Det har vært flere skjær i sjøen og styret har jobbet svært hardt. Dessverre er det ikke alltid like lett å informere dere beboere midt oppi denne prosessen. Vil med dette prøve å gi dere et lite innblikk og oppdatering i saken:

  • Grunnet dårlig utført forarbeid av sivilingeniørfirma som har inspisert samtlige balkonger i sameiet har det vist seg at opprinnelig løsning i henhold til kontrakt i praksis ikke kan utføres. Dette grunnet hva balkongdekket viste etter rivingsarbeidet. 
  • Da opprinnelig løsning ikke kunne brukes gav innleid sivilingeniørfirma instruksjon til murmester om å utføre en ny løsning som ikke var i henhold til kontrakt uten å informere styret. Ny løsning som ikke hadde vært gjennom styregodkjennelse var svært lite estetisk og tok opp unødvendig bruksareal av balkongene. Her ble det da en sak/flere møter mellom styret og sivilingeniørfirma som medførte til forsinkelser. 
  • Etter rivnings- og tekkingsarbeidet var fullført viste kontrollmålinger at fallet på noen av balkongene var svært store og større enn antatt. Dette medførte at styret måtte gjennomføre fundamentsprøver for å sjekke om det kunne medføre til større fall over tid. Fundamentsprøvene viste at grunnen ikke ville gi etter stort mer enn 2-4mm, men ”better safe than sorry”.  
  • Etter mye om og men har styret endelig mottatt en ny løsning som foreløpig ser ut til å fungere bra både estetisk og funksjonelt. Noen av balkongene har for stort fall i feil retning til at dette kan støpes opp. Disse balkongene vil få et ekstra nedløp.  
  • Vi venter i disse dager på en vurdering av løsning fra murmesterfirma og revidert pristilbud.  

Styret vil informere dere så fort vi har på plass godkjent ny løsning og fremdriftsplan.

Styret har forståelse for at det kan være frustrerende å ha balkongene stående i slik stand uten fremdrift og at det har vært lite informasjon om prosessen, men vi har hatt nok med å holde hodet over vannet for å komme frem til en ny løsning raskest mulig.

Vi ber om forståelse i denne saken da vi ønsker at endelig løsning er noe som er nøye gjennomtenkt og noe som vi kan være fornøyd med.

 

Fellesgarasjen - tirsdag 31. mai 2011

Det har dessverre vært flere tilfeller av tyveri i fellesgarasjen i det siste.
Styret vil derfor minne alle beboere om følgende:


  • Ikke la gjenstander av verdi bli liggende igjen i bilen, i allefall ikke synlig. Det kan trigge noen til å bryte seg inn i din bil.
  • Garasjeportåpneren skal ikke oppbevares i bilen. (Blir den stjålet kan du være ansvarlig for kostnader ifm omprogrammering av porten og alle portåpnere – også nabosameiets åpnere. Så pass godt på den :) )
  • Påse at uvedkommende ikke lurer seg inn i garasjen ved inn og utkjørsel. Ikke kjør videre før garasjeporten har gått ned.
  • Lås sykler, løse bildekk, etc med en solid lås (f.eks en lang sykkellås)
  • Oppdager du skader, problemer eller lignende med garasjeporten, dørene, etc vennligst gi beskjed til styret snarest
  • Mister du garasjenøklen eller portåpneren gi beskjed til styret snarest.
  • Noter mistenkelig adferd og gi beskjed til styret.
 

Farstad Glass Fase 2 - fredag 20. mai 2011

FASE 2 - FARSTAD GLASS

Vedrøende utskiftning av punkterte glass,
Farstad Glass vil utføre utskiftnig av resterende punkterte glass som gjenstod fra sist på grunn av feilmålte glass.
Dato er satt til 09.06.2011
Det vil bli sendt ut ett skjema hvor de det gjelder må godkjenne adgang til leilighet, i løpet av kort tid.
Ta gjerne kontakt skulle det være spørsmål.

Vivian Evensen, Vivianevensen@yahoo.co.uk
954 98 297
 

Balkongprosjekt - torsdag 19. mai 2011

På grunn av spesielt stor feil helning på en rekke balkonger har det oppstått noen forsinkelser.  Det vil bli gjennomført avklaringer denne uken for å sikre videre fremdrift.

Det vil også bli gjennomført en stikkprøve for å kontrollere fundamentering på balkonger med relativ stor helning/motfall.

Når det gjelder vannsamling på balkong så representerer ikke dette noen risiko for at dette skal renne inn i vegg. Det er lagt membran et stykke opp på vegg for å beskytte veggen.

Vannet vil bli fjernet når balkong avrettes og fliser skal legges. 

Balkongprosjekt oppstart 11/4 - torsdag 7. april 2011

NB! Alle må rydde balkongene sine (2 & 3 etg.) slik at rivingsarbeidet kan gjennomføres.

Oppstart vil være mandag 11/4

Sandnestak vil i samarbeid med Murmester Heskje fjerne eksisterende trelemmer mm.

Framdriftsplan:
Starter med hus 29 -> 19
Deretter 15->1
Les mer her
Detaltjert fremdriftsplan

 

Avtalefornyelse av TV-grunnpakke - søndag 27. mars 2011

Avtalen om TV-grunnpakke for sameiet går ut og måtte fornyes. Sameiet har inngått avtale om TV-grunnpakke for borettslag og sameier. Dette er en pakke med 24 kanaler der lokale tv-kanaler kommer i tillegg og er også inkludert. Denne avtalen gjelder f.o.m 01.04.2011-01.04.2014. 

Styret har valgt å gå for en basispakke og dersom beboer ønsker å oppgradere kanalpakke må de kontakte Lyse direkte (Tlf 05973).
For eksempel dersom noen velger å gå for en 36 kanalspakke slik som vi har idag kommer en tilleggskonstnad på 106kr pr mnd. 

Balkongprosjekt valg av fliser - tirsdag 8. februar 2011

Bestilling sendes til Muremester Heskje AS  arne@heskje.no innen 15.mars 2010.

Beskrivelse av fliser Bestillingskjema 

 

Ekstraordinært sameiemøte 14.12.2010 kl 18 - onsdag 8. desember 2010

Bytting av punkterte vinduer - onsdag 6. oktober 2010

Tirsdag 12/10 kl 8-16 vil Aadnesen Glass måle opp glass som er punkterte. Dersom du ikke er tilstede sørg for at tigang tildeles - ta kontakt med Resultat24 As på mail post@resultat24.no eller styremedlem Vivian Evensen fra den 11/10.

Vivian Evensen vil være kontaktperson for styret i dette prosjektet mob 95498297 email vivianevensen@yahoo.co.uk

 

Kloakklukt etter avløpsrens - onsdag 18. august 2010

 Hei Alle sammen,

Mitt navn er Vivian Evensen, og sitter i styret sammen med Veronica, Henrik og Gry.

Sender en mail i forbindelse med at Power Clean og rensing av avløpsrørene og ventilasjonskanalene i leiligheten.

Det har vært noen tilbakemeldinger på at noen av leilighetene har merket en kloakk lukt i etterkant av rensing, og vi har vært i kontakt med Power Clean som gir oss følgende råd som dere ser under.

"DERE MÅ TA OPP SLUKKOPPEN, SETTE DEN NED IGJEN OG VRI LITT PÅ DEN SÅNN AT DERE KJENNER AT DEN SETTER SEG I SLUKVEGGEN. BRUK GJERNE LITT ZALO PÅ PAKNINGEN RUNDT SLUKKOPPEN SÅ DET IKKE BLIR RIFT I DEN."

Vi prøver dette i første omgang i håp om at dette kan fjerne lukt.

Skulle det omsider ikke hjelpe, så må vi ta en gjennomgang for og finne ut hvilke leiligheter som fortsatt har lukt, men forhåpentligvis trenger vi ikke det.

Hvis det under formodning skulle være lukt så send meg en mail med navn, og leilighets nummer, slik at vi kan ta en oppsummering. (Gjerne ett nummer jeg kan nå dere på skulle noe være uklart)

Vennligst merk mailen med: POWER CLEAN i subject felt. (Viktig, slik at jeg kan sile ut disse mailene)

 

Vedlikeholdsplanlegging 25/5-14/6-2010 - onsdag 26. mai 2010

I perioden 25/5-14/6 vil Rodvelt Silvilingeniør AS gjennomføre befaring av bygningmasse, i noen leiligheter vil det også være behov for tilgang for inspisere balkong konstruksjoner mm.

Dersom du ikke er tilstede i denne perioden ber vi om at du fyller ut fullmakt. Fortrinnsvis vil eier/leietaker bli ringt opp dagen før befaring.
I den grad det er mulig/hensiktsmessig vil det bli hengt opp lister i hver oppgang som viser planlagt fremdrift. Portalen til sameiet http://veritashammaren.no vil også bli brukt til å informere om fremdrift.

Last ned fullmakt her

 

Planlagt vedlikeholdsarbeid - spyling av avløp og rensing av ventilasjon - onsdag 12. mai 2010

Powerclean vil starte vedlikeholdsarbeidet i uke 23 og 24 -  10/6 til den 18/6 , dersom du ikke er tilstede på dette tidspunktet meld fra til Resultat24 AS post@resultat24.no slik at vi kan få organisert vedlikeholdet i din leilighet.

Fullmakt,Viktig info,Fremdriftsplan

 

 

Innkalling til sameiemøte - tirsdag 23. mars 2010

Innkalling til sameiemøt 6/4 kl 18:30  sted Klubbhuset til Tasta Idrettsforening.

 

Generalforsamling - onsdag 3. mars 2010

Nå er det vår og snart på tide med ny generalforsamling. Den vil avholdes 6. april kl 18:30 i lokalet til Tasta idrettslag, ved fotballbanene. Vi vil komme ut med innkallelse pr. post når det nærmer seg. Ved generalforsamlingen går to av styremedlemene av, inkludert styreleder. I den forbindelse håper vi det er folk som er interessert i å bli med i styret, så ta kontakt  om dette er interessant!

Nye ting vi har tatt opp i styret i det siste, er utbedring av balkongene. Mange av balkongene i 2.etg har fall som heller bort fra sluket. Det er snakk om å montere nytt sluk og membran. Samtidig har vi hatt befaring angående rensing av avløpssystem og ventilasjonsanlegg og fått prisoverslag. Mer om dette vil vi ta etter hvert.

Ha en fin vår

Mvh styret

 

Sameiet får forretningsfører - endringer i fakturarutiner - lørdag 7. november 2009

 

Sameiet har fått forretningsfører, og har fra 21. oktober inngått avtale med Resultat24.