Volkswagen Golf MK2 "16V Turbo" (1989)


23 758 visningar (2 idag)


Volkswagen Golf MK2
4
Volkswagen Golf MK2
1
Volkswagen Golf MK2
4
Volkswagen Golf MK2
7
Volkswagen Golf MK2
4
Volkswagen Golf MK2
24
Volkswagen Golf MK2
Volkswagen Golf MK2
1
Volkswagen Golf MK2
10
Volkswagen Golf MK2
Volkswagen Golf MK2
Volkswagen Golf MK2
2
Volkswagen Golf MK2
Volkswagen Golf MK2
1
Volkswagen Golf MK2
1
Volkswagen Golf MK2
2
Volkswagen Golf MK2
5
Volkswagen Golf MK2
1
Effekt / Vridmoment
? hk / ? Nm
Motor, växellåda och avgassystem
Nyeste bildene ligger i prosjekt galleri....

1.8L PL block planet, borret fra 81 til 82mm og honet
Oljespyling under stempler for kjøling
Polert og balansert veiv sammen med komplett clutch og alle reimhjul på
Portet inn og ut og planet topp
Supertech rustfrie ventiler med dobble forsterka ventilfjæra og titan retainere
Nye originale ventilløftere
Vibrant Intercooler 22" x 9" x 3.25" - 2.5" Inlet/Outlet
NGK Iridium tennplugga
Autometer boost gauge
Autometer pyrometer gauge
Autometer oil temp. gauge
Autometer oil press. gauge
Autometer water temp. gauge
Autometer clock gauge
Autometer voltmeter gauge
K&N 3" luftfilter
DEI heat wrap
DEI Turbo insulation kit - 0
Integrated Engineering justerbar camdrev
ARP toppbolter og veivbolter
Cometic 1.3mm MLS toppakning 83mm bore size
Forge Motorsport Dual Piston Ram Dump Valve
Forge Motorsport manual boost controller
Tial 38mm Wastegate med 0.6 bar fjær
GReddy full auto turbotimer
Bosch inline 255lph bensinpumpe
AC Autotechnic bensintrykksregulator 0-7 bar
Wössner smidde stempler 8.0:1
Scat H-profil smidde råder 700 Nm
Schrick alu. bunnpanne med windage tray
Schrick turbo cammer
Vibra-Technics motor og gir fester
RC Engineering 42.29 lb/hr @ 43.5psi = 440 cc/min @ 3 bar
Bahn Brenner downpipe og eksosmanifold
Garrett T3/T4e Turbocharger, 57 Trim, Stage III Turbine, 0.63 A/R,4Bolt 2.5" Discharge
Fasturbo komplett turbo oil line kit
Håndlaget insugsmanifoild fra tyskland med 60mm vr6 spjell
ACT clutch kit med forsterket trykkplate og sinter 6-pk lamell 480Nm
Lettet svinghjul fra 5.4kg til 2.7kg
Mocal komplett oljekjøler kit med 16 row cooler
SiliconHoses diverse turboslanger
Større radiator 750mm x 320mm x 35mm
Spal 2 x 12" kjølevifter med relèkits = 100 m³/min
Kolbenschmidt oljepumpe som lage større trykk for turbo/kompressor
Kolbenschmidt "sputter" veivlagere og rådlagere for turbo 750 Nm
Alle nye pakninger/simmiringer
020 2Y original 5-trinns girkasse

Nira i3 injection og ignition.
Effekt och prestanda (ingående)
ca. 260 i motoren med 0.95 i ladding so far.
noe lekkasjer som må fikses.

Bremset hos EsTuning.no
Chassi
Restaurert hele bilen + egenmikset blå farge fra Debeer Car Refinishes, Har sandblåst HELE understellet, nye bærearmer og bærekuler, Weitec Hicon GT Coilover, Goodridge rustfrie bremseslanger, alle nikkelbelagte bremserør, alle foringer er bytta i Powerflex, alle nye hjullagere 13mm fk spacers.
Fälgar, däck och bromsar
Originale Edition One BBS RM 012 ET33 ombygd med 2.0" Radinox felgringer fra Schmidt, fra 6.5" x 15" til 8.0" x 15", Toyo Proxes 205/45/50 dekk, Tarox 6 stempel alu. caliptere med 280mm slissede skiver foran, nye originale bremsecaliptere med Black Diamond slissede skiver bak

Radinox: http://www.felge.de/produkte/radinox/index.de.php
Interiör / Inredning
Original GTI 16V Edition One med Recaro el. stoler. Original Votex midtkonsoll med flere DIN hull til VDO instrumentene.
Bilstereo och multimedia
2 høyttalere og spiller..
Exteriör / Styling
Wtf?
Framtidsplaner
får se....
Övrigt
Har nå fått nye originale Golf Rallye dører!=) Topp og block/veiv arbeid er utført på Fannrem Motorverksted av Odd Erik Fossum.
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 2006
Skapad
27 december 2007
Uppdaterad
21 januari 2018
Sashs andra bilar
Senast inloggade besökarna