NYHETER

Nyheter

Her på  denne siden legges det ut aktuelle nyheter, informasjonsplakater, eventuelle oppussingsarbeider,

eller annet av interesse for våre beboere.

Finner du ikke temaet du ser etter, se fanen "arkiv" eller "beboerhåndbok".

19. april 2024

Stor museplage

Vårt skadedyrfirma har gjennomført kontroll av fellene som er satt ut. Det viser svært stor aktivitet av mus. Ikke særlig hyggelig. 

Det er flere som kaster matrester ut av vinduer og eller balkonger. 

Så er det noen som legger ut mat til fuglene og det er jo for så vidt en god tanke,

men la det bli med tanken!

Vær vennlig, kast ikke matrester ut av vinduer/balkonger, og legg heller ikke ut mat til fuglene. Mus kan føre med seg sykdom.

Du kan se hele rapporten fra Pelias her.

Denne krabaten her har alt for mange brødre. Dessverre.

Lørdag 23. mars 2024

KJØKKENHAGEN

PARKERING

SØPPEL-INNSAMLING

DUGNAD

ÅRSMØTET

ELBIL-LADING

DAGENS MEDDELELSER

Våren er like om hjørnet, og da er det på tide å klargjøre kjøkkenhagen for sesongen. Ta kontakt med Grace Jacobsen på grace@bjornebarstien.no for nærmere info.


Dessverre er det noen som fremdeles ignorerer parkeringsforbudet foran innganger og plener. Det aksepteres overhodet ikke, og styret vil ta visse forholdsregler ovenfor de som bryter forbudet. 

Søppelinnsamling er fastsatt til onsdag 17. april. Nærmere info kommer.

Årets høydepunkt er fastsatt til 6. mai kl. 18.00. Alternativt ved dårlig vær er tirsdag 7. mai kl. 18.00. Mer info legges ut her når tidspunktet nærmer seg.

Årsmøtet avholdes onsdag 10. april kl. 19.30 på Rykkinn seniorsenter. Alle har mottatt sakspapirer fra ABBL, men de kan også lastes ned her.

Velkommen!

Det har vært en større vannlekkasjei garasjeanlegget i nr. 1–21. Det var ett nytt varmtvannsrør som sprakk i en muffeskjøt. Dette har medført til større skader enn først antatt. Vanndamp har trengt inn i elbil-strømskinnene, og flere av skinnene må nå byttes. Det er uvisst når dette blir ferdigstilt, i det det er leveringstid på skinnene. Vi beklager sterkt det inntruffne og håper inderlig ikke det vil ta altfor lang tid.

Mandag 4. mars 2024

Tilbud på ladebokser til NYE elbil-eiere

Styret har fått til en avtale med Bluetec AS om montering av ladebokser i Huseierforeningen. Det blir montert Zaptec Pro, som fikk best i test av NAF.

Tidligere eiere som er berørt av brannen, behøver ikke å foreta seg noe.


Prisen frem til fredag 15. mars er kr. 18.750,00 inkl. mva.

Prisen etter 15. mars er kr. 20.900,00 inkl. mva.


Faktureres direkte fra Bluetec AS. Forbruk faktureres fra ABBL.

Videre informeres om at det kun er Bluetec AS som har enerett på montering av ladere i huseierforeningen.


For bestilling følg denne linken:

https://online2.superoffice.com/Cust24473/CS/scripts/customer.fcgi?action=formFrame&formId=F-USuSMY6F

Onsdag 28. februar 2024

Hundeeiere, husk hundepose! 

Når snøen smelter og våren nærmer seg, dukker det opp unødvendig mye hundemøkk flere steder. I våre vedtekter og husordensregler står det tydelig at hundemøkk skal fjernes. Videre står det også at før hund anskaffes, skal det søkes på spesielt skjema som finnes her under "Husdyrhold".

Det er ikke hyggelig å være den som må rydde opp i slike ting. 

Takk for hjelpen, husk hundepose og rydd opp etter dere. Det blir så mye hyggeligere for oss alle!

God tur!

Lørdag 17. februar 2024

Ladeboks for el-bil i garasjen

Har du el-bil og trenger ladeboks i garasjen, har du nå anledning til å installere ladeboks fra Bluetec A.s.

(Dette gjelder ikke de som hadde ladeboks FØR brannen.)

Henved deg til styret@bjornebarstien.no

så formidler vi det videre

til Bluetec.


Lørdag 17. februar 2024

Strøsandbøtter er utplassert

i alle oppganger

Det er plasert bøtter med strøsand i hver enkelt oppgang. Været er så skiftende at det til tider kan være vanskelig å få strødd raskt nok. Ser du det er glatt, sleng litt grus utenfor din oppgang.

Takk for du bidrar! 

Mandag 12. februar 2024

Parkering foran oppganger og i Hugins vei

PRESISERING: Det er ikke tillat å parkere foran inngangene eller på plener. Det er fremdeles enkelte som ikke respekterer dette. Det er trist at noen få tar seg til rette. Ref. vedtekter.


Vi minner også om at det ikke er særlig lurt å parkere i Hugins vei. Styret fikk respons på sin klage og den enkelte skal ha fått, eller får tilbakebetalt/annulert sitt gebyr. I brevet fra kommunen til den enkelte fremgår det tydelig at det ikke er tillat å parkere i Hugins vei. På bakgrunn av det vil ikke styret engasjere seg i eventuelle parkeringsgebyrer som måtte ilegges. Det er den enkeltes ansvar.


Garasjen åpner i dag torsdag kl. 19.00

Vi fikk i dag brukstillatelse for garasjeanlegget i nr. 1– 21, og den er åpen og kan taes i bruk i dag kl. 19.00! Ved innkjøring vil det bli mye trafikk, så vennligst vis hensyn.


Her kommer endringer og opplysninger om garasjen, som alle må merke seg. NB! Fra dags dato gjelder ikke de hvite parkeringskortene fra Bryn I Borettslag. De kan kastes.

Til slutt ber vi alle hjelpe oss med å ta vare på garasjeanlegget og varsle oss om det oppdages skadeverk eller lignende.


Takk til alle for tålmodighet og forståelse. Det har ikke vært helt enkelt for noen av oss.

 

Styret

Åpning av garasjedør må nå gjøres via app. Det kan IKKE ringes til garasje lenger da 2G nettet utfases.

Før du kan laste ned appen må telefonnummer ditt være registrert i vår base. Har du endret telefonnummer etter brannen 23. oktober 2022 må du sende nummeret til styret@bjornebarstien.no.

Last ned appen, Palgate, på App Store eller Google Play og flg. instruksjonene der.

Trenger du assistanse, ta kontakt med styret på styret@bjornebarstien.noså skal vi hjelpe deg.

Det er installert, som de fleste har fått med seg, ny brann- og røktett dør mellom nr. 13 og 15.

Montert 3 brannvarslingssentraler, røkvarsler, slukkeutstyr, både vannslanger og pulverapparater. Det er montert 9(!) kameraer, hvor tre av de er rettet mot brannvarslingssentralene.


De som hadde elbil-ladere før brannen, får montert lader så snart som råd er.

Som vi har nevnt tidligere kan nye elbil-eiere som ønsker lader henvende seg til styret, med navn tlf., mail, gatenummer og H-nr. Dette gjelder også for nr. 4–8. Montering av ladere kan bare gjøres av det selskapet styret peker ut. Vi må også nevne at det senere vil bli montert brannvarslingssytem i nr. 4–8.

Så må vi minne om at det er strengt forbudt å røyke i garasjen. Den minste røkutvikling vil detekteres av systemet og brann varsles. Det er ikke tillatt og oppbevare annet enn bildekk (mulig det vil endres) og sykler i garasjen. Alt annet blir fjernet uten varsel.

Torsdag 1. februar 2024

29. januar 2024

Fremdriften i garasjen

Slik ser brannporten ut i dag.

Delene er ankommet og er ferdig montert i dag, mandag 29. januar. Når brannporten tilfredsstiller alle myndighetenes krav, vil det umiddelbart sendes søknad om midlertidig brukstillatelse til Bærum kommune.

Vi håper og tror at dette ikke drøyer alt for lenge.


Slik var det etter brannen.

Parkeringsgebyr i Hugins vei

Styret har tidligere sendt klage på parkeringsgebyrene ilagt i Hugins vei. Vi har nå fått svar på klagen, og gebyrene frafalles pga tvilsom skiltbruk. Men vær oppmerksom på at det gjelder de 3 siste ukene! Gebyrene blir refundert den enkelte, eventuelt slettet.


Videre må dere være oppmerksom på at parkering fra nå av ikke vil bli ettergitt!

For å tydeliggjøre; det er IKKE TILLATT å parkere i Hugins vei.


Eventuelle klager må sendes Bærum kommune på parkering@baerum.kommune.no 

og IKKE til styret.

Dere kan, og må lese hele brevet fra Bærum kommune på denne linken

Parkeringsbøter i Hugins vei

16. januar 2024

Varsel om ordinært årsmøte


Ordinært årsmøte er planlagt avholdt onsdag 10.04.2024.

Alle saker som ønskes behandlet på ordinært årsmøte, må være innlevert til styret innen:

Torsdag 10.02.2024.

For å sikre en effektiv og god behandling av saker som ønskes behandlet på ordinært årsmøte

er det ønskelig at:


Det går klart frem at saken ønskes behandlet på ordinært årsmøte

Forslagsstiller formulerer en kort orientering for saken og et konkret forslag til vedtak

For forslag som vil innebære ”større” økonomiske forpliktelser for Bjørnebærstien Huseierforening,

bør det på forhånd, av forslagsstiller, være utredet bl.a. kostnadsoverslag samt informasjon

som gjør det mulig å kunne stemme over forslaget


Hvis en sak anses lite egnet for behandling på ordinært årsmøte, vil styret drøfte med deg om saken

heller bør behandles på et styremøte


Forslag sendes til styrets e-postadresse: styret@bjornebarstien.no


Endelig innkalling følger senere.


Med vennlig hilsen

Bjørnebærstien Huseierforening

Styret

Dagens informasjon

Entreprenørene sliter fremdeles med å finne en løsning på problemet med branndøren. Som tidligere nevnt er døren branntett, men ikke røktett. Vi må jo bare håpe at ekspertene finner en løsning som Branntilsynet og myndighetene kan akseptere, slik at kommunen kan gi oss brukstillatelse. Det er leit men vi har pt ingen konkrete opplysninger om når åpning kan finne sted.


Forøvrig jobbes det med å sette opp ekstra kameraer for å kunne overvåke brannsentralene.

Videre er elektrikere i ferd med å feilsøke strømproblematikken i første etasjene, etter bytte av sikringsskap.

Det er en feil på strømtilførselen til takviftene i nr. 1–5. Dette er en prioritert sak som vi håper kan løses raskt.


Elbil-ladere: Etter en lang og kronglete diskusjon, frem og tilbake, kan styret nå meddele at Gjensidige til slutt har lagt seg flate og erstatter alle elbil-ladere som var montert før brannen. Ladekabel erstattes ikke. Det monteres Zaptec pro. Elbil-eiere har fått beskjed om dette pr. sms. 

Se denne linken om mulighetene med ny ladetype. 

For eventuelt nye elbil-eiere som ønsker lader, ta kontakt på styret@bjornebarstien.no


Ingen kan bestille lader uten å gå gjennom styret! Pga ladesystemet i fellesanlegg må alle ladere være av samme type. Nye lade-eiere vil bli fakturert direkte fra installatør. 

11. januar 2024

Kulda er her, luft riktig!

I leilighetene hos oss er det mekanisk utlufting og da er det nødvendig å ta noen grep. 

Hold ventilene åpne! 

Stenger du alle ventiler om vinteren for å unngå kald trekk, kan luftskiftet i boligen bli for lite. Det kan utvikle seg til å bli en fuktbombe med sopp og kondens på veggene.

Når du lufter om vinteren luft ut kort og intenst. Ha flere vinduer åpne og la den friske luften strømme inn i 5-10 minutter. Åpner du vinduer på begge sider av boligen får du god gjennomtrekk og luften sirkuleres bedre slik at du effektivt får skiftet ut luften.

Dette lufterådet er fra Sintef og bør etterleves. Rådet gjelder også for de med asma.

Problemer med strømstyrken i enkelte oppganger i første etasje

I forbindelse med brannen ble det skiftet sikringsskap i alle første etasjene. Her har det skjedd en feil, som elektrikere jobber med å løse. Videre er det en feilkobling på takviftene i nr. 1–3, som gjør det umulig å justere hastighet, til plage for beboerne. Dette håper vi løser seg raskt.

Garasjeanlegget

I følge siste oppdatering, jobbes det iherdig med å løse problemet med brannporten. Entreprenøren er i kontakt med leverandør for om mulig få en fornuftig løsning på problemet. Branntilsynet og kommunens ingeniører vil ikke under noen omstendigheter åpne før det er montert godkjent og røyktett dør. Brannvarslingssystemet er på plass, og i løpet av uken vil alle kameraer være montert og i drift. Sistnevnte har ingen betydning for brannsikring, og er derfor ikke et risikomoment som forhindrer åpning. Elbil-lading er fremdeles et uønsket problem, men regner med at dette vil løse seg til beste for alle.

Til slutt vil styret påpeke at de gjør alt som står i deres makt for å få garasjen godkjent og åpnet. Men det er altså ikke styret som har den utøvende makt her, det er forsikringsselskapet og de entreprenører de har engasjert. Som sagt, vi gjør hva vi kan!

I mellomtiden pass på i kulda og ta vare på hverandre!


21. desember 2023

Forsinket åpning av garasjen

Utførende entreprenører regnet med at brukstillatelse ville bli gitt, slik at vi kunne åpne garasjen før jul. Dessverre viste de seg at alle sikkerhetskriterier ikke var oppfyllt iht kravene fra Branntilsyn og kommune. De godkjente derfor ikke søknaden om brukstillatelse i denne omgang.

Arbeidet med å oppfylle sikkerhetskravene fortsetter i romjulen.

Vi vil komme med ny informasjon så snart entreprenørene har løst problemet.

 

21. desember 2023

Traktoren er på verksted

Traktoren er for tiden på en etterlengtet og helt nødvendig service/reparasjon. Vi håper den er klar til i morgen. Vi ber om forståelse for at vi ikke kan yte nødvendig brøyteservice i dag, men vi skal gjøre hva vi kan for å håndbrøyte i mellomtiden.

Her støpes fundament til branndrør.

En av tre brannsentraler.

6. desember 2023

Det er lysner i garasjen!

Dessverre er det ikke alltid ting går som vi ønsker her i verden. Heller ikke fremdriften i garasjen. Er det noe vi alle lengter etter, er det vel nettopp å få garasjen ferdigstilt. Som vi tidligere har nevnt, har skadene vært så store at arbeidet betraktes iht lovverket, som ”nybygg”, med de lover og forskrifter som da gjelder.

Det monteres nå 3 brannvarslingssentraler, branndør mellom 13 og 15 nærmer seg montering. Det må monteres ny branndør mellom 5 og 9.  Antatt montert i uke 50.

Til orientering vil det på nyåret også bli montert brannvarslingssentral i nr. 4–8. 

Alle dører i søppelrom/nedgang er montert. Asfaltering i deler av garasjen er ferdig. Hovedstrømtavle er ferdig montert, likeså er TV/internett-kabling ferdig. Skyveporten i garasjen er byttet.

Det gjenstår elbil-lading, men det har ingen innflytelse på ferdigstillelsen.

Styret har liten eller ingen påvirkning på fremdriften. Det er forsikringsselskapet Gjensidige og deres entreprenører som styrer dette. Når det er sagt, er styret meget fornøyd med hvor langt Gjensidige har strukket seg i hele prosessen. Det har vært en omfattende og meget krevende periode, både for entreprenører og oss beboere.

Det viktigste som gjenstår er å teste brannvarslingssystemet og branndører. 

Kommunen vil ikke gi oss brukstillatelse før dette er testet og prøvekjørt.

Vi håper og tror vi kan feire jul med ny garasje.

28. november 2023

HUSLEIEØKNING


Varsel om økning av felleskostnader i Bjørnebærstien Huseierforening.

Styret besluttet i styremøte den 28. november å øke felleskostnadene med 7% med virkning fra 1. januar 2024.

Økningen skyldes økte kostnader på alle varer og tjenester, inkludert betydelige økninger i kommunale avgifter og rentekostnader på Huseierforeningens lån.

I tillegg har det påløpt ekstrakostnader i forbindelse med gjenoppbyggingen etter brannen i garasjeanlegget.


Med vennlig hilsen Bjørnebærstien Huseierforening

14. november:

  • Siste garasjerefusjon fratrekkes husleie for januar med kr. 740,00
  • Gjelder nr. 1–13

INFORMASJON FRA STYRET   30. OKTOBER

GARASJE: Arbeidet går stadig fremover, og her er noen bilder fra garasjen. Til venstre sees reisverket til et søppelrom, så ferdig søppelrom. Videre et oversiktsbilde av garasjen, tatt 28. oktober. Det blir en del utkoblinger av vann, TV/nett osv. Vi informerer på website og via SMS. Følg med!


I SLUTTEN AV UKE 45 VIL TELIA STARTE ARBEIDET MED Å LEGGE NY INFRASTRUKTUR TIL TV- OG INTERNETT-SYSTEMET.

BORTFALL MÅ PÅREGNES!


DERE BLIR KONTAKTET DIREKTE FRA TELIA PÅ SMS OM BORTFALL!

INFORMASJON FRA STYRET pr. 8. OKTOBER

GARASJE • ORDENSREGLER • FORSØPLING • VAKTMESTER • KANDIDATER TIL STYRET

GARASJE: Bærum kommune har godkjent byggesøknaden og nå skjer det mye på en gang. Vi registrerer god fremgang i arbeidet, og siste oppdatering er at overtakelsesdato er satt til 5. desember. 

Vær oppmerksom på at det fremdeles kan komme informasjon om stenging av vann, strøm etc. Info vil sendes som SMS og legges ut her på hjemmesiden: www.bjornebarstien.no

Videre gjør vi oppmerksom på at i sluttfasen vil oppkobling av ny strømtavle og TV- og internett gjøre oss både strømløse og uten nett. Hvor mange timer dette vil vare er pt umulig og si.


UTBETALING av garasjetilskudd, denne gang 1200 kr. fratrekkes november-husleien.

ORDENSREGLER: Det har innkommet klager på støy utover de oppsatte tidspunkter i ordensreglene. Vær vennlig og respekter disse reglene, som du kan se her: 

ordensregler.


BEBOERHÅNDBOK: Her finner du svar på spørsmål om det meste, så som hvordan "bruke ventilasjonen korrekt, om innemiljø, vann- og avløp, kjellerboder, selsjonseier plikter og bruk osv" Beboerhåndbok.

RENOVASJON OG FORSØPLING: Vi hadde satt stor pris på om de oppsatte søppelkassene ble mer brukt. De minste barna er flinkest! Skal du bli kvitt større ting som ikke går i nedkastet, så må du nok selv levere, se her:

Bærum kommune renovasjon.


VAKTMESTER: Huseierforeningen har i lengre tid vært uten vaktmester. Vi ha utlyst stillingen, uten å lykkes. Man må ha sertifikat og noe teknisk innsikt, være forberedt på snøbrøyting tidlig på morgenen osv. Ca. 33% stilling. Om interessert, ta kontakt på styret@bjornebarstien.no


KANDIDATER TIL STYRET: Pga flytting er det en plass ledig i styret som varamann/kvinne fram til årsmøtet im mai 2024.

Vi ønsker også kandiater til styret, generelt, til årsmøte i mai 2024. Kontakt styret@bjornebarstien.no

Informasjon fra styret den 2. august 2023

GARASJESTATUS

Det er malt ned til og med nr. 9. Luktsanering foregår nå i nr. 1, 3 og 5. Når dette er tørket starter man umiddelbart med å male. Litt problem med all fuktighet for tiden, men håper dette tørker opp raskt.

Det er avdekket flere problemer under rehabiliteringen. To av veggene i gammelt søppelrom er råtne og må bygges opp igjen. En dør må skiftes.

Pga brannforskrifter må alle søpppelsjakter mures igjen. Takviftene må demonteres for å lukke utlufting.

Det er funnet avvik i betong fra byggeåret som må repareres. 

Statiker må inn for å kontrollere bæreevnen på betongsøyler ved brannstedet. Her må det også skiftes ut/sprøytes på ny betong.

I tillegg er vi pålagt å skifte hele strømhovedtavlen, en betydelig merkostnad for Huseierforeningen. 

Branndør må innsettes mellom nr. 5 og 9.

Styret er informert av Gjensidige at en del av arbeidene må belastes Huseierforeningen.(Oppbygging av søppelrom, dør, søppelsjaktene og tetting av luftekanal).

Videre jobbes det med elbil-ladere, her er vi i en prosess med Gjensidige og Bluetec om en oppdatert, rimeligere og bedre ladestruktur.

Dessverre betyr det at ferdigstillelse nok må påregnes oktober (2023!) Til tross for forsinkelser, vi får en trygg og oppdatert garasje med god brannsikring.

Så ber vi om at alle som har garasje i nr. 4-8 benytter disse og ikke parkerer ute.

Det er et stort parkeringsproblem, men vi har ikke større parkeringsplass, så vi må prøve å gjøre det beste ut av det og i størst mulig grad hjelpe hverandre. Eneste trøsten er at det vil bli bedre.

Takk for at dere utviser forståelse for problemstillingen.


SØPPEL

Det hensettes stadig søppel utenfor anlegget vårt. Det medfører ekstraarbeid og fare for rotter. Det er alltid noen som ikke vil forstå at søppel skal ned i utkastet! Og, ikke legg igjen navn og adressen din i søppelhaugen!

Til orientering; hver tirsdag kan man levere søppel, møbler og andre store ting ved Rykkinnhallen. Tidspunkt er mellom kl. 17.00 og 20.00.


Informasjon fra styret den 16. juni 2023

Garasjeanlegget og litt om andre ting også

Det avholdes jevnlige byggemøter, og vi kan opplyse om følgende:

Nr. 15-21 er snart ferdig sandblåst, og de fortsetter i nr. 9-13 neste uke. Det blir foretatt borreprøver av betong ved brannstedet i nr. 11, for å finne ut om hvor omfattende betongskadene er, og om hva som må gjøres. 

Malerarbeidet har startet i nr. 19 og de vil male seg nedover i soner. 

Videre arbeider teknikere med å klarlegge og tegne opp arbeidsplaner og beskrive alle byggekrav og søknader, slik at alle krav iht Tec-17 oppfylles.


Elektriske arbeider er påbegynt og i denne forbindelse kan det oppstå "hikke" i strømtilførselen til oppganger og porttelefoner. 

Oppleves dette, vennligst kontakt oss på styret@bjornebarstien.no


Dørlåsene i nr. 1-5 er kontrollert av tekniker og er nå i orden. Vi må dessverre påpeke at det til tider brukes makt på dørene. Det er helt unødvendig, og det koster mye penger å reparere.


For interesserte er det mulig å besikte garasjeanlegget tirsdag 20. juni. Møt opp utenfor garasjepoprten ved nr. 1, kl. 20.00. Info om dette ligger også på facebook.


Info om videre fremdrift vil legges ut om ca. 14 dager.


Kjøkkenhagen ser ut til å være veldig populært, og gruppa samarbeider veldig fint om vanning og andre "gartnerting". I skrivende stund vet ikke webmaster om det er noe ledig, men ta isåfall kontakt med styret for å høre om noe er ledig.


Vi ønsker dere alle en god sommer.




STYRENYTT

28. april 2023







Parkering Bryn Borettslag 1

I forbindelse med garasjebrannen og parkeringsutfordringer hos oss, har Bryn Borettslag 1 vært så greie å tildele oss et antall parkeringsplasser hos dem. Disse plassene er delt ut til våre beboere etter forespørsel, og det er viktig at de av dere som har fått en slik plass, benytter oblatet i vinduet, samt at dere da faktisk benytter parkeringen på Bryn Borettslag 1, og lar andre benytte plassene hos oss. 


Vi har fått tilbakemelding fra Bryn om at det er endel som parkerer på gresset, noe som medfører at plenen der blir ødelagt. Det er svært viktig at vi som gjester respekterer dette, og er påpasselige med å ikke parkere på en slik måte. Det er nok parkeringsplasser, særlig om man parkerer litt lengre bort på parkeringen. Hvis dette ikke tas til etterretning, vil de starte med borttauing av feilparkerte biler - uten varsel og på bileiers regning. Altså; benytt parkeringsoblat og parker KUN på asfalt. 


Dugnad

Endelig ble det vår, og med våren kommer også dugnad. Årets dugnad vil foregå tirsdag 9. mai kl.18, så skriv gjerne datoen inn i kalenderen. Skulle værmeldingen for denne dagen være dårlig, har vi satt alternativ dato torsdag 11. mai kl.18. Ytterligere informasjon vil komme. 


Erstatning for tap av garasjeplass

Gjensidige har nå utbetalt ytterligere en utbetaling av erstatning for tap av garasjeplass ifm brannen. Det vil derfor trekkes fra totalt 4048 kr på JUNI-fakturaen for dem dette gjelder. Dette tilsvarer erstatning for 7 mnd hittil. 


Årsmøte og beboermøte

Minner om Årsmøte med påfølgende beboermøte, torsdag 4. mai, kl.18 på Rykkinn Seniorsenter. Oppfordrer på det sterkeste alle til å delta på dette møtet. En fin møteplass for oss som naboer, og en fin arena til å ta opp saker du lurer på eller annet som gjelder huseierforeningen vår. Som beboere har vi alle et felles ansvar for det som skjer hos oss, og det er viktig at beboere engasjerer seg for at styret skal kunne gjøre en så god jobb som mulig :) 


Ytterligere informasjon om beboermøtet kommer.



Mvh. Styret i Bjørnebæstien Huseierforening


STYRENYTT

28. mars 2023


Garasjer

Noen av dere har kanskje reagert på at det virker som at arbeidet har stått stille i brannutsatt garasjeanlegg. Dessverre har asbestsaneringen avdekket større og mer omfattende skader på bygningsmassen enn først antatt. Det har gjort at Gjensidige har måtte utlyse ytterligere arbeider på anbud, og vi har ventet på at nye avtaler skulle komme på plass. Asbestsaneringen ble gjenopptatt i dag, tirsdag, og er forventet å vare tilsammen 8 dager.


Styret purrer på Gjensidige for å få fortgang i prosesser, men det er begrenset hvilken myndighet vi har i disse prosessene. Det er beklagelig at dette tar så lang tid, og vi har forståelse for beboeres frustrasjon ang dette.


Erstatning for tap av garasjeplass

For de som har krav på erstatning for tap av garasjeplass, vil dette utbetales i form av fratrekk på juni-fakturaen for fellesutgifter. Etter egenandel er trukket fra, dreier dette seg om 1648,48 kr. Dette er for første 3 mnd.


Disse pengene utbetales til seksjonseier, men det er bruker av garasjeplass som har krav på denne erstatningen, da den er ment som en kompensasjon for de som f.eks må leie seg ny plass. Så hvis du leier ut leilighet m/garasjeplass, er dette beløpet ment for leietaker. Vi ber om at eiere og leietakere enes om hvordan dette gjøres opp, enten i form av utbetaling eller fratrekk i leie.

Kjøkkenhagen
Det går mot vår, og det betyr at vi snart kan begynne å grave litt i jorda igjen. Det er ønskelig at de som er interessert i å ha pallekarm i kjøkkenhagen, melder sin interesse til styret på mail. Dette gjelder også for dere som hadde pallekarmer i fjor. Minner om at dette kun er et tilbud til beboere i Bjørnebærstien Huseierforening. 


Skadedyr og mating av fugler

Det observeres daglig store mengder brød, fuglefrø og andre

matrester mellom blokk 8 og 10. Det er en god tanke å mate

småfuglene nå på vinterstid, men vi får stadige rapporter fra

PELIAS om at det er stor aktivitet av skadedyr her hos oss.

Dvs mus og rotter. Søppel og matrester på bakkenivå er største

bidragsyter til dette problemet. Vi ber derfor innstendig om at

man IKKE MATER FUGLER. Dette står også i vedtektene.

Ser du noen legge ut mat til fuglene, setter vi pris på om dere

minner om disse bestemmelsene, evt kontakter styret slik at vi

kan få informert de som legger ut maten om dette.


Søppelinnsamling

Årets søppelinnsamling vil finne sted fredag 21. april. Søppel kan

settes ut fra torsdag 20. april kl.16. Eget infoskriv om dette kommer.





Mvh. Styret i Bjørnebæstien huseierforening


STYRENYTT

22. februar 2023


Garasjer

Arbeidet i garasjene er omsider i gang. Tidsestimatet for arbeidet er pr nå som følger:


  • Uke 5/6 • Befaring leiligheter og kartlegging omfang sot • Miljøkartlegging
  • Uke 6/7 • Tetting sprekker og gjennomføringer himling garasje. Ferdigstille innbo
  • Uke 7/9 • Oppstart og gjennomføring asbestsanering
  • Uke 10 – 20 • Saneringsarbeider garasje • Estimert sluttkontroll sanering
  • Uke 20 – 27 • Maling og istandsettelse garasje • El-installasjon • Vvs og ventilasjon
  • Uke 27 • Sluttbefaring og overlevering garasjeanlegg


Nå holder de på med asbestsanering, og vi ber om at alle respekterer sperringer ned til garasjekjeller i nr.1-13, og lar plastdekket være i fred. 

I forbindelse med saneringen, er det ekstra viktig at dere som bor i nr 1-13 tenker på inneklima. Alle lufteventiler må være åpne, det være seg ventiler på bad/vaskerom/i vinduer/på yttervegger.


Erstatning for tap av garasjeplass

Forsikringsselskapet har vedtatt en erstatning for tap av garasjeplass pålydende kr 600 pr måned. Vi venter på videre informasjon fra ABBL om hvordan denne utbetalingen vil bli gjennomført til beboerne, men dette kommer vi tilbake til når vi vet mer.


UTHENTING AV EIENDELER FRA BRANNGARASJE


HAR DU EIENDELER PÅ DIN GARASJEPLASS DU SKAL TA VARE PÅ?


Til uken starter arbeidet med oppussing av brannskadet garasjeanlegg. I den forbindelse må anlegget tømmes for gjenværende gjenstander. Hvis du har ting stående på din plass om du ønsker å inspisere/ta vare på, må dette gjøres/hentes ut søndag 29/1 mellom kl.17 og 18. 


Styremedlemmer vil stå ved inngangene til garasjen og dele ut masker til de av dere som skal inn i garasjen. 


Gjenværende eiendeler blir kastet mandag 30/1.


Mvh. Styret i bjørnebæstien huseierforening

STYREINFORMASJON

23. januar

Garasjer

Ny informasjon kommer, men vi venter på informasjon fra partene som skal utføre det videre arbeidet i garasjene.


Årsmøte

Varsel om årsmøte er sendt ut til alle pr. mail. Frist for å melde inn saker til årsmøtet er 15.02.23. Årets møte vil foregå med fysisk oppmøte, ikke digitalt, slik vi har hatt det de siste årene. Vi ser frem til å treffe medbeboere ansikt til ansikt for å diskutere små og store saker som opptar sameiet vårt.


Parkering og bilkjøring

Vi har full forståelse for at parkeringssituasjonen er krevende nå. Derfor er det viktig at vi alle tar hensyn for å gjøre dette enklest mulig for alle. Har du garasjeplass inne - vær så snill å benytt deg av denne fremfor å ta opp plass på uteparkeringen. Har du fått midlertidig parkeringsbevis for parkeringen til Bryn 1, vennligst IKKE parker på vår uteparkering, men gi plass til andre. Alle har tidligere fått utdelt parkeringsbevis for å bruke på vår parkering. Vi ber dere om å benytte disse, slik at vi lettere kan ha kontroll med hvilke biler som har tillatelse til å parkere og ikke på vårt område. 


Selv om det er vanskelig med parkering, er det ikke tillatt å parkere i stikkveiene inn til oppgangene i Bjørnebærstien. Utrykningskjøretøy MÅ ha fri tilgang til alle oppganger til enhver tid. Parkering her vil bli tauet bort på bileiers regning.


Det er mye bilkjøring i Bjørnebærstien for tiden. Vi minner om at dette er en bilfri gate, og at bilkjøring må begrenses til et minimum. 


Porttelefoner

Om noen ikke skulle ha fått det med seg, så er nå porttelefonsystemet i 9 og 11 oppe og går igjen :) Det jobbes med å ordne dette i nr 13 også.


Mvh styret i Bjørnebærstien huseierforening

STYREINFORMASJON

11. desember 


Hva skjer i garasjen?

Det er lite pågående arbeid i garasjen per nå. Grunnen til det er at huseierforeningens forsikringsselskap har lagt den gjenstående jobben ut på anbud, og vi venter på en avklaring ang hvem som skal utføre dette arbeidet. 

Mange lurer også på hva som er brannårsaken, og her har vi dessverre fortsatt lite nytt å komme med. Vi venter på svar fra politi/brannvesen/forsikringsselskap ang hva som er konklusjonen her. Fortsatt er det ikke adgang for våre beboere i brannutsatt garasjeanlegg.


TV/Internett

Som nok de fleste har fått med seg, er midlertidig løsning for TV/internett fra Telia iferd med å komme på plass. Dog fortsatt noe innkjøringsproblemer her, men vi håper på snarlig løsning av dette. Prøv gjerne en restart av utstyret ditt, hvor du også drar ut strømmen. Takk for tålmodigheten.


Jul i Bjørnebæstien

Vi håper alle, til tross for manglende tv/internett, har en hyggelig førjulstid. I den forbindelse ønsker vi å komme med noen vennlige påminnelser som er aktuelle for juletiden:


RENS AV SLUK OG AVLØP

Med jula kommer også feit mat, noe som har lett for å tette rørene våre. Som beboer er du selv ansvarlig for å vedlikeholde rørende i leiligheten. Sørg for å bruke et middel som ikke skader plastrør.


BRANNSIKKERHET

Desember er årets verste måned når det kommer til branntilfeller. Med vår garasjebrann friskt i minnet (her heldigvis kun materielle skader), ønsker vi å oppfordre alle våre beboere til å ha et fokus på brannsikkerhet og brannforebygging. Gjør deg kjent med vår Branninstruks som du finner i Beboerhåndboken her på hjemmesiden vår. Se hva du som seksjonseier har ansvar for i din leilighet, hva gjelder røykvarslere, slukkingsutstyr og rømningsveier. Ikke gå fra levende lys, og vurdere å slukke annen julebelysning om natten. Skift batterier i røykvaslere om nødvendig.


SØPPEL/AVFALL

Holder du på med juleopprydning, og har avfall du skulle kvittet deg med, men som ikke kan kastes i vårt sorteringsannlegg? Benytt deg av "Isi på hjul". Dette er et kjempefint tilbud fra Bærum kommune. Her kan du levere avfall ved Rykkinnhallen på tirsdager. Gå inn på linken HER for å lese mer om tilbudet.


Når dere etterhvert skal kvitte dere med gavepapir, minner vi om at det meste av dette sorteres som restavfall.


NYTTÅRSAFTEN

Ved midnatt nyttårsaften vil det i regi av styret bli sendt opp raketter, samt bli servering av varm gløgg og pepperkaker ute. Vi ønsker alle beboere hjertelig velkommen til å samles sammen ute for å ønske det nye året velkommen.


Styret i Bjørnebærstien Huseierforening

 

INFORMASJON TORSDAG 24. NOVEMBER


TV/INTERNETT

Arbeidet med å få opp TV/internett er i full gang. Som vi har sagt flere ganger tidligere, det er svært omfattende arbeid med å få opp systemet igjen. Fordelingsbokser, fiberkabler og dataskap er oppbrent. Alle deler er bestilt og er på plass. Beklageligvis har styret fått mange klager og henvendelser om at dette er "quickfix". Slik er det ikke. Styret, og Netel (Telia), må forholde seg tii de bestemmelsene som regulerer slik virksomhet.

Netel har anslått at vi vil få opp hele systemet i løpet av 2—3 uker.

Denne infoen er også sendt hver enkelt beboer, både som SMS og mail, utifra de opplysninger om rett tlf og mailadresse som den enkelte har oppgitt til ABBL/styret.

Så snart styret får mer informasjon om pågående arbeid i forbindelse med brannen legger vi det umiddelbart ut på hjemmesiden. Vær oppdatert, sjekk hjemmesiden!

Vi gjør oppmerksom på at alle styremedlemmer er i full jobb og kan således ikke alltid svare med en gang. Vennligst ikke ring, bruk mail styret@bjornebarstien.no

På forhånd takk.



Mvh Styret i Bjørnebærstien Huseierforening

INFORMASJON VEDRØRENDE  FORSIKRING
Lørdag 19. november



Det har vært mange uklarheter rundt hva de ulike forsikringene skal dekke, og hvilke forsikringer som skal dekke hva. Vi har fått flere tilbakemeldinger fra beboere hvor deres innboforsikring hevder at huseierforeningens forsikring skal dekke utgifter for bokostnader man har hatt i forbindelse med brannen. Vi har ventet på tilbakemelding fra Gjensidige (huseierforeningens forsikringsselskap) ang dette,og har nå fått svar. Gjensidige dekker IKKE utgifter den enkelte har hatt relatert til brannen. Dette skal dekkes av innboforsikringen. Gjensidige har laget en oversikt som gir klarhet i hvem som skal dekke hva - se under. Du som beboer selv er ansvarlig for å ha egne forsikringer i orden, som forsikring av selve leiligheten. Gjensidige dekker kostnader på skader av fellesarealer, samt utvendig bygningsmasse.



INFORMASJON FRA GJENSIDIGE:

Bygningens forsikring i Gjensidige:

Denne forsikringen dekker alle kostnader knyttet til å sette bygningen tilbake til samme eller i det vestlige samme stand den hadde umiddelbart før brannskaden inntraff. I dette ligger blant annet kostnader til vask, luktfjering og oppmaling av garasjeanlegg. I tillegg kommer nødvendige kostnader knyttet til reparasjon/reetablering av infrastruktur som el. anlegg, fiber, VVS etc. som ble skadet som en følge av brannen.


Det er også gjort en avtale med Telia for å etablere en midlertidig løsning for data og TV signaler.


Bygningens forsikringen dekker også nødvendig nedvask og luktfjerning i fellesarealer og de leiligheter som har blitt påført røyk og sotskader.


Den enkeltes innboforsikring:

Denne dekker skade på private eiendeler (innbo/løsøre) tilhørende den enkelte beboer. Dette gjelder løse gjenstander i den enkeltes leielighet eller ting beboere hadde lagret i garasjeanlegget. Eventuelle merutgifter til opphold utenfor hjemmet, eller andre merkostnader den enkelte beboer kan dokumentere at de er blitt påført, må rettes til det selskap hvor man har forsikret sitt innbo/løsøre.


Elbillader som er montert og betalt av seksjoneier skal dekkes av innboforsikring


Den enkeltes bilforsikring:

Bilforsikringen dekker nødvendige kostnader knyttet til rengjøring og uttransportering av skadet motorvogn. Videre vil denne også dekke andre nødvendige reparasjoner som følge av brannen. (litt avhengig av hvilken forsikringsdekning man har på bilen – dette må sjekkes med det selskap som har bilen forsikret) For de som eventulet hadde lagret dekk (sommer/vinter) i garasjekjelleren vil også måtte rette krav på disse til bilforsikrings selskapet. Bilforsikringen dekker ett sett dekk m/felger i tillegg til de som var påmontert bilen. Noen bilforsikringer er gode nok til og dekke ettermontert og betalt EL-bil lader av bileier.



MVH STYRET


INFORMASJON ONSDAG 16. NOVEMBER

GARASJENE

Bilene er i ferd med å taes ut av garasjen, og det vil bli vanskelig med parkeringsplasser i området. Avskiltede og ikke kjørbare biler tillates IKKE å parkeres på felles parkeringsplass! De vil omgående bli fjernet. Regning sendes eier.

I den situasjonen vi er i nå, må vi alle ta hensyn til hverandre. Et lite smil i en traurig hverdag vil alltid lyse opp!

Styret har ingen kontroll over skadede biler, slik at henvendelser om bil etc må rettes til eget forsikringsselskap. Enkelte krever at Huseierforeningen skal dekke deres egenandel, men slik fungerer det ikke, og alle krav om dette vil avvises. Det er du som har tegnet angjeldende forsikring og burde være klar over hva forsikringen din dekker.


FREMDRIFT

Rehabliteringsarbeidet vil ta lang tid. Det må innhentes anbud på arbeidet (Gjensidige) før igangsettelse, men vi påregner at dette vil skje raskt. 


TV/INTERNETT

Det jobbes med å få satt opp en midlertidig løsning. Teknikerne har først nå fått anledning til å gå inn for å starte arbeidet. Det må graves nye fiberkabler fra hovedpunktet i Tyttebærstien, samt kjerneborre i garasjeveggene for så å koble seg på dagens kabler, som er i hver oppgang. Dessverre vil det ta tid og pr. nå er det ikke mulig for å gi et tidsperspektiv.


BALKONGER

Det er flere balkonger som har fått sotnedslag, og Polygon er ferd med å vaske ned balkongene. Ta eventuelt kontakt med ditt hjemforsikringsselskap eventuelt Polygon for nedvasking. Dette gjelder 13 og 11, muligens noe også i 9. Alle skal ha hatt besøk av Polygon for overflatesjekk.


OPPGANGER OG RINGETABLÅ

Oppgangene har fått lys, og de er vasket. Ringetablåene fungerer fremdeles ikke, og det er usikkert om når dette vil være i orden. Brikker vil ikke fungere enn så lenge, nøkler må brukes. Sørg for at utgangsdøren er låst. Ventilasjonen er påsatt, og det er viktig at ventilasjonen brukes riktig. Se beboerhåndbok på hjemmesidene.


HJEMMESIDENE

Alle informasjon legges ut på hjemmesiden. Her finner du også alle vedtekter, ordensregler og ikke minst beboerhåndboken. Her finner du svaret på det meste.

Videre er det noen som har reservert seg mot digital informasjon. Har du gjoert det kan du gå glipp av viktig informasjon og meldinger i en gitt, viktig, situasjon.


TAKENE I NR. 4—8

Taket er nå ferdigstilt, og det er godt utført arbeid. Taket er konstruert slik at man har mulighet for å installere solceller, når økonomien skulle tillate det. Vi er nå sikre på at lekkasjen til leiligheten er en saga blott. Levetid på taket er beregnet til ca. 50 år.


Til slutt vil vi takke alle beboerne for forståelse og samarbeid i denne perioden. Det vil bli bedre. 


Mvh Styret i Bjørnebærstien Huseierforening

OPPDATERING ANG. GARASJESITUASJONEN

9.11.22

ALVORLIG BRANN

Vi har inntrykk av at endel ikke forstår omfanget og alvorligheten av brannen vi har hatt i vårt garasjeanlegg. Vi må derfor fortsatt innstendig minne om at det er STRENGT FORBUDT å bevege seg inn i garasjekjelleren under nr.1-13. Dette er for deres egen sikkerhet og helses skyld, da det enda er høye verdier av svært giftige gasser.


Det meste av infrastruktur under nr 9, 11 og 13 er totalt ødelagt, og det er store røyk- og sotskader i hele anlegget (se bilder under). Strømforsyningen i hele blokken er helt eller delvis ødelagt. Vi har fått estimert at arbeidet med sanering og reparasjoner vil kunne strekke seg helt til våren/sommeren 2023.


Prioritet har vært å få strøm til leiligheter, varmtvann, oppganger og brannvarsling. Fremdeles gjenstår det å få frem strøm til siste halvpart av beredere til varmtvann til både Bjørnebærstien Huseierforening og Sameiet. Det gjenstår også å få strøm til ventilasjon i nr 9,11 og 13. 



TV/INTERNETT - Gledelig nyhet!

Vi forstår at internett og tv er viktig, men slik situasjonen er pr nå, er det ikke mulig å prioritere/begynne på dette arbeidet nede i garasjekjelleren. Styret, ved styreleder Arild, har vært i tett dialog med Telia, og det er nå avgjort at Telia vil sette opp en midlertidig løsning for levering av internett. Vi kommer tilbake med mer informasjon om dette når løsningen er klar.



PARKERING:
Vi ber om at alle som bor i nr. 4, 6 og 8 benytter sine plasser i garasjeanlegget, for de som har. Har du en plass som ikke er i bruk? Hva med å låne/leie den ut til en nabo i vinter? Her må vi samarbeidet for å gjøre parkering lettest mulig for alle. 

Vi har som tidligere nevnt fått noen parkeringsplasser av Bryn 1 Borettslag. Vi har fortsatt noen parkeringsbevis igjen, så meld din interesse til styret dersom du er interessert. Førstemann til mølla for de siste bevisene. Det holder ikke å bruke våre egne parkeringsbevis, man risikerer da borttauing. 



VIDERE FREMDRIFT:

Polygon har begynt sanering av våre garasjer. Dette vil, som nevnt over, ta tid. Fint om alle som har registrert skade på bil og fått et skadenummer, sender sitt forsikringsselskap en mail og ber de kontakte:
Yngve Johnsen hos Polygon
95721047
yngve.johnsen@polygongroup.com

Dette for å avtale når biler kan hentes ut.


Styret har ingen innflytelse over fremdriften og arbeidet i brannutsatt garasje, dette gjøres av fagfolk. Vi ber om forståelse for dette, men svarer etter beste evne på spørsmål fra våre beboere.



UBEBOELIG LEILIGHET:
For dere som ikke kunne bo i leilighetene deres grunnet fravær av strøm og varmtvann og har hatt utgifter ifm dette. Endel har fått tilbakemelding fra deres forsikringsselskaper om at det er huseierforeningens forsikringsselskap som må ta stilling til dette. Vi har sendt forespørsel til Gjensidige ang dette, og venter på videre avklaring. Vi kommer tilbake med mer informasjon når vi vet mer.



Mvh. Styret i Bjørnebærstien Huseierforening



INFORMASJON LØRDAG 29. OKTOBER

RETTELSE TV/INTERNETT

Det viser seg at mobilt bredbånd ikke er kraftig nok til å få opp TV-sendingene. Imidlertid finnes andre løsninger som kan brukes. V nevner AppleTV og Chromecast. Forespør i forretningene, løsningen er ikke kostbare. Vi beklager.

Desverre ser det ut til at internett- og TV-forbindelsen ikke kommer opp med det første.


VARMTVANN:

Varmtvannet er tilbake, men med svært redusert effekt. Foreløpig er kun 3 av 6 beredere oppe å går. Det må legges en tilleggskabel for få full effekt, og det kan ta litt tid.

I mellomtiden ber vi dere være sparsommelig med varmtvannet, slik at alle kan få litt. 


LYS I OPPGANGENE:

Det er nå "full lyssetting" i oppgangene. Røklukene er også kontrollert og i orden. Imidlertid er ringetablåene ikke i drift. Dette blir reparert så snart garasjen blir erklært uten giftstoffer.

Det er da ikke lenger nødvendig med brannvakt.


PARKERING:

Vi informerer nok en gang om at vi har 20 parkeringskort til parkeringsplassen i Leirdueveien som disponeres av Bryn I Borettslag. Som vi nevnte i går, må de som er interressert sende mail til styret@bjornebarstien.no for å være med på trekningen. Ganske forunderlig at svært få har meldt sin interresse. Da ser det ikke ut til at vi har parkeringsproblemer! 

Ny frist til i morgen, søndag kl. 14.00.


KONTROLL AV LUFTKVALITET I NR. 11 OG 13:

Flere vil få besøk av kontrollører i dag lørdag. De vil inn for å ta luftprøver.

Bare slik at dere er oppmerksom.


VIDERE FREMDRIFT:

Her har ikke styret noen innflytelse. Det er politiet og Polygon som sitter i førersete og styrer videre arbeid fremover. Det vi med sikkerhet kan si er at rehabiliteringen vil ta laaang tid. Og det blir kostbart.


FACEBOOK:

Vi kan ikke gjenta det ofte nok; hjemmesidene er det stedet hvor den korrekte informasjonen vil finnes. Facebooksiden er et "hjelpehjul". 


Håper at dere alle får en fin og hyggelig weekend etter en strabasiøs uke.


Mvh Styret i Bjørnebærstien Huseierforening

INFORMASJON FREDAG 28. OKTOBER

PARKERING:

Styret har fått til en avtale med Bryn I Borettslag om 20 parkeringsplasser på den store plassen ved Leirdueveien, noe vi er svært takknemlig for.

Vi følger rettferdighetsprinsippet og foretar en loddtrekning blandt de som ønsker plass. Meld din interresse ved å sende mail til styret@bjornebarstien.no. De uttrukne får et parkeringskort, som alltid må ligge synlig i bilen når du parkerer der. Vi har fått klar beskjed fra Bryn I om at biler UTEN PARKERINGSKORT BLIR TAUET BORT UTEN VARSEL! Nå er dere advart.


Beboere i 4–8 kan ikke parkere ute, dere skal bruke garasjeplassen. Oppdages dette, taues de bort uten varsel. Bruk parkeringskortet. Så har vi sett at noen "holder av" parkeringsplass ved å sperre av. I den situasjonen vi er i nå, er det nødvendig at vi tar hensyn, og ikke blir for "bredskuldret".


Videre jobber vi med en avtale med KI-senteret om parkering. Om vi får det til er usikkert.


FORSIKRING:

For ordens skyld, bilskade går på din bilforsikring. Skade på fryser, kjøleskap, elbillader eventuelt hotellopphold som følge av brannen, går på hjemmets forsikring.

Huseierforeningens forsikring gjelder kun for bygningsmassen og ikke noe av det ovennevnte.


VAKTHOLD:

Det er ikke trappelys i nr. 9–13, og utgangsdørene er åpne. Inntil videre er det hver natt brannvakt fra Securitas utenfor oppgangene. Dere kan sove trygt.


TV/INTERNETT:

Det er store skader på fiberkablene. Det kan ta lang tid før dette er oppe å går igjen. Situasjonen er den at det er så høye verdier av giftgasser i garasjen, at kun høyt kvalfiserte teknikere med verneutstyr kan gå ned. Telia gjør så godt de kan. Man kan kjøpe mobilt bredbånd, så får dere både internett og TV.

Prisen varierer alt etter hvor du er kunde på mobil.

Denne siden blir nå redigert via mobilt bredbånd og det fungerer utmerket.


BILER:

Polygon styrer fremdriften om hvordan man tar ut biler. Planen er at når giftgassene er lave nok, blir bilen spylt utvendig i garasjen. Deretter får forsikringsselskapene melding om at din bil kan hentes ut med kranbil. Du skal ikke foreta deg noe som helst før selskapet ditt tar kontakt.

Noen ladebokser for elbil er skadet. I og med at ingen foreløpig kan gå ned i garasjen å sjekke, ta forbehold når du melder skade til selskapet. Slik skade skal gå på hjemforsikringen.


VARMTVANN:

Det jobbes iherdig med å ferdigstille tilkobling til varmtvann. Det er en intrikat oppkobling og må foretas gradvis.

Ikke skru på varmtvannskrana for å sjekke om det er varmt. Gjør alle det, vil det ta enda lenger tid før vannet blir varmt. Vær gjerrig på varmtvann, ta korte dusjer. Har du koblet vaske- og oppvaskmaskin til varmtvannet er dette fy, fy! Gjør du dette, får du faktsk dårligere vaskeresultat og du forsyner deg av fellesskapets goder.


GENERELL BRANNSIKKERHET:

Det er i enkelte oppganger svært uryddig og til tider lagret brannfarlige ting. Det er uforståelig at man ikke tar mer hensyn til sikkerhet. Under trappen er det kun tillatt å lagre barnevogner i bruk og hjelpemidler for bevegelseshemmede.


TILFLUKTSROM:

Styret minner om at det ikke er tillatt å hensette møbler, dekk eller andre ting som hindrer tilgang til tilfluktsrommet.


GENERELT:

Styret har jobbet knallhardt opp mot politi, brannvesen, elektrikere, Polygon og andre nødvendige etater. All informasjon og fremdrift som vi får fra politi, brannvesen og Polygon er viderformidlet til dere, når vi har hatt tilgang på nett. Og fremdeles skal vi informere dere så godt vi kan. 

Sjekk jevnlig web-sidene og Facebook-gruppa for informasjon.

Rehabiliteringen vil ta veldig lang tid.

Videre vil vi takke alle beboere for tålmodighet og forståelse for alles ve og vel og at dere har tatt vare på hverandre. Så er vi oppriktig glad fore at ingen personer ble skadet.

Til slutt også en stor takk til alle blålysetater, teknkere fra Ørnulf Wiig og Polygon.

Dere har gjort en strålende jobb.


Med vennlig hilsen

Styret i Bjørnebærstien Huseierforening





INFO ANG GARASJEBRANN






TIL BERØRTE BILEIERE


Til alle beboere i Bjørnebæstien 1,3,5,9,11 og 13 med bil stående i garasjen. Arbeidet med sanering av garasjeanlegget skal snart i gang, og bilene må derfor ut av garasjen. Grunnet svært giftige gasser og sot er det strengt forbudt for annet enn fagfolk å bevege seg inn der nede, og bilene må flyttes av dem. Derfor trenger vi å samle inn info og bilnøkler fra alle beboere som har bil stående der. Styret kommer til å gå en runde rundt til leilighetene onsdag 26/10 ca kl.20 med et skjema som fylles ut av bileiere og samler da inn bilnøklene. For de som har mulighet til å printe ut skjema hjemme eller på jobb, finner du skjemaet her. Informasjonen som skal fylles inn er 
NAVN   OPPGANG OG H-NR    BILREG.NR   FORSIKRINGSSELSKAP   POLICENR    SKADENR (for de som har meldt inn skade på bil). Vi setter pris på om dere har denne informasjonen klar når vi kommer. 


Vi minner igjen på at det er viktig at dere som har bil stående i garasjen tar kontakt med deres forsikringsselskap for å melde om skaden. 


Har du ting du lurer på, skal vi svare så godt vi kan på dette i morgen når vi går rundt, eller ta kontakt med styret via mail eller telefon. 


Mvh STYRET


INFO ANG. GARASJEBRANN


KJÆRE ALLE BEBOERE I BJØRNEBÆSTIEN HUSEIERFORENING


Vi er mange som nå er berørte etter brann i garasjen natt til søndag 23.10. 

Alle i 1 - 13 er uten varmtvann og internett/TV. Nr 11 og 13 er i tillegg uten strøm.

Det jobbes på spreng for å få dette opp og gå så fort som mulig, og førsteprioritet er strøm til nr. 11 og 13. Vi håper at dette kan komme på plass allerede i dag, men vi kan ikke love det helt sikkert. Dernest er prioriteten at alle får tilbake varmtvann, men vi vet foreløpig ikke når dette kan være på plass. Vi vil holde dere fortløpende orienterte. 


I garasjeanlegget holder nå politi og brannvesen på med sine tekniske undersøkelser for å finne ut av hva som er årsak til brannen. Deretter må garasjeanlegget gjennom omfattende oppryddingsarbeid, da det nå er helsefarlig å oppholde seg der inne. Det er altså ikke mulig for beboere å få tilgang her enda. Vi er usikre på hvor lang tid dette vil ta, men skal holde dere oppdaterte så godt vi kan. 


Alle berørte bileiere må kontakte sitt forsikringsselskap for å melde om skade. Hvis strømløse leiligheter fører til kostnader, er det den enkeltes innboforsikring som er gjeldende. Bluetec er varslet mtp ladeboksene til elbiler. Det er firmaet Ørnulf Wiig som jobber med strøm og røykvarslingsanlegg for øvrig.


Vi takker for tålmodigheten, og besvarer alle henvendelser etter beste evne så fort vi har mulighet. 


Mvh. Styret

STYRENYTT
MAI 2022, BJØRNEBÆRSTIEN HUSEIERFORENING



GARASJEVASK

Førstkommende fredag, 27.05, er det tid for garasjevask. Alle biler må være fjernet og plassen din være ryddet innen kl.07.30. Man må ikke kjøre inn i garasjen igjen før vaskefirmaet er ferdig og sperringene fjernet. Styret eller vaskefirma tar ikke ansvar for gjenstander som måtte bli skadet under vasken.


KJØKKENHAGEN

Kjøkkenhagen begynner å ta form. Pr. nå har vi 14 plantekasser. Ønsker du deg en kasse til å dyrke i? Vi har fortsatt noen ledige. Ta kontakt med styret på mail styret@bjornebarstien.no eller ta kontakt med Sigrid på sigrid@bjornebarstien.no/ 90796006. Det er førstemann til mølla som gjelder. Frist for å melde inn ønske om plantekasse er førstkommende fredag(27.05)


Do you wish to grow your own vegetables, herbs, flowers etc in our new garden area? Contact the board by e-mail styret@bjornebarstien.no or contact Sigrid on sigrid@bjornebarstien.no/90796006. Deadline for this is friday 27.05.


ÅRSMØTE

Innkalling til årsmøte vil komme innen kort tid.




Tusen takk til alle som stilte opp på årets dugnad 11.mai!

STYRENYTT

MARS 2022, BJØRNEBÆRSTIEN HUSEIERFORENING






Hei alle sammen. Her kommer det litt info om noen av vårens planer:



SØPPELINNSAMLING

Årets søppelinnsamling blir TORSDAG 21. APRIL. Det vil være mulig å sette ut søppel fra onsdag 20. april kl.16. Døra ned til bodene vil bli låst opp i forkant. Mer info om hvordan søppelinnsamlingen vil foregå kommer. 


KJØKKENHAGE

Den gamle lekeplassen skal bli kjøkkenhage. Beboere har meldt seg på i ønske om å bidra til utforming av plassen. Er det flere som kunne tenke seg å bidra? Ta kontakt med styret@bjornebarstien.no , så oppretter vi en arbeidsgruppe for dette. Dette tror vi kan bli et hyggelig samlingspunkt for våre beboere.


DUGNAD
Årets dugnad er satt til TIRSDAG 10. MAI. Alternativt kan den flyttes til onsdag 11.mai hvis været taler for dette. Vi ser an værmeldingene når det nærmer seg. Mer info kommer.


VARAMEDLEM
Styret trenger et nytt varamedlem. Som varamedlem får du:


-
Innblikk i hva som foregår i styret

- Mulighet til å påta seg ulike oppgaver for styret hvis ønskelig

- Adgang til styremøter for å holde seg orientert og for å si sin mening

- Delta på styremøtet med stemmerett når noen av medlemmene er forhindret i å komme.


Det er ikke skummelt å være varamedlem i styret. Man har ingen pålagte oppgaver eller ansvar annet enn å være oppdatert på styrets aktivitet. Kunne du tenkte seg denne oppgaven? Ta kontakt med oss på styret@bjornebarstien.no




STYRENYTT

FEBRUAR 2022, BJØRNEBÆRSTIEN HUSEIERFORENING


VAKTMESTER

Vi er fortsatt uten vaktmester i huseierforeningen. Per nå er styreleder Arild vikar, men han kan ikke fortsette i lengden. Vaktmester hos oss utgjør en 33% stilling. Kunne du, eller vet du om noen som kunne tenke seg denne jobben? Den innebærer tømming og plukking av søppel, bytte av lyspærer, gress- og kantklipping i sommersesong, snøbrøyting og strøing i vintersesong, pluss andre mindre vedlikeholdsoppgaver. Ta kontakt med styret på mail dersom du er interessert i dette.


VIL DU VÆRE MED I STYRET?

Som styremedlem får du god innsikt i hva som skjer i huseierforeningen, samt god mulighet til å påvirke hvordan vi skal ha det her hos oss. Ved kommende årsmøte er mulig å stille som kandidat til både styremedlem og varamedlem. Har du spørsmål om hva det innebærer å være styre-/varamedlem? Ta kontakt med oss i styret, da vel! 


INSPEKSJON AV KJØKKENVIFTER

Styret vil i tiden fremover foreta inspeksjon av alle boenheter for blant annet sjekk av rett installasjon av kjøkkenvifter. Disse skal ikke være koblet til ventilasjonsanlegget. Beboere vil bli varslet om besøket i forkant. 


PLANER FOR VÅREN

Den årlige skrotinnsamlingsdagen vil bli etter påske - nærmere dato kommer. Det vil også bli gjennomført garasjevask i mai. Vi planlegger også dugnad, hvor vi blant annet tenker å gjøre i stand den gamle lekeplassen til kjøkkenhage for beboerne. Vi venter på nye pristilbud for reparasjon av tak, og arbeidet med dette starter også trolig til våren. 


SØPPELANLEGG

Igjen må vi be om at folk sorterer avfallet i henhold til retningslinjer om avfallssortering. Vi har fått klager fra kommunen om at sorteringen er for dårlig. Ber om at alle beboere leser denne informasjonen. Er du i tvil om hvordan søpla skal sorteres, så ta en kikk under:





STYRENYTT

NOVEMBER 2021, BJØRNEBÆRSTIEN HUSEIERFORENING


OPPDATERING PÅ TAKSITUASJONEN

I forbindelse med oppstart av reparasjons- og utbedringsarbeidet med takene, viser det seg at dette er mer omfattende enn først antatt. Dette gjør at vi må hente inn nye prisanalyser. Og i og med at det går mot vinter, ser vi at det er mer hensiktmessig å utsette oppstart av dette arbeidet til våren.  Det er blant annet for å slippe merkostnaden av å måtte sette opp tak over arbeidet. Det er gjort tiltak for å forhindre lekkasjer gjennom vinteren der dette har vært et problem. Vi er opptatt av at takene nå skal bli skikkelig og ordentlig reparert, slik at vi unngår videre skader og større kostnader på bygningsmassene forøvrig i årene som kommer.


LEKEPLASSEN - HVA SKJER DER?

Den gamle lekeplassen er nå fjernet, og huskene er flyttet til baksiden av blokkene våre ved fotballbanen. Dette var tiltak gjort for å redusere sjenerende støy, da det har kommet mange klager til styre angeående dette. Videre plan for dette området er kjøkkenhage, i form av oppsatte plantekasser, hvor beboere som ønsker det kan dyrke urter, grønnsaker og lignende. Vi håper dette kan bli en fin møteplass hvor naboer kan slå av en prat mens man vanner og luker. Vi vil søke kommunen/andre fonds/stipends-ordninger om støtte til dette prosjektet. Selve arbeidet med plassen vil begynne til våren. Har du mye erfaring med dyrkning av grønnsaker, og ønsker å bidra til utforming av plassen? Ta kontakt med styret. 


VAKTMESTER

Vi er for tiden uten vaktmester i huseierforeningen. Styret jobber med å skaffe nye kandidater til stillingen. Trenger du hjelp med vaktmesteroppgaver - ta kontakt med styret. Men før dette er på plass, ber vi innstendig alle våre beboere om å være med å ta et ansvar for uteområdene våre. Det er mye søppel som flyter rundt omkring. Det er ikke slik vi ønsker å ha det rundt oss, og som nevnt i forrige styrenytt, bidrar også dette til skadedyrsproblemer. Vi ber dere minne barna og hverandre på viktigheten av å bruke de oppsatte søppelkassene på området vårt. 


ELBIL

Grunnet de høye strømprisene, økes prisen på lading av el-bil til 2,5 kr/kwh. Utfyllende informasjon om dette kommer på e-mail til dere som har elbilladere. 


SIKRINGSSKAP

Mange leiligheter har gamle sikringsskap, om er anbefalt å oppgraderes. Dette er seksjonseiers eget ansvar. Styret har mottat tilbud fra Ørnulf Wiig Installasjon AS på oppgradering av sikringsskap som du kan se HER dersom det er aktuelt for din leilighet.


STRØMUTKOBLING

26. november vil det skje en strømutkobling i nr 13 fra kl.09 til kl.14 grunnet arbeid som skal utføres av Ørnulf Wiig Installasjon AS. 



STYRENYTT

OKTOBER 2021, BJØRNEBÆRSTIEN HUSEIERFORENING


FACEBOOKSIDE

Det er opprettet en egen facebookside for Bjørnebærstien Huseierforening. Dette for å lette kommunikasjon mellom våre beboere, og for lettere å nå ut med informasjon fra styret. Vår hjemmeside er fortsatt vår offisielle informasjonskanal, men facebooksiden er ment som et supplement. Søk på "Bjørnebærstien huseierforening" og legg dere til i grupen. 


SKADEDYRPROBLEMATIKK

Vi har hatt PELIAS Norsk Skadedyrkontroll på befaring hos oss. Det er svært høy aktivitet av mus og rotter i området. For å få bukt med dette problemet, er det svært viktig at vi holder våre uteområder ryddige og fri for  søppel. IKKE KAST MAT rundt husene. Vi ber innstendig om at det ikke etterlates søppel ved f.eks søppelanlegget vårt. Dette gjelder også dunker med matolje. Dersom du opplever problemer med innkastene, f.eks at lukene er kilt fast eller søpla er full - ta med deg posene inn igjen og kontakt styret for at vi skal få orden på søppelsystemet igjen. Det er også viktig at det ikke mates fugler, da dette bidrar til mus-og rotteproblemene. Du kan lese rapporten fra PELIAS HER


KILDESORTERING

I følge rapporter er det stort forbedringspotensiale når det kommer til rett kildesortering. Trolig gjelder det også oss her i Bjørnebærstien. Er du i tvil om hva som skal kastes hvor? SJEKK HER - her er en oversikt. Det observeres f.eks jevnlig plastposer i PAPP/PAPIR. Papp og papiret må tas ut av posen før det kastes.


SKROTDAG TIL VÅREN

Neste skrotdag er til våren. Har du mye skrot du skulle ha fraktet til Isi? Da er det mulig å få låne huseierforeningens henger. Ta kontakt med styret, så ordner vi dette.


TAK

Arbeidet med utbedring av takene våre er i gang. Det er takene i 1, 3, 4, 5, 6 og 8 som tas i denne omgang. Dette vil medføre litt anleggsvirksomhet. I den forbindelse ber vi også om at dere som har egne parkeringsplasser i kjellerene bruker disse fremfor å parkere på fellesparkeringen. Pass også litt ektra på barna i denne perioden, da det vil bli stående anleggsutstyr rundt blokkene.



JUNINYTT 2021

FRA STYRET I BJØRNEBÆRSTIEN HUSEIERFORENING

05.06.21


GARASJEVASK

Det blir gjennomført garasjevask førstkommende mandag, 7. juni, kl,08. Alle må rydde sine garasjeplasser og fjerne bilen innen kl.07.30, og ikke kjøre inn igjen før vaskefirmaet er helt ferdige med jobben. Se eget oppslag i oppgang. Dette er også sendt ut på mail. 


ØKNING AV FELLESKOSTNADER

Styret ser seg nødt til å øke felleskostnader med 3 %. Dette skjer fra 1. juli. Dette er en justering mtp den generelle prisøkningen for å dekke de økte kostnadene som sameiet har. Dette er ikke noe vi ønsker å gjøre, men kan ikke se at vi har så mye annet valg. Styret jobber for at de store utbedringene som skal gjøres på takene våre ikke skal føre til ytterligere økning av felleskostnader. Dette gjøres ved å utvide lån og lånetid. 


LEKEPLASS

Lekeplassen er fortsatt steng grunnet covid-situasjonen. Grunnet svært mange klager grunnet støy fra lekeplassen tidligere år, ble det i fjor bestemt at lekeplassen skal fjernes slik den står i dag. Vi vil starte dette arbeidet ila sommeren, og det vil først og fremst bestå av å flytte huskestativet til plassen ved fotballbanen. Det vil på sikt blir ført opp mindre lekeseksjoner på sameiets eiendom, men grunnet at vi nå får store kostnader ifm utbedring av tak, må det fordeles på budsjettet i årene som kommer.


Plan for området der lekeplassen i dag: Det er kommet forslag om å bruke området til å sette opp noen pallekarmer slik at beboere som ønsker det kan plante grønnsaker og andre vekster. Meld det gjerne inn til styret dersom dette kunne være av interesse for dere. Evt kom med andre forslag om hva området kan brukes til. Det vil ikke være aktuelt å lage grillplass her, styret ser på eventuelle andre plasseringer for dette. 


ÅRSMØTE

Styret beklager lang utsettelse av årsmøte. Som tidligere nevnt, er grunnet innhenting av priser mtp takreparasjoner. Årsmøtet vil bli avholdt i slutten av juni, vi kommer tilbake med nøyaktig dato så fort det er avklart. 


APRILNYTT 2021

FRA STYRET I BJØRNEBÆRSTIEN HUSEIERFORENING

10.04.21


UTSATT ÅRSMÅTE

Styret har sett seg nødt til å utsette årsmøtet som skulle vært 8. april, da det viser seg at det er nødt for å gjøres omfattende arbeid på bygningsmasse som krever mer utredning av kostnader slik at det kan føres inn i årets budsjett. Vi kommer tilbake med ny dato når dette er gjort. Vi beklager sen informasjon angående dette.


SKROTDAG

 Onsdag 14. april er det duket for skrotdag, og en anledning for våre beboere til å gjøre en skikkelig våropprydning. Man kan sette ut det man ønsker å kaste fra kl.16 tirsdag 13. april. For mer informasjon om hva som kan og ikke kan kastes på denne dagen, hvordan det skal settes og lignende, se informasjonsskrivet under dette innlegget. 


TYVERI I GARASJEANLEGGET 

Nylig hadde vi et større tyveri i garasjeanlegget vårt. Det ble fanget på videoovervåkingen vår og anmeldt til politiet. Vi minner om at det garasjen ikke skal brukes til oppbevaring, da dette bl.a tiltrekker seg tyverier som dette. Se punkt 1 i Ordensregler


LEKEPLASSEN

Lekeplassen er stengt grunnet smittevernhensyn, da det har vært større ansamlinger av barn der. Vi gleder oss til man igjen kan leke fritt uten frykt for smitte, men inntil  videre oppfordrer vi alle til å følge myndighetenes råd og anbefalinger når det gjelder avstand og redusert sosial kontakt. Dette er ikke så lett å huske på for barna, så her må foreldre ta ansvar.


JANUARNYTT 2021

FRA STYRET I BJØRNEBÆRSTIEN HUSEIERFORENING

21.01.21


KAMERAOVERVÅKING

Det er nå satt opp kameraovervåking over garasjene og parkeringsplassen. Opplever du hærverk eller tyveri i garasjeanlegget - send hendvendelse til styret med dato og klokkeslett for når du oppdaget dette, så kan vi sjekke kamerabildene.


ÅRSMØTE

Årets årsmøte er satt til 8. april. Frist for innlevering av saker er 8. februar.

Se eget skriv under dette innlegget. Grunnet usikkerhet rundt covid-situasjonen er det enda ikke avgjort om møtet vil bli avholdt digitalt som i fjor, eller om det blir et vanlig årsmøte. Nærmere info om dette kommer. 


                FELLES INNSATS FOR OMGIVELSENE VÅRE

                                        Minner om at vi alle har et ansvar for omgivelsene våre her i Bjørnebærstien.

                                         Ikke sett fra dere søppelposer ute, da fugler drar dette utover, som igjen

                                           forsterker problemene med rotter i områder. Og det er heller ikke noe hyggelig

                                          syn. Dette bildet er tatt utenfor nr.13. Søppelkassene i gata er ikke ment for

                       å kaste fra seg søpla for leilighetene - bruk søppelanlegget vårt! 

                             Plukk opp etter hunden din når dere er ute på  luftetur, og bruk bånd.

                                 Alt hærverk på huseierforeningens eiendom blir politianmeldt. Dessverre

                       ser vi mye av dette, særlig i enkelte oppganger. Det er nok et fåtall

                         som dessverre ødelegger for fellesskapet, men har du info om dette, 

meld gjerne fra til  styret.









DESEMBERNYTT 2020

FRA STYRET I BJØRNEBÆRSTIEN HUSEIERFORENING

20.12.20


SKADEDYR

Det er dessverre et stort problem med mye skadedyr (rotter) i området hos oss. Vi ber derfor om at man ikke mater fugler ved å kaste ut mat. Det må heller ikke settes søppel utenfor søppelanlegget. Skulle det være fult i innkastet eller andre problemer, ta med deg posen inn igjen og kontakt styret. 
Nå i juletider med mye feit mat, kan det også være lurt å tenke på dette.


JULEPAPIR

Minner om at innpakningspapir ikke kan resirkuleres som papir, med mindre det er gråpapir eller lignende, og må derfor kastes i restavfall. 


BRANNFOREBYGGING

Nå i juletiden er det høysesong for levende lys og annen hygge. Har du sjekket at du har fungerende røyk-/brannvarsler i leiligheten din? Husket du å vende pulverapparatet ditt 1. desember? Vel, det er aldri for sent :)


JUL-  OG NYTTÅRSFEIRING I BJØRNEBÆRSTIEN

Vanligvis serverer vi gløgg ute på nyttårsaften. Dette utgår i år, grunnet covid-situasjonen, men en tradisjon vi håper å kunne gjenoppta neste år. Styret vil fortsatt sende opp nyttårsraketter for de minste barna kl.19, så da er man hjertelig velkommen til å delta (med god avstand til hverandre). 


Vi i styret ønsker alle i Bjørnebærstien Huseierforening ei riktig god og fredfull juletid og et godt nytt år!

NOVEMBERNYTT 2020

FRA STYRET I BJØRNEBÆRSTIEN HUSEIERFORENING

17.11.20


PARKERINGSBEVIS

Husk å legge parkeringsbevis i biler parkert på parkeringsplassen. Det vil nå bli strengere kontroll med parkerte biler, og uten parkeringsbevis risikerer man borttauing. Hybler har fått utdelt 1 parkeringsbevis, mens alle andre leiligheter skal ha fått utdelt 2 stk. Har du mistet eller mangler bevis? Ta kontakt med styret.

For mer informasjon, se her og her 


BODNØKLER

Har du et ærend til kjelleboden din? Nøkkel kan lånes hos alle styremedlemmer (obs - ikke varamedlemmer). Minner om at styremedlemmene har jobb på både dag- og kveldstid, og det kan derfor være lurt å varsle og planlegge litt i forveien ang når man ønsker å låne nøkkel. 


VAKTMESTER

Vi er heldige og har Cato Hansen som vaktmester 3 dager i uken. Cato er tilgjengelig på telefon mandager og onsdager kl. 10-14, og kan nås på tlf.nr 40 01 71 31. Hvis du ikke får svar, send en sms med hva det gjelder, så tar han kontakt med deg så fort han har mulighet. Henvendelser når det gjelder større reparasjoner og skader i leiligheter bør fortsatt gå via styret. 


MÅNEDENS TIPS

Det kan være lurt å rense sluk/avløp med jevne mellomrom for godt vedlikehold av rør og å forhindre oversvømmelser. Visste du at du kan lage din egen avløpsrens med enkle ingredienser du kanskje allerede har på kjøkkenet? Ta like deler med eddik, salt og bakepulver - hell i sluket - la virke en tid før du deretter skyller med varmt vann. Unngå også og helle for mye fett i vasken. Ved kjøpeprodukter - sørg for å bruke produkter egnet for plastrør.



OKTOBERNYTT 2020

FRA STYRET I BJØRNEBÆRSTIEN HUSEIERFORENING

22.10.20


NY INFO FRA ISI AVFALLSSORTERING

Vi har mottatt ny informasjon fra Isi ang innlevering av avfall. Anbefaler alle å gå inn og lese i 

denne linken


OPPUSSING OG STØY

Det er til tider mye oppussing rundt om i leilighetene i Bjørnebærstien, og slik vil det være. Styret ønsker i den forbindelse å minne om husordensregler for Bjørnebærstien Huseierforening som alle er forpliktet til å etterkomme, og oppfordre til å ta hensyn til naboene. Årsaken er klager til styret. 


I punkt 2 i husordensreglene står det bl.a:

I leilighetene skal det være nattero mellom kl.23.00 og kl.07.00. Det skal ikke være banking/boring etter følgene bestemmelser: På hverdager før kl.08.00 og etter kl.20.30, på lørdager før kl.10.00 og etter kl.18.00, og søndager/helligdager før kl.13.00 og etter kl.18.00.


For å gjøre deg kjent med Husordensreglene, les mer her.


HAR DU PROBLEMER MED FUKT I LEILIGHETEN?

Styret får jevnlig tilbakemeldinger om at noen beboere sliter med fukt i sine leiligheter. Styret kommer med en innstendig oppfordring til å følge anbefalingene som er laget med tanke på dette. Denne informasjonen finner du i Beboerhåndboken under fanen Ventilasjon og Lufting.


Svært viktig å ikke tette igjen ventilasjonsluker, men sørge for god ventilasjon og lufting for å unngå for høy luftfuktighet inne. 


GJØR DEG KJENT MED NETTSIDEN VÅR

Vi oppfordrer alle våre beboere om å gjøre seg kjent med nettsiden vår, da svaret på mange av spørsmålene som kommer til styret/styreleder, finnes her inne. Er det informasjon du savner eller synes er mangelfull? Send gjerne tilbakemelding om dette til webansvarlig i styret, Sigrid Folkestad, på mailen: sigrid@bjornebarstien.no, eller styret på mailen styret@bjornebarstien.no



SEPTEMBERNYTT 2020

FRA STYRET I BJØRNEBÆRSTIEN HUSEIERFORENING

28.09.20


LEKEPLASSEN

Grunnet svært mye støy og mange klager angående lekeplassen, ser styret seg nødt til å avvikle lekeplassen slik den er i dag. Styret arbeider nå med nye løsninger for lekeapparater og lekesoner, da vi fortsatt ønsker å ha et leketilbud til de små barna. Informasjon om denne løsningen kommer. Lekeplassen vil stenges i løpet av høsten.


EL-BILLADERE

For de som har el-billadere i garasjen, vil det i løpet av uke 40 bli foretatt en strømavlesing av disse.

Man kan derfor forvente en regning på ladeforbruket i nærmeste fremtid.


SØPPELINNSAMLING

Styret har fått spørsmål om det vil være noen søppelinnsamling i høst. Det vil ikke bli noen slik innsamling før til våren igjen. Har dere større gjenstander som skal kastes, ber vi dere benytte gjenvinningsanlegget Isi eller lignende.
OBS- det er ikke anledning til å sette fra seg større gjenstander ved søppelanlegget vårt her i Bjørnebærstien. Er gjenstanden for stor til at du får den inn i innkastet, er du selv ansvarlig for å kvitte deg med dette på annet vis.


PARKERINGSPLASSEN

Se link


STYRETS SAMMENSETNING

Informasjon om styrets sammensetning oppdateres her inne på hjemmesiden snarlig.
Styret består pr i dag av:

Leder: Arild Henriksen (Bjørnebæstien 9)

Styremedlemmer: Sigrid Folkestad (Bjørnebærstien 11), Espen Hauge (Bjørnebæstien 5), Karolina Dobrzynska (Bjørnebæstien 13).
Varamedlemmer: Håkon Halvorsen, Anbjør Johnsen


Bodnøkler og grønne avfallsposer til matavfall kan hentes hos styremedlemmer (obs - ikke varamedlemmer).

unsplash