Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stavanger Parkering sier opp kontrakt AD. Parkeringsabonnement i ST Olav.

Startet av Think, fredag 25. april 2008, klokken 21:11

« forrige - neste »

Think

Quote ' OPPSIGELSE AV KONTRAKT AD. PAKERINGSABONNEMENT I ST. OLAV PARKERINGSANLEGG.'

Vi har etter en nøye vurdering av parkeringssituasjonen i Stavanger funnet a måtte si opp abonnementene på parkering i ST Olav Parkeringsanlegg.

I følge kontrakten undertegnet mellom Dem og Stavanger Parkeringsselskap KF er det for hver av partene en måneds oppsigelse. Kontrakten sies dermed opp med virkning fra 01.05.08. Fra og med 01.06.08 vil De dermed måtte betale for å parkere Deres El-bil i St Olav Parkerings anlegget.

I medhold av Foreskrift om offentlig parkeringsregulering og parkeringsgebyr 8a kan elektrisk bil parkeres på steder der det er innfort avgiftsparkering uten at det betales avgift. Det vil si at på offentlig gategrunn med betaling enten på automat eller parkometer kan el-bilene parkeres gratis. De må imidlertid ikke overstige tidsbegrensingen som kan være innfort enkelte steder.

Dersom det er ytterligere spørsmal angående parkering, vennligst ta kontakt med undertegnede.

Stavanger Parkeringsselskap KF
Åshild Iren Lomeland
Unquote  :o Uncool
5 x Think City, Leaf Tekna 24Kw

elektrolux

Det betyr en mangedobling av Elbilutgiftene mine, ferre lufteturer på bikja, og mindre trim på meg.

Har nemlig vært hyppig bruker av ladeplassen på St.Olav, og nesten aldri ladet hjemme.

Også synd for studenter, som fikk både strøm og parkering, mens de var på skolene i sentrum.

Nå blir det stress med å lete opp tidsbegrensete plasser rundt om i byen. Dette er plasser der er mangel på, mens St.Olav har overkapasitet.

Lurer på hvilke nøye vurderinger som egentlig ligger bak dette vedtaket.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Think

Stemmer det, sønnen min var hyppig bruker av parkering m/ el bil i st. Olav, under vidergående. St.Olav er ikke så sentrumsnær og er aldri fult bortsett fra under Stavanger Festivalene  en til to ganger årlig. Jeg viste knapt om parkeringshuset før jeg blei el bil eier, og begynte å parkere der pga gratis strøm fra Lyse. Har også parkert m/ fossilbrenner og gått til byen, som eg gjør m/ el bil. Ulempen med St. Olav er herverk og innbrudd i biler, som eg selv har erfart, m/ regning på 6000-7000kr, da er ikke gratis el bil parkeringen billig lenger. Kommer neppe til å bruke St. Olav parkering i fremtiden.

En pendlende sykepleier jeg kjenner, har og brukt el-bil her i byen og pendlet med bussen til Odda. Bilen stod parkert i St Olav gratis, det blir ikke økonomi i dette lenger eller miljøgevinst da hun kjører fossilbrenner istedenfor.

Lurer på om vi kan overtale Lyse til å flytte gratis strøm til Skagenkaien parkeringshus, dumt at Stavanger Parkeringsselskap skal gjøre penger på det gode tilbud av gratis strøm fra Lyse Energi, og elbil brukere må betale dyrt for strøm.

Man kan lura på om Skagenkaien parkering er offentlig grunn (gategrunn?) eg tror jeg ser hvor stavanger parkering vil, de vil har penger fra el-bil eier i form av parkerings gebyr i parkerings hus i Stavanger vi må ut på gata.  :-X
5 x Think City, Leaf Tekna 24Kw

Baltor

Hei Electrolux, du overdriver vel litt hvis du mener at dette kan mangedoble elbilutgiftene dine? Med den billige strømmen vi har nå vil en årlig kjørelengde på 10000km koste 2500,- i strøm.
Men jeg har en god nyhet, Universitetet i Stavanger har pr i dag 2 reserverte elbil plasser med gratis strøm. (ved paviljong 9) I løpet av kort tid blir det åpnet 4 nye elbil plasser foran AR Hus, alle med gratis strøm. Parker der for lading, og hunden din får skikkelig god masjon. ;D ;D ;D
Det blir en utfordring å få mange nok til å bruke disse plassene, blir de stående tomme er det en fare for at de blir åpnet for vanlige biler igjen.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

elektrolux

Sitat fra: Baltor på onsdag 30. april 2008, klokken 00:21
Hei Electrolux, du overdriver vel litt hvis du mener at dette kan mangedoble elbilutgiftene dine?

Kanskje det, Men utgiftene mine, etter at jeg startet med egen vannfylling, og innkjøp av delebil(er) begrenser seg til Forsikring, årsavgift, bremseklosser og veske, spylerveske, Dekk, vindusviskergummi, EU kontroll samt vannet og strømmen som inn på blokkene. Med lading hjemme, blir det i alle fall en økning av utgiftene mine. Har pleid å regne at jeg får kjøpt en flaske rødvin hver helg på sparte strømutgifter.

Uansett så har du helt rett; det er snakk om billig bilhold uansett. I sterk kontrast til mine initielle erfaringer med Elbil, som måtte ha nye blokker etter 3 måneder, og service på verksted flere ganger i året.

Nå er ikke problemstillingen om jeg får gratis strøm eller ikke. Problemet er at ladeplassene nå blir liggende utilgjengelig for elbilene, med mindre Elbileierene vil betale dyr parkering, mens de lader. Dette er en uheldig utvikling, spesielt så lenge det er snakk om et parkeringshus med betydelig overkapasitet, og 6 ladeplasser. Hva skal skje nå. Ladeplassene kommer sansynligvis til å bli stående tomme. Vi kan jo tross alt parkere gratis andre steder, med et 220V stikk innen rekkevidde.

Jeg foreslår at disse plassene erstattes med en eller 2 hurtigladere; gjerne plassert samme sted. Da behøver vi i alle fall ikke å parkere i 6-8 timer før vi har strøm på "tanken"

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Det ser ut som om dette kan ha vært en forhastet beslutning. Ser ut som om politikerene ikke er blitt orientert.

Se dette fra Stavanger Aftenblad: http://www.aftenbladet.no/lokalt/article632958.ece
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Think

Håper inssenderen til Stavanger Aftenbladet med dette kommentar ha rette....

Quote'

Innsendt av Olav Hausken, 30.04.08 01:00

Skandale at byråkratiet har prestert dette. "Det er ingen grunn for at el-biler skal gå foran andre biler" - latterleg. Kor har du vore dei siste 10 åra Åshild? Du kan jo spørr stortinget kvifor elbilen har tilgang til kollektivfelt, gratis bom, gratis parkering osv... Miljø er svaret. Null støy, null utslepp.
Forresten; fjern 500-depositumslappen. Kva skal poenget vera med den?
Tar for gitt at Åshild taper så det synger i denne saka. '
Unquote

Stavanger kommune har kun Elbil lading på St Olav. Det er tydligvis ingen politisk støtte til miljøbilistene i Stavanger når de velger å gå med på å fjerne dette tilbudet.
5 x Think City, Leaf Tekna 24Kw

ilmarw

Hvordan er det med ladeplasser i Stavanger nå, skal både St. Olav og Lars Hertervigsgt. bort? Eller der det i grunn det samme?

ilmar
Polestar i bestilling

elektrolux

Der er 6 ladeplasser i St. Olav. Thats it. I tillegg er der ladeplass på Sola flyplass (mot betalt parkering) og gratis på Kvadrat. Sistnevnte er normalt beslaglagte av SUV'er og amerikanske pickup'er

Får Åshild Iren Lomeland det som hun vil må vi nå betale dyr parkering for å få ladet på disse plassene, som forøvrig Lyse betaler strømmen for.

I så fall er et av de viktigste gulrotene for å få folk til å kjøre elbil i Stavanger borte, og mange som vurderte elbil, vil takke seg til en fossilbil, som tross alt går så lenge en pøser på med fossilt drivstoff.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ilmarw

Hvem er hun?

Har du noe mer detaljer om den ladeplassen på Kvadrat?

ilmar
Polestar i bestilling

Baltor

Lomeland er i Stavanger Parkering. Etter påtrykk fra politikere har de funnet en måte å komme unna dette dumme utspillet uten å tape ansikt, ladeplassene i St Olav blir ikke lenger gratis, men de skal med det første montere ladeplasser i hallen under Valbergtårnet.  :D
Der har det vært gratis for elbiler hele tiden. Andre greie gratisplasser (dog uten lading) er under Domkirkeplassen.

Lademuligheter i sentrum blir da: Postkontoret og Valbergtårnet.
De nye ladeplassene ved Universitetet er ferdige, det er nå totalt 6 reserverte elbil plasser med strøm på universitetsområdet.     
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

ilmarw

har du noe mer info om disse plassene? hvor mange, hvor de er, er de skiltet, og koster det penger (Postkontoret)?

ilmar
Polestar i bestilling

elektrolux

Vil bare gratulere Stavanger sentrum som nå er totalt uten offentlige ladeplasser. >:(

De bebudede ladeplassene under Valberget er ikke eksisterende.

Det er en skam for Stavanger, og tragisk for brukere av blybiler som nå lider med unødvendig sulfatering av batterier som burde stått på lading etter hver bruk av bilen.

Jeg forstår ikke at dette skjer i 2008. 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Kanskje tid for en artikkel i avisene om hvordna Stavanger går baklens inn i framtida?  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Hold oss orientert om dette fordi vi kjemper å beholde våre gratis ladeplasser her i Kristiansand. Alle midler må brukes!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA