Ferie – 2011

Blogg fra ferien i New York og New Jersey

Asbury Avenue

July 27th, 2011 Posted 20:04

I dag har vi vært i sentrum av Ocean city. Tatt det med ro, tittet i butikker, spist middag, og bare kost oss.
Asbury Avenue er hovedgaten i Ocean City, der hvor de fleste butikker ligger og hvor det skjer en del aktiviteter.

Strandag

July 26th, 2011 Posted 22:00

Hva kan man si om denne dagen ?
Perfekt dag på stranda, Var der i over 2 timer, og selv om vi brukete solfaktor 30 så var det nok noen steder vi ikke hadde smurt så bra, så vi fikk vel ltt for mye sol på noen steder, blir en starnd pause i morgen.

Kose fisk..

July 25th, 2011 Posted 22:37

En tur til Atlantic city aquarium hører med når man er her. Og da må man jo kose hai.

Etterpå dro vi å spiste før vi tok en ny runde med shopping. Deseign bukser til Linn for 60 Norske kroner f.eks. Det er til å leve med.
FORMAN MILLS kan man finne mye bra tøy,sko og vesker bare man leter litt. Men det tar tid å gå igjennom disse butikkene her borte.

Litt regn i dag.

July 24th, 2011 Posted 20:20

Dagen i dag startet med en meget høy temeratur.
Vi var en tur i sentrum av Ocean City kl 13.00, og da  var 97 Fahrenheit, effetive grader var 104.

Ut på ettermiddagen så kom det tordenvær og regn, så nå har varmen sluppet litt. Det er nå rundt 77, og det er meldt mer normale temperaturer i morgen, rundt 92 (33).

Hærlig varme !!

July 23rd, 2011 Posted 17:39

Vi holder oss litt i ro i varmen.
Det har passeert over 40 C , men det føles som 44 C.
Man oppererer med aktuelle grader og hvor mange grader det føles som, da man tar hensyn til vind og luftfuktighet.

Så det er bare en ting å gjøre, være et sted hvor man kan avkjøle seg, og da er jo stranda den rette plassen….

En merkelig dag

July 22nd, 2011 Posted 23:00

Våknet opp til en meget varm dag. Det ble nok en meget kortere joggetur i dag.
Dagen i dag vil vi nok huske, fikk vite tidlig om bomben som hadde gått av i Oslo.
Det er meget spesielt å følge med på CNN, ABC og alle andre nyhetskanaler når Oslo og Utøya er
en del av de viktigste nyhetene. Det er vasnkelig å beskrive.
Vi tok med det Norske flagget ned på stranden og laget vår egen lille minne markering. Man blir preget av det som har skjedd.
Når vi snakker med andre her nede og de oppdager at vi er fra Norge er det mange spørsmål som kommer.
Vi blir ivaretatt på en speisell måte her nede nå.

Med det er andre ting som også skjer. Det er hetebølge i USA, og som man kan se av bildene så steker man egg m.m. på fortauet i New York.
Får håpe at varmen gir seg litt til vi skal til Staten Island og New York.

Pannekakehuset

July 21st, 2011 Posted 22:55

Luftfuktigheten på morgenkvisten var så høy at man måtte lage pil i sanda så man kunne finne tilbake når man tok morgenjoggen. I dag skal vi besøke noen venner som bor en times kjøretur herfra, retning mot Philadelphia. Startet dagen med en “liten” frokost på Uncle Bill’s Pancake House.

Luftfuktighet

July 20th, 2011 Posted 22:02

At det var meldt om høy luftfuktighet var nå en ting, men å virklig oppleve hva de egentlig snakket om var noe helt annet. Her er det nå 95 % luftfuktighet, over 30 grader og alt blir bare vått ute. Vi har opplevd høy luftfuktighet før, men vi tror ikke vi har opplevd å gå ute i så høy fuktighet noen gang. Men luftfuktigheten vil gå ned, men varmen kommer nærmere helgen, og det snakkkes om temperaturer på over 40 grader.
I dag var det ellers med shopping, og vi var ute å spiste på Denny’s

Shopping…

July 19th, 2011 Posted 22:59

Man kan jo få sort belte i shopping her borte. Vi har en rekke butikker som vi forsøker å få unnagjort tidlig i ferien. Det var også meldt noe regn i dag, og det stemmer det kom noen sikkelige regnbyger med torden ut på kvelden. Vi var ute og gikk en tur i nærområdet, og man blir bare våt men ikke kald av regnet her. Regnet er starten på en varme bølge, men først kommer en ekstrem luftfuktighet. Farlig høy, vi går inn i en ekstrem varm periode, med varmerekoroder i USA. Det er bare å ta hensyn til varmen, drikke mye og ta det med ro. Det er på denne tiden meget stabilt vær her, så man får god varme, mye sol, og når vi har så kort vei til stranda så er det ingen fare. Bare hærllig…

Dag på stranda

July 18th, 2011 Posted 23:20

I dag var første “dag” på stranda. Vel man kan ikke være så lenge første dagen. Merker ikke at sola tar siden det er litt vind. Ellers så var vi på en ny runde med shopping. Linn skulle har tak i den første boka i serien “The books og Elsewhere” Skal også få tak i volume 2 før vi drar fra USA.