Tilbake til produktoversikten |
|||
Samlivstester og undersøkelser
Litt om testen: Testen vil klargjøre partenes forventninger til samlivet. Hvor partene har ulike meninger og forventninger - og hvor det følgelig kan oppstå gnisninger eller krangling. Testen indikerer ulikheter og uenigheter og oppfordrer partene til å diskutere og finne avklaring på disse. Kanskje før partene binder seg altfor mye. Generelt bidrar testen til at man lærer den andre parten bedre å kjenne. Testen kan på en måte sammenlignes med den form for test som brukes ved ansettelse i virksomheter. Med andre ord en testing av den ene parten i forhold til den andre. Og til de som allerede har ett eller flere samlivsbrudd bak seg: Testen bidrar til å hindre at dette ikke skjer igjen. Testen kan også brukes som en form for samlivsavtale i forhold til samlivets kultur, rammer og
retningslinjer.
"Nærkontakt for Etablerte Samliv":
Litt om testen: Testen skal skape øket kommunikasjon mellom partene og spesielt kommunikasjon om samlivet. Den indikerer hvor hovedproblemene ligger og følgelig viser partene hva de konkret og primært bør diskutere. Testen er som sådan totalt ufarlig og det er opp til partene selv å bestemme den videre utviklingen.
Vi vurderer testen som et utgangspunkt for alt seriøst arbeid med eget samliv da den gir partene i utgangspunktet en sjanse til å ordne opp uten ekstern hjelp. Og samtidig hva de evt. senere bør søke etter av ekstern spisskompetanse.
Testen kan på mange måter sammenlignes med trivsels- eller
temperaturundersøkelser som mange virksomheter kjører
regelmessig.
Målgruppe: Mennesker som lever i et samliv med små og store problemer. Og som i tillegg har ett eller flere barn/ungdom som de ønsker å lytte til og følgelig involvere i løsningen av sine problemer. Litt om testen: Testen skal gi barn/ungdom innen hjemmet en mulighet til å si sin mening om samlivet mellom foreldrene/partene. Ofte vil disse se ting og tang som ikke foreldrene/ partene så klart kan se. Samtidig vil mange foreldre ha tillit og lytte til sine barns meninger. I tillegg kan deres ønsker for fremtiden være et tungtveiende argument i forbindelse med løsningen av problemer innen samlivet. Følgelig kan testen være et viktig bidrag til hva som videre skjer mellom partene i samlivet. Advarsel: Barn/ungdom bør ikke bli involvert dersom partene føler at de ikke er modne for det. Samtidig bør de ikke bli satt i en situasjon hvor de blir tvunget til å velge mellom to foreldre/parter. Det gjelder også manipulering fra en eller begge parter. Generelt bør ikke barn/ungdom få lojalitetsproblemer i forhold til sine foreldre eller andre de er glad i ved å besvare testen. Men det er også viktig å innse at hjemmeboende barn/ungdom er en viktig del av samlivet og de vil følgelig bli berørt av hva partene bestemmer. Derfor bør de kanskje også høres. Generelt er det mest sannsynlig naivt å tro at de ikke vet hva som skjer mer eller mindre. Samlivstest D: "Min og Din Navle". (Testen er under utvikling) Målgruppe: Mennesker som lever i et samliv med irritasjoner og mindre problemer. Og som ønsker å klargjøre partenes syn på hverandre for på den måten å rydde opp i irritasjoner og hindre at de vokser seg store og vanskelige. Litt om testen: Testen ber hver av partene om å vurdere seg selv og samtidig vurdere sin partner. Resultatet er en sammenligning av disse vurderingene som vi forventer vil resultere i former for aha-opplevelser. Partene blir deretter oppfordret til å diskutere de punkter hvor det er ulike meninger, og vurdere hva som evt. kan gjøres av forandringer for å forbedre situasjonen. Dersom partene føler et behov for det. Test E: (Dette produktet leveres kan leveres sammen med samlivstesten B-1, men også separat) Stjernetegn ”Hva sier Stjernetegnene”. (Testen er under utvikling) Test F: SAMLIVSTESTEN ”Dypdykk i Kommunikasjon”. (Testen er under utvikling) Test G: SAMLIVSTESTEN ”Dypdykk i Erotikk og Sex”. (Testen er under utvikling) Test H:
Test I: SAMLIVSTESTEN ”Dypdykk i Motivasjon og Samarbeid”. (Testen er under utvikling) Test J: SAMLIVSTESTEN ”Exit” (Testen er under utvikling) |
|||
TIL PRODUKTER |