fredag 19. mars 2010

Disneyland Paris

Søndag tok jeg med meg samboeren med mor, søster og nevø til Disneyland Paris. Søndag var den rimeligste utreisedagen jeg fant, og Sembo hadde kampanje med Newport Bay. Kampanjen inkluderte fullpensjon og inngangsbilletter til en veldig rimelig penge.

Norwegian har avreise litt ute på ettermiddagen, så vi landet i Paris, på Orly flyplass, på kvelden, i perfekt korrespondering med Disneylandbussen. Vel fremme på Newport Bay Resort var det deilig buffet til middag, og vi la oss  mette og fornøyde etter en kjapp titt i Disneybutikken på hotellet.

Mandagen sto vi opp så tidlig som mulig for å møte Langbein i resepsjonen, og fylle kroppen med litt frokost før en lang dag i parken.

Disneyland Paris består av flere parker og "avdelinger". Vi bestemte oss for å oppleve hovedparken første dagen. Her er det noe for alle og enhver. Jeg og kjæreste (med søster til tider) fartet rundt for å kjøre berg og dalbaner og karuseller, mens lillegutt med mormor konsentrerte seg om mindre karuseller, parader og storshopping.

Fullpensjonen vi fikk på hotellet gjorde at vi kunne velge spisesteder fra en liste med restauranter og kafeer. Til lunsj hadde vi en voucher på omtrent 10 €, dette var mer enn nok til en salat eller hvitløksbrød, pizza eller hamburger og en is, frukt eller youghurt til dessert, samt drikke til maten.

Vi var litt sent ute til å bestille bord for middagen, så svigers dro tilbake til hotellet for nok en buffet-fråtsing. Min bedre halvdel og jeg valgte oss et koselig steakhouse i Disney Village. Middagsvoucheren ga oss nydelig forrett, en god biff og deilig desserter.

Siste dagen skulle vi teste ut Disneys Hollywood Studio Park. Her er det viktig å planlegge dagen nøye. Det finnes alle slags show og visninger, forskjellige karuseller, møter med Disneyfigurer og en innendørs berg og dalbane. Parken er svært populær, så her er det smart å smøre seg inn med tålmodighet.

Flyet til Norwegian forlater Paris i 19:00-tiden. Hyggelig betjening, gode seter og morsom kaptein.

Et veldig vellykket avbrekk i hverdagen. Anbefales på det sterkeste!