JULI

Bendik Løver er 38 år og bor for øyeblikket i Drammen, Han har skrevet 50 minner, 7175 ord og lagt ut 696 bilder.

Dag 10 og 11

Om du ikke vet det så kan du lese mer på www.sailingtrixi.com - La uansett litt ut her også, så har det skjedd noe her i 2010 :P

Dag 10

Dagen gikk med på en lang tur fra Poros til kykladene og øya Kithnos. 45nm for å være korrekt. Vi kom i havn til Merika(?) og sleit med å få anker til å sitte. Etter forsøk nummer en på å kjøre det ut med gummibåten måtte Magnus nok en gang trå til med dykkekunnskapene sine. Han løftet vårt anker over nabo'n sin kjetting og plutselig var vi klare for forsøk nummer to som gikk bedre.

Kvelden ble avrundet på et spisested rett ved båten. Mannen som lurte oss inn der var en trivlig kar som sa ifra når det kom i overkant stor sjø som en følge av store ferjer. Et typisk problem i hele Hellas, men kykladene spesielt kan det virke som.

Dag 11

Vi gikk tidlig (Tror jeg... jeg sov..) fra kithnos til siros og byen Ermoupolis. 35nm med litt vind i starten, men som døde ut ettehvert. Store deler motorseilas med andre ord. Byen Ermoupolis er hovedbyen til kykladene, og er egentlig større enn hva vi var klar over. Vi har akkurat nå kommet oss tilbake til båten etter en enkel middag på et av byens mange spisesteder.

Natten kommer muligens til å bli lang da det er en voldsom sjø her hver gang ferjene kommer å går. Noe dem iflg. nabobåten skal gjøre i hele natt. Det gynger i overkant godt og vi har derfor ordnet ekstra god plass mot nabobåter samtidig som vi ligger langt unna brygga.

Godt og varmt er det hvertfall blitt her, i skrivende stund er det 26,4 grader her og vi skal hoppe i senga.

Over og ut fra Hellas.

-Bendik

Skrevet i Ferie 2010 av Bendik Løver (1 kommentarer) (15 bilder)

#1
Espen - 4 dager, 1 timer og 33 minutter etter minnet

dette så jo riktig så trivelig ut! ser ut som seiltur virkelig er FeriE, tross litt nattjeneste og dykkeoppdrag :) håper ferjene tok det easy, avventer rapport...