onsdag 18. april 2007

På tide med en oppdatering, nå kanskje??

Sånn, jah, da va d kanskje på tide m en liten oppdatering. He..he.. tviler på at den blir så liten, men, men. Akkurat nå har e jo heller ikke større å finne på her e ligger i senga mi, varm og feberhet og med hodepine, jah, jah, bare e blir frisk igjen te i mårra så skal e si meg fornøyd, heh..heh.. kan rett å slett ikke tillate meg og droppe heldagsprøvene som kommer framover nå, men e allerede bedre enn d e va i går kveld, så da krysser vi fingrene og håper på d beste. He..he.. akkurat nå kom pus inn på rommet mitt å prøvde å drikke av vannflaska mi, men stakk igjen så fort den skjønte at her var det ingenting å få, jah, jah. Men over te ting å tang som har skjedd de siste månedene. Vi kan jo for eksempel starte med vinterferien 2007:

I vinterferien har jeg vært på to turer. Første helga var jeg på SG-happening på Fjelltun. Det var en kjempekoselig tur selv om vi måtte vente en god stund på bussen på fredagskvelden, hmmm, kremt, va vel på Songe ca. halv fem og kom oss avgårde litt før halv åtte, men vi kom oss da fram til slutt, sultne og en smule trøtte. På lørdagen var jeg og Mona en skitur på vei opp mot Himmerike, mens alle de andre stod i bakken eller var igjen på Fjelltun. Det var en koselig tur, selv om vi måtte snu litt før vi egentlig ville på grunn av all tåka. Det aller vittigste var fellestryninga vår midt i bakkene på vei ned. He..he.. D så nok ikke så veldig smart ut for å være ærlig. Mye koselig samvær og underholdningskveld utover kvelden og natta. På søndagen dro vi en litt større gjeng for å få gått oss en skitur på Gautefall. Har dessverre ikke noen bilder fra denne turen, men det er bare å sjekke ut f.eks Rachel sin blogg så ser du noen bilder der. En super og artig tur var det hvertfall.

Andre helga i vinterferien dro jeg med NBfU til Evenessenteret på tillitsvalgtskonferanse. Mye nyttig og lærerik informasjon og gøy med team-building på lørdagen. Bygga gapahuk, satte opp lavvo og gikk på truger. Kjempemorsomt. Dessverre var jeg tom for batteri på kameraet mye av helga, så det er kun flyturen og fredagskvelden som er avbildet. Som dere sikkert ser hadde vi det mye gøy og sosialt. Høydepunktet var da Andreas begynte å lese leserinnlegg fra Nordlys for oss. He..he.. d var vittig, d.

Seriøst for noe herk, nå får e ikke til å laste ned bilder, men da får e heller ta og skrive en rein tekstblogg nå og prøve å få laagt ut bilder litt seinere.

Videre fant e jo ut at e kunne ikke reise hjem fra Nord-Norge når e først var såpass langt nord og hvertfall ikke når man har så supre og gjestfrie venner. Camilla, Helle og Heidi var så snille og hente meg på Evenessenteret og vi dro tilbake til Narvik, der e skulle bli i to dager. Kjempekoselig å treffe dere igjen. Masse prat og latter og gamle minner. Føler meg liksom gammel når jeg treffer dere igjen, he..he.. blir liksom så mye mimring, men d e jo koselig d dah. Nårvi kom fram fikk vi middag og jeg spilte en omgang RISK sammen med Joar og Helle mens Camilla så på tv. He..he.. Ellers gikk d meste av søndagen m til prating, latter, prating, prating og glemte e å nevne prating. He..he.. =) På mandag var planen at e å Helle skulle tulle rundt på Amfi i Narvik, mens Camilla hadde kjøretime, men da kjørelæreren ringte og måtte utsette kjøretimen te neste dag ble d til at vi alle tre tok en tur på Amfi. Der tulla vi rundt en god stund. Camilla kjøpte seg no mascara og noen t-skjorter og e kjøpte meg en genser. Så gikk vi for å kjøpe oss noe å spise. Namnam, påskeegg med melkekrem er trulig noe av d beste som finnes, eller hva, Camilla? he..he.. =) så fant vi ut at d kanskje var på tide å sjekke busstider hjem,så at d gikk en klokka kvart på tre, altså om et kvarters tid og løp ned te busstasjonen for å rekke d, men der stod d jo ingen buss. Vi venta te klokka va tre, men da d fortsatt ikke hadde kommet noen buss, gikk Camilla for å sjekke d ut og fik beskjed om at den bussen som gikk kvart på tre kun gikk på søndager og at neste buss nå ikke gikk før klokkaa halv syv eller no sånt, hjeeeelp, hva skulle vi gjøre nå?? He..he.. men d ordner seg alltid for snille piker som d så fint heter . Helle foreslo at Camilla kunne prøve å ringe Heidi og Jan Roger som hadde dratt på en aldri så liten fjelltur bare forå sjekke om de kanskje hadde snudd tidligere og m vår flaks var d akkurat d de hadde. Så da fikk vi gratis skyss hjem =)

Da vi kom hjem satt e å Helle og leste litt, mens Camilla tulla på dataen før det var klart for pizza og middag. Etter middag var vi klare på hva vi nå ville. Vi ville ut å bale oss i snøen, så vi ringte te Nina og Ingrid og fikk de med oss ut og opp te ee gapahuk rett i nærheten. Vi tok med oss sitteunderlag og ved så vi kunne grille båll i tillegg til søplesekker og rompeakebrett. Vi koste oss kjempemasse. Først tok vi en tur opp te en akebakke som Camilla og Ingrid hadde laget noen dager i forveien. Kjempeartig å renne ned igjen, da vi først hadde kommet oss til toppen, he..he.. =)=) etterpå fikk vi tent opp et bål og grillet litt pølser og marshmallows, mens vi spiste kakemenn og muffins og ble liksom "røykforgiftet". He..he.. d va vel kanskje litt i overkant, hih..hih.. =)=) men kjempekoselig hadde vi d hvertfall, m masse latter og høylytt prat. He..he.. På tirsdagen våkna e å Helle rundt ni-halv ti og bestemte oss for å ta oss en liten trasketur ned i fjæra før frokost. De andre hadde allerede dratt te byen, så d va bare oss i huset. Camilla var og tok den utsatte kjøretimen blant annet. Trasketuren vår ble litt av en opplevelse, eller hva Helle. Vi var nok ikke helt klar over hvor mye snø det var innover i skogen. Vi var ganske klissvåte på beina begge to da vi kom tilbake huset (faktisk var skoa mine såpass våte at e måtte gå m plastposer på beina på flyturen hjem, he..he.. =)=) vi fikk i oss noe frokost og de andre kom tilbake fra byturen sin. Etter d vard vel egentlig bare for meg å få pakket, tiden hadde jo som vanlig gått så altfor fort mens e va der oppe. Neste gang må e bli litt lenger, he..he.. =)=) Bilturen tebake te flyplassen forløp seg heller ikke helt udramatisk, he..he..hvertfall ble d en ganske dyr tur da vi ble stoppa i fartskontroll rett før Bjerknes, der vi va innom for å hente Camillas kjære, Ole Marius =)=) men e håper dere vet hvor mye e satte pris på at e fikk komme de to dagene til dere, vennskapet m dere betyr enormt mye for meg og også d at vi klarer å holde kontakten så bra. Flyturen hjem gikk overraskende smertefritt, satt ved siden av en skummel og halvsovende tysker, men, men =)=) traff på Hedwig på Gardermoen og vi tok flybussen sammen til bussterminalen. Der kom e meg videre m Sørlandsekspressen og va hjemme litt rundt tolv en gang. Kan nok ærlig immrømme at d va en smule tøft å komme seg på skolen på onsdags mårra jah, og hvertfall m tanke på at vi hadde norskprøve i de to første timene. He..he.. men da norsken og samfunnslæreprøva på torsdagen va unnagjort va d jo klart for helg igjen.

På fredagen va e i Kragerø m Blessing på gospelnight der vi sang sammen m to andre kor; Amazing fra Porsgrunn og Singspiration fra Kragerø. En kjempekoselig kveld m sang og sosialt samvær. Også denne kvelden har e noen bilder av, men ska få lastet de ned når dataen min er litt mer velvillig, hmmmpf, he..he.. lørdag var det 10. mars og Rachels store dag. Selv innbilte hun seg at hun bare skulle en tur på kulturmønstringa sammen med Maria L, Kaja, Eigil og Ingvild (gratulerer med å komme videre på fylkesmønstringa Tale + Henning og Eivind! d va virkelig fortjent + Miriam som fikk stipend) og etterpå ha et lite bursdagsselskap sammen m noen få venner og familien, men vi hadde helt andre planer for den stakkars uvitende jenta, he..he.. Da hun åpnet ytterdøra hjemme hos seg selv stod en hel haug med ungdommer og venner fra Blessing og andre plasser der med sånne tut-tut, blåsegreier og knallerter og skremte vettet av henne, he..he.. du skulle ha sett ansiktsuttrykket ditt dah, Rachel =) men d var en super kveld m mye god mat og sosialt samvær =).

Neste helg var det klart for en ny stor begivenhet. Søndag 18. mars satte e meg på bussen fra Risør til Oslo og videre m buss derfra til Beitostølen og RIDDERRENNET!! Dette var en helttopp uke m masse sosialt samvær og mye fysisk aktivitet. Sov på hytta sammen med Miriam, May-Linda og Tanita og på rom sammen m Miriam, trur nok ho blei en smule sprø av meg etter den uka, he..he.. hvor er mobilen min, Miriam hvor er matkortet mitt, hih..hih.. nei e kan nok ikke skjule at e dessverre er tidenes største rote/surrehue, he..he.. =)=) klarte faktisk å få gjort litt av hvert denne uka, bli brun (i ansiktet vel og merke, heh..heh..), prøve både snowboard og b-ski (ski hvor du sitter fastspent og du har en ledsager som sier hvilken vei du ska svinge og sånn, hih..hih..d va litt skummelt), men d klart gøyeste va vel å prøve snowboard, selv om d ble en hel del knall og fall og blåmerker og stive muskler, he..he.. og for å skryte litt av meg selv fikk e oxo m meg en sølvmedalje på 5 kilometer langrenn, selv om d gikk hakket dårligere på selve rennet på lørdagen, mye takket være sugeføre og bakglatte ski, men, men, det e ikke så mye en kan få gjort m været dessverre =)=) hvertfall en tipp topp uke som gav meg mange fine opplevelser =)=) gleder meg allerede te neste år =)

Men så va d tebake te den tøffe skolehverdagen igjen dah. Mandagen dro vi hele klassen te tingretten i Arendal der vi skulle overvære en rettsak om en fyr som hadde kjørt i påvirket tilstand, men saken ble mye fortere ferdig enn d vi først hadde regnet m for d at tiltalte ikke dukket opp, jah, jah. På tirsdag var det rettslæreinnlevering og på onsdag franskinnlevering. På torsdagen var det tur te Grimstad m KUFA der d va klart for go-cartkjøring og pizza. Kjempetrivelig kveld m full fartpå go-cartbanen som kveldens høydepunkt for de aller fleste, heh..heh. Og så kom fredagen og påskeferien var der. Læx. =)=) På fredagen dro e til Stathelle der e va å besøkte Ida Martine og der vi hadde styremøte m NBfU's region sør. Fy søren, å e gleder meg te vi ska på sykkeltur te Skagen sammen i juni. D kommer te å bli koooongegøy =)=) he..he.. sein kveld ble d oxo gitt, kom oss vel ikke i seng før ca. klokka tre oxo va d opp igjen klokka syv for å rekke toget fra Porsgrunn klokka ti på åtte, he..he.. Derfra var det straka vegen te Hurdal og NBfU's landsmøte. En kjempekoselig kveld m mye gøy og masse koselig prat og kafébesøk på Egon da vi kom tebake te Oslo på søndagen var oxo sinnsykt koselig. Fikk ned en hel 300 grams cheeseburger, he..he.. d hadde dere aldri trodd, hva, he..he.. nei d e vel ingenting som overrasker dere lenger når d gjelder mat og denne jenta her, nei, he..he.. =)=)
D eneste som va litt synd denne helga her va at e gikk glipp av Maria K og Majas 18-årsdags feiring i Songe frikirke på lørdagen. Har titta litt på rundt på bloggene her og d så ut som det var en super feiring og masse gøy. Skulle gjerne vært der, vet dere =)=)

På mandag dro vi te hytta. D va meg, mamma, pappa, Ulrikke og Martine. Deilig å komme seg opp te ødemarka og fullstendig avslapning, langt fra alt som kan kalles elektronikk, fra mobildekning, fra tv-en og fra dataen, he..he.. men nydelig å komme ned te alt sammen igjen oxo da e va vel hjemme langfredag, selv om d e kanskje hadde savnet mest var daglig omgang med min gode venn; dusjen, he..he.. =)=) hytteturen ble mye preget av skiturer både til Steintjønnut, Fagerdalen og ikke minst Møkkagravdalen, he..he.. (ligger en del internhumor bak d navnet, hi..hi..), av kortspilling og sjokoladespising og av familiens Hidle meget sprø og interne humor, he..he.. Dette va Hidle-humor på topp nivå, hi..hi.. =)=)
Nede igjen på fredag, altså og lørdagen brukte jeg og Helene til å kose oss m masse gamle minner og videopptak fra vi va små, he..he.. oxo fikk vi jo påskeegg som vi måtte lete etter oxo, blir aldri for gamle for påskeegg, vettu =)=) på søndagen var vi en tur i kirka og så på Tone og Håkons lille datter Cassandra som ble døpt. Etterpå gikk jeg, mamma og pappa oss en tur te Vakthusheia. På mandag kom Ida hjem sammen med sin kjære, he..he.. =)=) kjempekoselig å treffe storesøss igjen etter at ho hadde klart å strande i Equador en dag lenger enn planlagt, he..he.. men godt du kom deg velberget tilbake til gamlelandet igjen, =)=) andreas blei te tirsdag og ida dro tebake på onsdag, på tirsdag va e hos rachel på bibelstrikk, sinnsykt genialt navn d der, he..he.. der vi så på film (Left Behind) og spiste is og vafler, namnam =)=) dagens store flause klarte e vel å gjøre på hjemveien da e skulle gå fra vestlandsstykket og hjem te viddefjell, oppetter frydendalbakken klarer nemlig skoa mine å hekte seg sammen på en eller annen finurlig måte og der lå jeg som et slips m vondt kne og vond albue, he..he.. halta faktisk i noen dager etter det fallet, hi..hi.. =) så var d tebake på skolen igjen på onsdag. En super påskeferie som jeg sent/aldri vil glemme =)=)

Og i helga har evært på Eidskog i 18-årsdag. Kjempekoselig å treffe dere igjen alle sammen. Bada i badestamp og i sjøen (stolt over meg selv, der, he..he..) e klarte det før du rachel, hi..hi.. Ellers spiste vi taco, kake, sang og hadde musikkquiz og sov generelt veldig lite, he..he..for enkelte vil dette si ingenting, he..he.. =)=)

Ja, som dere ser ble ikke dette akkurat d korteste blogginnlegget, men nå har e jo fått sløst bort noen timer foran dataen i dag oxo, he..he.. =)=) må jo ha noe å gjøre for å slå i hjel tida når en er syk, he..he.. dette er d e har fordrevet de siste månedene m, men fremdeles er d jo mange ting å glede seg til som f.eks min 18-årsdag, e ikke lenge igjen nå, 6. mai folkens, d er dagen d skjer og til min søsters konfirmasjon 1. pinsedag, d blir stas vettu, innimellom d har vi jo oxo 17. mai + en hel haug m fridager, hi..hi.. selv om mye av tida nok også vil gå m te heldagsprøver og siste innspurt på skolen, men da e d jo ikke så lenge te skoleslutt og sommerferie, så jeg har absolutt mye å se fram til i de neste månedene. + at vimå ikke glemme at nå er tippeligaen i gang igjen, noe som vil tilsi at d snart må bli en tur te sør arena om ikke for lenge oxo, he..he.. HEIA START <3<3

Helt til slutt i dette innlegget vil e få benytte anledningen te å gratulere Cecilie S så mye m 18-årsdagen, nå er du blitt stooor jente vettu, lykke til videre i livet og husk at jeg er glad i deg.
Til alle dere andre som har orket å lese hele dette innlegget ønsker jeg dere en fortsatt super og strålende aprildag <3<3