164 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Noen som har en slik eller kan henvise til en nett-side der jeg kan finne det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfaweie Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 1 ta ut girkassa 2 bytt clutch 3 sett inn ny girkasse Nei, seriøst, tror det finnes en tråd her inne om dette. Mener jeg har skrevet inn ang temaet tidligere. Prøv å søk litt på forumet. største utfordringen er nok øverste bolt på starteren, ganske jæ.... å komme til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
164 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Har søkt på forumet, men kan ikke finne noe, ellers takk for tips! Savner å kjøre Alfa må jeg si... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfaweie Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Kan jo prøve å gi deg noen tips, etter hukommelsen.. 1 jekk opp bilen foran og sett støttebukker under 2 ta av v. forhjul, plastinnerskjermer og fjærbein (kassa skal ut denne veien, og fjærbeinet blir i veien om det ikke fjernes.) 3 ta av h.forhjul og plastinnerskjermer 4 skru løs h+v drivaksel (6 unbracoskruer på hver) 5 Demonter luftfilterhuset og festebrakett 6 Ta løs abs- enheten i motorrom og heng den opp i strips for å få den litt unna girkasssa 7 Demonter slavesylinder (3-4 skruer) og heng den til side. ikke nødv å skru av slangen. 8 Skru av bolter på giroverføring (gaffel + stag med foring i enden. Trangt, nås enklest via v. hjulhus) 9 Koble fra batteriet, hvis du ikke har gjort det før 10 Tren på noen nye ukvemsord, du får bruk for de, for nå 11 skal du løsne starteren! 3 skruer.Men eksosmanifold og varmeskjold stenger for all tilgjengelighet. Den øverste/inn mot blokka er den verste. Lønner seg nok å ta ned manifoden først som sist.. Trenger noen forlengere, et flexiledd og en 13mm hylse. Har du flax og mye tålmodighet, kan du klare det uten manifoldfjerning. 12 skru ut boltene som holder girkassa fast til blokka,inkl dekslet nede v. svinghjulet 12,5 Koble av kabler til speedogiver, ryggelys o.l 13 løsne festet mellom kasse og ramme 14 Støtte under motor (garasjejekk, slik at du kan justere høyden) 15 Alt nødvendig løsnet og fjernet- trekk kassa av og ut gjennom hjulhuset. 16 Demonter clutch og monter ny. (Pass på senterering av lamellplate) 17 Da er det på'an igjen, -monter sammen alt! 18 Lykke til! 19 Jeg har gjort denne jobben sjøl på garasjegulvet,det gikk det og! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
164 Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Takker. Den nye girkassa er i hus så da er det bare arbeidslyst som står igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.